استانداری ایلام

استاندار ایلام

پیگیر مشکلات مسکن مهر ایلام هستیم

پیگیر مشکلات مسکن مهر ایلام هستیم

استاندار ایلام
پیگیر مشکلات مسکن مهر ایلام هستیم

استاندار ایلام گفت: پیگیر مسایل و‌مشکلات مسکن مهر استان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه ۲۸ آبان ماه در نشست شورای تأمین مسکن استان اظهار داشت: در طرح تأمین مسکن دولت، متقاضی باید سهم آورده داشته باشد تا این طرح به ثمر برسد.

وی افرود: البته دولت می بایست در این امر مشارکت داشته باشد و حداقل ۵۰ درصد هزینه ها توسط دولت تامین شود و باید در این حوزه فکری به حال دهک های پایین جامعه داشته باشد.

وی اضافه کرد: مجلس و دولت در این رابطه باید راهکاری ارائه دهند تا این طرح شامل حال دهک های پایین جامعه نیز بشود زیرا  امکان این که این وام ها را دریافت کنند وجود ندارد و امکان پرداخت اقساط این وام ها که بسیار هم بالاست توسط افراد کم درامد ممکن نیست.

وی در ادامه به بحث مسکن مهر ایلام اشاره کرد و‌گفت: در مسکن مهر ۱۸ هزار و ۱۳۱ واحد در استان ایلام مسکن مهر داشتیم که بیش از ۱۶ هزار واحد آن تکمیل و واگذار شده است.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: در شهرستان دهلر ان ۷۲۴ واحد را واگذار کردیم که برخی از آنها فاقد متقاضی بود.

وی افزود: در کل استان ۱۸۸ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی داریم  که مشکل حقوقی دارند.

وی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۲۱۶  واحد مسکن مهر داریم که فعال شده اند و در  حال احداث هستند.

وی خواستار تشکیل کارگروهی از دستگاههای مربوطه شد تا نسبت به تعیین تکلیف این واحدهای باقی مانده مسکن مهر اقدام کنند.

استاندار ایلام همچنین از معاون عمرانی نیز خواست، کارگروه تعیین تکلیف واحدهای باقی مانده مسکن مهر از جمله واگذاری ، ساخت و ساز ، مشکلات قضایی و بانکی را تشکیل و ماهیانه این کارگروه برگزار شود و گزارش را در شورای تأمین مسکن ارائه دهند.

وی خواستار تشکیل نشیتی برای تعیین تکلیف مسکن مهر شد و گفت: باید به سرعت نسبت به بررسی مشکلات و رفع آنها اقدام شود.

*ضرورت اطلاع رسانی به مردم در خصوص سهمیه بندی بنزین

استاندار ایلام در ادامه به بحث نرخ بنزین و سهمیه بندی ان اشاره کرد و گفت:  مردم در جریان مزایای این طرح و ضرورت اجرای ان نبودند که نیاز است  توجیهات لازم صورت گیرد.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: اگر ما مردم را توجیه می کردیم این مشکلات بدین صورت پیش نمی آمد اما اگر اطلاع رسانی صورت می گرفت ضد انقلاب و دشمنان فرصت برنامه ریزی برای اختشاشات را پیدا می کردند.

وی افزود: ما به ازای هر لیتر بنزین بیش از ۴ هزار تومان یارانه پنهان پرداخت می کردیم مصرف ما در روز ۱۰۰ میلیون لیتر بود و روزانه ۴۰۰ میلیارد تومان در روز یارانه پنهان توسط دولت پرداخت می شد که سود ان فقط به افرادی که خودرو داشتند پرداخت می شد.

وی اضافه کرد: تنها افرادی که خودروی بیشتری دارند از این یارانه استفاده می کردند که بیشتر دهک های بالای جامعه بودند و ۱۸ میلیون خانوار دیگر جامعه افرادی بودند که بیشتر آنان وسیله ی نقلیه نداشتند و از این یارانه محروم بودند.

استاندار ایلان گفت: عملا یارانه ای که دولت پرداخت می کرد به جیب عده ی خاصی می رفت و به دلیل ارزان بودن بنزین این سوخت قاچاق می شد و این درآمد قاچاق به افراد قدرتمند و باندهای سازماندهی شده می رسید.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: حداکثر صادرات ما از بنزین ۱۰ درصد تولید کشور بود که امیدواریم با این سهمیه بندی افزایش یابد.

*آمار مصرف بنزین در ایلام پس از سهمیه بندی

استاندار ایلام گفت: در ایلام در ۴ روز گذشته ۵۶۵ هزار لیتر مصرف شده است و تنها یک میلیون ۳۶۴ هزار لیتر روز پنج شنبه و روز جمعه ۵۱۱ هزار لیتر مصرف شده است.

وی افزود: در همین چند روز مشخص می شود که به چه میزان مصرف بنزین اسراف می شد در حالی که در این چند روز ۴ هزار لیتر صرفه جویی در استان صورت گرفته است.

وی افزود: اگر صرفه جویی صورت بگیرید ما پیش بینی می کنیم که ۳۰ درصد تولید بنزین صادر می شود که علاوه بر این که یارانه بنزین کاهش یافت و در نهایت مقدار زیادی درآمد بین خانوارها تقسیم می شود و بین اقشار کم درآمد جامعه تقسیم می شود که این هم به نفع مردم و اقشار کم درآمد جامعه است و هم به نفع نظام است.

استاندار ایلام گفت: با سهمیه بندی بنزین  دولت یارانه کمتری صرف بنزین می کند و صادرات بنزین هم افزایش می یابد که درآمدهای دولت افزایش می یابد که تبدیل به زیرساخت ها و کارهای عمرانی و رفاهی مردم می شود.

*عدم سو استفاده دشمنان از اعلام بی خبری سهمیه بندی بنزین

استاندار ایلام گفت: در ساعت صفر جمعه به این دلیل به یکباره بنزین سهمیه ای آغاز شد و اطلاع رسانی کمتر صورت گرفت که از تشکیل صف های بنزین و برنامه ریزی ضد انقلاب و دشمنان انقلاب جلوگیری شود و دشمنان به اندازه ی کافی فرصت اعتراضات

غیر قانونی نداشته باشند.

سلیمانی دشتکی گفت: در کشور حرکات خودجوش برای محکوم کردن اغتشاش گران  ایجاد می شود که این حرکت افراد فرصت طلب را محکوم کنند.

وی افزود: در ایلام هم فردا ساعت ۱۰ راهپیمایی صورت می گیرد و در برابر این فشارها ایستادگی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در شرایطی که فشار های اقتصادی به دولت وارد می شود باید به دنبال راهکار باشیم.

وی در ادامه به سفر رئیس جمهور به استان اشاره و گفت: در اینده نزدیک رییس جمهور به ایلام سفر می کند و کمیته های کاری تشکیل شود و پروژه های در دست اقدام که باید در سفر مطرح شود ، پیشنهادات و پروژه هایی که از سفر قبلی رئیس جمهور باقی مانده است جمع بندی کنیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم که این سفر پرخیروبرکت برای استان باشد و در این سفر اعداد و ارقام و برنامه های مشخصی به اطلاع مردم رسانده شود.

وی افزود:  پروژه ی ریل قطار و هم پروژه ی حمیل به ایلام ، آزاد راه پل زال به دهلران  و بزرگ راه ایلام به دهلران و هم تونل کنار آزادی را برای طرح در سفر رئیس جمهور مطرح کنیم.

وی از دستگاههای مختلف استان خواست اگر طرح و برنامه ای دارند جمع بندی و اعلام کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است