استانداری ایلام

استاندار ایلام

۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه به جیب مردم باز می گردد/اصلاح قیمت بنزین تصمیم سران سه قوا است

۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه به جیب مردم باز می گردد/اصلاح قیمت بنزین تصمیم سران سه قوا است

استاندار ایلام:
۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه به جیب مردم باز می گردد/اصلاح قیمت بنزین تصمیم سران سه قوا است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه در حاشیه نشست تقدیر از اعضای کمیته های ستاد اربعین استان اصلاح قیمت بنزین را تصمیم سران سه قوا عنوان کرد و گفت:  همه کمک کنند که طرح حمایتی در قالب اصلاح قیمت بنزین به درستی اجرا شود چرا که آن به نفع مردم، نظام و کشور است.

وی ادامه داد: امروز که در شرایط جنگ اقتصادی با دشمن هستیم اجرای سهمیه بندی بنزین نه تنها فشار مضاعف را بر مردم وارد نمی کند بلکه آن راهی برای کمک بیشتر به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه در این شرایط است.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که برای تولید هر لیتر بنزین دولت بایست ۵ هزار تومان هزینه کند، ادامه داد: این بدان معناست که تا امروز دولت در قبال هر لیتر بنزین بالغ بر ۴ هزار تومان یارانه پنهان پرداخت کرده است که صرفا به جیب افرادی رفته است که صاحب خودرو بوده اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که غالب جمعیت کشور بدون خودرو هستند و از این یارانه پنهان بی بهره بوده اند و با طرح اصلاح قیمت بنزین این یارانه به جیب مردم به ویژه افراد ضعیف و کم درآمد جامعه می رود.

سلیمانی دشتکی در ادامه مابه تفاوت قیمت بنزین در طرح حمایتی دولت را بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد  گفت: این مبلغ به حساب خانوارهای ۱ تا ۵ نفره از ۵۵ تا ۲۰۵ هزارتومان واریز می شود که جدای از مبلغ یارانه ای است که هر ماه افراد دریافت می کنند و این می تواند نوعی کمک به اقتصاد خانوارها باشد.

وی با اشاره به این مهم که موضوع اصلاح قیمت بنزین بیش از چند سال در سطح مجلس و قوا بصورت کارشناسی و گروه های مرجع دنبال شده است، گفت: در نشست سران قوا راهکارهایی ارائه شد که یکی از آنها سهمیه بندی کامل بنزین بود، بحث دوم آزادی کامل بنزین و بحث سوم بینابینی بود که قسمتی سهمیه و قسمتی آزاد باشد.
 
نماینده عالی دولت در استان به مزایای طرح سهمیه بندی بنزین اشاره کرد و گفت: با سهمیه بندی بنزین ضمن اینکه مشکلات ترافیک کمتر می شود باعث صرفه جویی از مصرف بنزین و کاهش آلودگی در شهرها نیزمی شود.

وی در پایان ضمن تشکر از مردم استان به خاطر همراهی در اجرای طرح سهمیه بندی بنزین گفت: تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا با اجرای صحیح این طرح اجازه گران شدن به کالا و اجناس ندهیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است