استانداری ایلام

آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

مخاطب هشدارهای استاندار ایلام چه کسانی هستند!

مخاطب هشدارهای استاندار ایلام چه کسانی هستند!

 مخاطب هشدارهای استاندار ایلام چه کسانی هستند!
✍️ آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

《این روزها به کرات شاهد هشدارهای استاندار ایلام به مسئولان دستگاه های اجرایی استان در ارتباط با موضوعات مختلف هستیم بطوریکه برخی از آن بعنوان شمارش معکوس برای حذف برخی مدیران ضعیف و غیرپاسخگو اسم می برند.》

 اما بطور کلی آنچه که در این زمینه ذهن مخاطبان را درگیر خود کرده است می توان در گزاره های ذیل خلاصه کرد؛
الف. دلیل این هشدارها در این بازه زمانی چیست؟
ب. مخاطب اصلی این هشدارها چه کسانی هستند؟
ج. علت سرگشاده بودن این هشدارها چیست؟

اکنون به بررسی هر یک از این سه گزاره می پردازیم؛
● چرا هشدارها در این باره زمانی داده می شوند؟
۱. بیش از دو ماه از آغاز سال ۹۹ می گذرد، سالی که با پیام مقام معظم رهبری بعنوان سال جهش تولید نامگذاری شد قطعا نیازمند جدیت و تلاش مضاعف مسئولان خواهد بود و تاکیدات استاندار ایلام در این خصوص می تواند دال بر اهمیت این موضوع مهم باشد.
۲. قریب یکسال به پایان دولت یازدهم مانده است و نیاز است مدیران با توان و انرژی مضاعف فرصت باقی مانده را در امر خدمتگذاری به مردم صرف کنند.
۳. این روزها شاهد فروکش کردن تب کرونا در کشور و استان هستیم و این مهم فرصتی برای توجه به دیگر امورات به موازات مدیریت کرونا ایجاد کرده است که نیازمند تلاش و کار بیشتر مدیران است تا هم سلامت و هم چرخ زندگی مردم توام با هم بچرخد.
۴. وضعیت بد اقتصادی کشور و شرایط تحریمی و کرونایی روزهای سختی را در پیش روی دولت قرار داده است که این وضعیت نیازمند کار و تلاش بیشتر مدیران است.

● مخاطب اصلی هشدارها چه کسانی هستند؟ سئوالی که این روزها ذهن بیشتر مخاطبین را به خود جلب کرده این است که به راستی مخاطب این هشدارها چه کسانی هستند؟
۱. مدیرانی که بر طبق قول و وعده های داده شده عمل نکرده و سر موعد مقرر پیگیر خواسته ها و مطالبات مردمی نبوده اند.
۲. مدیرانی که توان دفاع از عملکرد دستگاه متبوع خود نداشته و در ارائه گزارشات به مردم و رسانه ها یا ضعیف عمل کرده یا چیزی برای پاسخگویی نداشته اند!
۳. مدیرانی که در ارزیابی های بعمل آمده موفق عمل نکرده اند.
۴. مدیرانی که با ایجاد بروکراسی دست و پاگیر فرآیند خدمت رسانی به مردم را سخت و نفس گیر کرده اند.
۵. مدیرانی که در پایان کار دولت و در این شرایط سخت اقتصادی کم رمق ظاهر شده اند و به اصطلاح دل بکار نمی بندند!
۶. مدیرانی که در جذب اعتبارات موفق عمل نکرده تا صرفا نگاهشان به بودجه استانی باشد!

● علت سرگشاده بودن هشدارها چیست؟ واقعیت آن است که این هشدارها و گله مندی ها فی البداهه نیستند بلکه از قبل و بارها و بارها به مدیران گوشزد شده است اما چون موارد تکرار شده به ناچار بصورت سرگشاده بیان می شوند تا افکار عمومی نیز در جریان روند امور قرار بگیرند. حال در اینجا شاید این سئوال پیش بیاید، مدیری که علی رغم تذکرات چندباره باز بر روال کج سابق در حرکت است و اگر قرار هم نیست اصلاح شود، چرا از مسیر حرکت برداشته نمی شود؟ پاسخ به این سئوال شاید بتواند به چرایی سرگشاده بودن هشدارها نیز جواب دهد.

واقعیت آن است که در مناطق کمتر توسعه یافته به لحاظ غالب بودن نگاه قومی و قبیله ای در امورات مختلف از جمله عزل و نصب ها، هزینه تغییرات بسیار بالا بوده و تا یک مدیر می خواهد تغییر کند چنان فضا برای انتخاب و بکارگیری مدیر بعدی سخت و دشوار می شود که انجام ندادن تغییر را موجه‌تر می سازد! با این اوصاف تذکرات و هشدارهای استاندار ایلام در وهله اول به قصد اصلاح و حرکت در مسیر درست خدمتگذاری و در درجه دوم می تواند کارت زردی به مدیر مربوطه و در صورت تداوم تبدیل شدن به کارت قرمز و تغییر آن مدیر تعبیر و تفسیر شود.

جان کلام آنکه مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی هشدارهای مداوم نماینده عالی دولت در استان را جدی بگیرند. به نظر می رسد که تکرار و سرگشاده بودن هشدارها و در جریان گذاشتن مردم در خصوص عملکرد مسئولان به نوعی زمینه سازی برای تغییر برخی از مدیران ضعیفی باشد که توان ادامه مسیر در یکسال آخر دولت را ندارند. پرواضح است که در زمان باقی مانده کار دولت برای غلبه بر شرایط سخت پیش رو نیازمند عزم جدی مدیران در به سرانجام رساندن طرح ها و پروژه های نیمه تمام هستیم. بنابراین، دغدغه ها و دلسوزی های قاسم سلیمانی دشتکی بعنوان استاندار ایلام در ترغیب مدیران به کار و تلاش بیشتر آنهم در پایان کار دولت ارزشمند و مغتنم است و می طلبد باقی مدیران نیز با این روحیه جهادی پیگیر خواسته ها و مطالبات مردمی تا لحظات آخر عمر این دولت باشند

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است