استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان:

دود کارخانه ها به چشم مردم، اما گردش مالی جای دیگر ...!

دود کارخانه ها به چشم مردم، اما گردش مالی جای دیگر ...!

 دود کارخانه ها به چشم مردم، اما گردش مالی جای دیگر ...!
استاندار ایلام در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان:
 گردش مالی شرکت های بزرگ باید به استان برگردد

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر امروز چهارشنبه ۸ مرداد ماه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ضمن انتقاد از گردش مالی شرکت های بزرگ در خارج از استان، هشدار داد: نمی شود دود کارخانه ها به چشم مردم برود، اما گردش مالی، پرداخت مالیات و حتی استخدام نیروها خارج از استان باشد!

وی در ادامه با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه در این خصوص گفت: بر این اساس هرجا محل احداث و تاسیس شرکت ها هست می بایست گردش مالی و پرداخت انواع مالیات نیز همانجا تعیین گردد و اولویت استخدام نیز با نیروهای بومی باشد مگر نیروی انسانی متخصصی که در استان نباشد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به رایزنی ها و پیگیری های انجام گرفته در این راستا گفت: علی رغم اینکه توافقاتی برای این مهم انجام شد اما متاسفانه دستگاه های متولی پیگیر موضوع نشدند!

وی با اشاره به این موضوع که اعتبارات عمرانی استان ها را بر اساس ضریب درآمدهای استانی محاسبه می کنند، اظهار داشت: عدم گردش مالی شرکت های بزرگ در استان سبب کاهش درآمدهای استان شده است و این ضرر و خسران فراوانی در پی دارد.

وی افزود: اگر رایزنی ها و مطالبه گری ها در سازمان برنامه و بودجه نبود می بایست سهم استان ما بر اساس درآمدها ۲ دهم درصد می شد اما امروز این سهم به ۲.۲ درصد، حدود ۳ برابر سهم جمعیتی استان شده است.

سلیمانی دشتکی با طرح این سئوال که چرا بایست محل ایجاد و کار شرکت ها و پروژه ها در استان باشد اما مزایای آن در جای دیگر، تاکید کرد: این رویه بایست اصلاح شود و در این زمینه امور اقتصادی استان موظف است در اسرع وقت با تشکیل کمیته ای متشکل از دادگستری، امور مالیاتی، امور اقتصادی و دارایی با مدیران شرکت های بزرگ و پیمان کاران طرح های بزرگ استان وارد مذاکره شود و بحث متمرکز شدن گردش مالی شرکت ها را در استان ابلاغ نماید.

وی در پایان با اشاره به رشد ۳۰ درصدی وصول درآمدهای استان تا پایان تیرماه سال ۹۹ نسبت به سال گذشته، گفت: یکی از عوامل مهم کم بودن درآمد استان همین خلاء متمرکز نبودن گردش مالی و پرداخت های مالیاتی شرکت های بزرگ در استان است که اصلاح این رویه به طور جد در دستور کار  استانداری است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است