استانداری ایلام

وزیر جهاد کشاورزی:

۲۶۰ هزار تن به تولید محصولات کشاورزی ایلام افزوده می‌شود

۲۶۰ هزار تن به تولید محصولات کشاورزی ایلام افزوده می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی:
۲۶۰ هزار تن به تولید محصولات کشاورزی ایلام افزوده می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، کاظم خاوازی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از ۱۲۳ طرح کشاورزی استان ایلام که به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری انجام شد گفت: با بهره برداری از پروژه های کشاورزی ایلام ۲۶۰ هزار تن به میزان تولید محصولات این حوزه در این استان افزوده می شود.

وی ادامه داد: این پروژه ها در حوزه های آب و خاک، گلخانه و دام و طیور  با اعتبار  ۴۹۵ میلیارد تومان از محل منابع عمومی خصوصی و منابع ملی با اشتغالزایی پنج هزار و ۹۲۰ نفر اجرا شده است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ۹۷ پروژه آبخیزداری با سه هزار و ۱۰۰ مترمکعب، ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری، ۱۰۰ هزار تن سیلوسازی و ۱۱ واحد دام و طیور از جمله این طرح هاست.

خاوازی یادآور شد: شهرک گلخانه ای با ۱۰ هزار هکتار در بخش صالح آباد و ۴۷ هکتار شبکه انتقال آب به عشایر و سیستم های نوین آبیاری به طول ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار از دیگر طرح های افتتاحی است.

وی در خصوص بهره برداری از شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی گفت: این طرح ها به طول ۲۶ هزار هکتار در شهرستان های ایوان، مهران و دهلران است که به بهره برداری رسید.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ۳۷۱ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه هزینه شده که زمینه اشتغال پنج هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم آورده است.

خاوازی تصریح کرد: اجرای این پروژه نقش مهمی در بهره وری ، استقرار بهره برداران و کشاورزان در مناطق مرزی ، جلوگیری از مهاجرت و صیانت از مرزها خواهد داشت.

گفتنی است که در قالب پویش «هر هفته؛ الف-ب -ایران» طرح های «٢٢ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه» و «سد مخزنی شهدای ایلام (گلال)» با اعتبار یک هزار و ١٠٠ میلیارد تومان از طرح های وزارت نیرو و همچنین طرح «شبکه آبیاری در ٢٧ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران و مهران و ایوان» و بیش از ١٢٠ طرح دیگر با اعتبار ۴٨٢ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، صبح امروز (پنج شنبه) با دستور حسن روحانی رییس جمهوری در استان ایلام به بهره برداری رسید

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است