استانداری ایلام

استاندار ایلام

در ستاد بحران نبایست تحت تاثیر فضای احساسی تصمیم گرفت

در ستاد بحران نبایست تحت تاثیر فضای احساسی تصمیم گرفت

‍ دستور آماده باش استاندار ایلام به ستاد مدیریت بحران استان

استاندار ایلام:
 در ستاد بحران نبایست تحت تاثیر فضای احساسی تصمیم گرفت/خروجی اخبار و اطلاعات ستاد بحران بایست بر اساس داده های دستگاه های تخصصی باشد/ستاد مدیریت بحران استان در آماده باش کامل باشد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی #استاندار_ایلام عصر امروز جمعه ۴ بهمن ماه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خواستار دقت نظر در اعلام پیش‌بینی‌های هواشناسی شد و گفت: معمولا بر اساس این پیش بینی‌ها مردم و مسئولان برنامه‌ریزی می کنند، بنابراین لازم است در اعلام و صدور اطلاعیه های هواشناسی و مدیریت بحران دقت نظر بیشتر شود.

وی با اشاره به این مهم که اتخاذ تصمیمات در ستاد مدیریت بحران استان تابع اصول و ضوابط خاصی است، تاکید کرد: نبایست تحت تاثیر فضای احساسی درخصوص مدیریت بحران تصمیم گرفت.

استاندار ایلام در ادامه عقلانیت در تصمیم گیری در شرایط بحران را حیاتی خواند و گفت: تصمیمات احساسی و بدور از منطق زیان آور است.

وی در ادامه به برخی تصمیم گیری‌ها در سیل فروردین ماه اشاره کرد و گفت: در استان ما با پیش بینی درست ستاد  بحران تصمیم گرفته شد که آب پشت سدها خالی شود اما در استان پایین دست ما به جهت موضوع خشکسالی این کار را نکردند و نتیجه این دو تصمیم متفاوت را همه دیدند.

وی افزود: اگر قبل از بحران در سیل فروردین ماه درست پیش بینی نمی کردیم و درست تصمیم نمی گرفتیم قطعا خسارت های جبران ناپذیری به استان وارد می شد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مهم که در تصمیم گیری ها نبایست دچار جو زدگی شد، تصریح نمود: در چنین شرایطی تصمیم گیری ها بدور از تاثیر پذیری از فشار بیرونی بایست بر اساس اصول منطقی و نظر تخصصی دستگاه های مربوطه گرفته شوند.

رئیس ستاد بحران استان با اشاره به برودت هوا و ورود یک سامانه بارشی در استان گفت: بر اساس گزارشات و تحلیل های هواشناسی استان از ورود سامانه بارشی سرد و برودت هوا فردا شنبه ۵ بهمن ماه کلیه مقاطع تحصیلی، دانشگاه ها و موسسات آموزشی شهرستان های ایلام، ایوان، ملکشاهی، بخش کارزان، دهستان آسمان آباد و شهر سرابله در شیفت صبح تعطیل و ساعت شروع بکار ادارات در این مناطق به استثنای دستگاه های امدادی و خدمات رسان ساعت ۹ صبح اعلام می شود.

وی ضمن اینکه از صدا و سیما و ستاد بحران استان خواست که بطور کامل اخبار و اطلاعیه های ستاد مدیریت بحران را به موقع اطلاع رسانی کنند، اضافه کرد: با توجه به کاهش قابل توجه دما و افزایش مصرف گاز در روزهای آتی از مردم شریف استان تقاضا می شود که در مصرف گاز در این شرایط صرفه جویی کنند.

وی افزود: بخشنامه ای برای تمامی دستگاه های اجرایی استان نیز در جهت کاهش مصرف گاز ارسال شود.

استاندار ایلام در پایان ضمن اعلام آماده باش به اعضای ستاد مدیریت بحران استان، تاکید کرد: همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان بایست در آماده باش کامل باشند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است