استانداری ایلام

استاندار ایلام

صحبت های مهم قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در سی و دومین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا که با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه ۱۲ مرداد ماه برگزار

صحبت های مهم قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در سی و دومین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا که با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه ۱۲ مرداد ماه برگزار

 صحبت های مهم قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در سی و دومین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا که با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه ۱۲ مرداد ماه برگزار شد:

○ کادر درمان در خط مقدم مبارزه با بیماری منحوس کرونا قرار دارد.

○ همه دولت و نظام تابع نظرات کارشناسی دوستان در سیستم بهداشت و درمان هستند.

○ به دنبال این هستیم که با اجرای کامل و دقیق مصوبات ستاد کرونا کاهش روند ابتلا و مرگ و میر بیماری کرونا در استان کاهش دهیم.

○ همکاری و همدلی و هماهنگی بسیار ارزشمندی در استان در مقابله با بیماری کرونا ایجاد شده که بسیار ارزشمند است.

○ نماینده محترم ولی فقیه در استان پای ثابت در جلسات کرونا هستند و همراهی و کمک ایشان بی بدیل است.

○ صدا و سیما و رسانه‌ها هم در این امر همراهی بسیار خوبی داشته اند و در امر اطلاع رسانی به موقع به مردم نقش بسیار خوبی ایفا کرده اند همچنین  اصناف نیز در این زمینه بسیار همکاری‌های خوبی داشته اند که جای تشکر و قدردانی دارد.

○ شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه در استان ایلام شروع شد.

○ در اوایل کار با همراهی خوب مردم و تشکیل پویش های گسترده نه به مسافرت، نه به چادر زدن، نه به پنجشنبه و جمعه آخر سال و ... آری به در خانه ماندن و کمک های مومنانه به خوبی توانستیم کرونا را زمین گیر و کنترل کنیم.

○ در کمک های مومنانه بالای ۲۰ میلیارد تومان کمک جمع آوری شد و بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

○ با شروع طرح فاصله گذاری هوشمند و شروع کسب و کارها مردم فکر کردن همه چیز تمام شده است و این ساده انگاری کار دست ما داد تا در اواخر خرداد تعداد مبتلایان افزایش یابد و در تیرماه به اوج خود رسید.

○ تا پايان خرداد ماه کل مبتلایان ۱۶۷۰ نفر و فوتی ها ۷۷ نفر بوده اند، اما امروز تعداد مبتلایان به ۶ هزار نفر و فوتی ها به ۱۶۸ نفر رسیده است!

○ در این ۴۰ روز ۳.۶ برابر تعداد مبتلایان و ۲.۲ برابر تعداد فوتی ها افزایش یافته است.

○ در این چهل روز که استان در وضعیت هشدار و قرمز بوده است در هر روز ۲.۵ نفر فوتی و متوسط ۱۰۵ نفر مبتلا داشته ایم.

○ در ۱۴ تیرماه ۲۲۰ نفر مبتلا و ۷۷ بستری و ۷ نفر فوتی داشته ایم‌!

○ در دوهفته اخیر وضعیت آرام تر شده است، البته نبایست این آرامش نسبی باعث غفلت دوباره شود.

○ در اواخر خرداد ماه و اوایل تیرماه استانهای مجاور ایلام در شرایط قرمز قرار گرفتند و این حالت بر وضعیت داخل استان تاثیر گذاشت.

○ امکانات حوزه بهداشت و درمان استان کم است، اگر تست ها طولانی شده به دلیل کمبود امکانات است.

○ به جمعیت کم ایلام نبایست نگاه کرد، اینجا مسیر اصلی عتبات است، بالای ۶۰ درصد زوار از ایلام به عتبات عالیات می روند و این بار خدمات دهی بهداشتی را زیاد می کند.

○ در اربعین سال گذشته ۴.۸ میلیون نفر از مرز مهران تردد داشته ایم و به این نسبت امکانات می خواهیم.

○ در طول سال روزانه هزار ماشین از مرز مهران در حوزه تجاری تردد داریم.

○ ایلام دین زیادی بر گردن کشور دارد و در طول ۸ سال دفاع مقدس با نثار هزاران شهید و جانباز با فاصله رتبه اول ایثارگری در کشور داراد و امروز می بایست نسبت به حل مشکلات آن اهتمام جدی داشت.

○ امروز مشکلات حوزه بهداشت و درمان در استان زیاد است از جمله: مرکز قلب و آنژیو گرافی و عمل جراحی باز و شیمی درمانی در ایلام وجود ندارد!

○ دهلران، سرابله، ایوان نیاز به سی تی اسکن دارند.

○ به خاطر تهیه سی تی اسکن دره شهر و مرکز استان تشکر می کنم.

○ ۸ ماه کارانه و اضافه کار پرستاران و ۱۱ ماه کارانه پزشکان و ۶ ماه ماندگاری و مقیم بودن پزشکان و بدهی به شرکت های دولتی و هزینه کار پردازی مجموعا ۱۲۰ میلیارتومان پرداخت نشده و لازم است در این شرایط مورد توجه قرار گیرد.

○ بیمارستان ملکشاهی که قرار است با همکاری بنیاد مستضعفان و وزارت بهداشت تکمیل شود نیازمند تکمیل تجهیزات و پرسنل از طرف وزارتخانه است.

○ بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام را بعنوان طرح شاخص به دولت معرفی کردیم و ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل اعتبار اختصاص یافت. امیدواریم تا پایان سال مالی جاری به اتمام برسد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است