استانداری ایلام

استاندار ایلام در آستانه افتتاح بزرگترین مجتمع غرب کشور عنوان کرد:

راه اندازی الفین بعنوان بزرگترین مجتمع غرب کشور منجر به تحول بزرگی در صنعت و اشتغال استان خواهد شد

راه اندازی الفین بعنوان بزرگترین مجتمع غرب کشور منجر به تحول بزرگی در صنعت و اشتغال استان خواهد شد

استاندار ایلام در آستانه افتتاح بزرگترین مجتمع غرب کشور عنوان کرد:
راه اندازی الفین بعنوان بزرگترین مجتمع غرب کشور منجر به تحول بزرگی در صنعت و اشتغال استان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، ظهر امروز پنجشنبه 19 تیرماه قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در دیدار نجفی مدیرعامل پتروسیمی ایلام از راه اندازی پروژه مهم الفین ایلام بعنوان یک تحول بزرگ در صنعت پتروشیمی استان یاد کرد و گفت: بهره برداری از این پروژه بزرگ بعد از سالها آن هم به دست جوانان ایرانی و بدون استفاده یک نیروی خارجی موفقیت و دستاورد بزرگی برای کشور و استان بشمار می‌رود که انشاء الله منجر به توسعه صنعتی و تحول در اشتغال منطقه با ایجاد صنایع پائین دستی مرتبط خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی این پروژه مهم که در آن 790 میلیون یورو  و 800 میلیارد تومان بصورت ریالی سرمایه گذاری شده است، گفت: انتظار هست ظرف یک ماه آینده شاهد بهره برداری و افتتاح الفین سیزدهم کشور بصورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور باشیم.

استاندار ایلام در ادامه ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک ایلام بعنوان قطب صنعت پتروشیمی در غرب کشور معرفی شود، اضافه کرد: با اتمام فاز دوم پتروشیمی ایلام، اتمام پتروشیمی و NGL دهلران، شروع بکار پتروشیمی مهران، هلیلان و دره شهر این مهم تحقق خواهد یافت.

وی در ادامه با تاکید بر مسئولیت پذیری اجتماعی کارخانه های بزرگ در استان، اظهار داشت: پتروشیمی ایلام در سال جهش تولید علاوه بر فعالیت در حوزه تولید می تواند در زمینه اشتغالزایی نیز نقش آفرینی کند.

وی افزود: همچنین انتظار هست در حوزه مدیریتی از افراد توانمند و بومی استان استفاده شود.

سلیمانی دشتکی در پایان گفت: انشاءالله با راه اندازی واحد الفین علاوه بر ایجاد سبد محصولات تولیدی، تهیه خوراک پتروشیمی ایلام، صرفه جویی عدم استفاده از خط اتیلین غرب کشور، در زمینه اشتغالزایی نیز با ایجاد صنایع پائین دستی مرتبط شاهد بکارگیری نیروی جوان تحصیلکرده استان در این حوزه باشیم.

در این دیدار نجفی مدیرعامل پتروسیمی ایلام ضمن تشکر از زحمات و تلاش های استاندار ایلام در پیگیری امور مرتبط با پتروشیمی از جمله ایجاد و بهره برداری از سد شهدای ایلام (سد گلال) و ... گفت: در نظر داریم علاوه بر استفاده مطلوب از ظرفیت موجود در حوزه صنعت پتروشیمی از نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده استان نیز در امور مرتبط با پتروشیمی استفاده کنیم.

وی با اشاره به آموزش و تربیت پیمانکاران محلی در استان، گفت: در تلاش هستیم با تشکیل تعاونی بتوانیم کارهای مربوطه را به نیرو های متخصص بومی واگذار کنیم و تا این زمان از ظرفیت پیمانکاران محلی نیز استفاده کرده ایم.

 نجفی افزود: در بخش خریدها نیز تا انجا که امکان داشته باشد الزام گذاشته ایم در داخل استان انجام شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است