استانداری ایلام

خانم شیرخانی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری

بازدید خانم شیرخانی مدیرکل امور زنان و خانواده از مزارع تولید گیاهان دارویی شهرستان ملکشاهی

بازدید خانم شیرخانی مدیرکل امور زنان و خانواده از مزارع تولید گیاهان دارویی شهرستان ملکشاهی

بازدید خانم شیرخانی مدیرکل امور زنان و خانواده از مزارع تولید گیاهان دارویی شهرستان ملکشاهی
پیرو تفاهم نامه های منعقده بین سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونت امور زنان ریاست جمهوری در زمینه تولید 5 محصول سالم در استان با نظارت دفتر امور زنان و خانواده استانداری، روز سه شنبه مورخ 99/5/14 خانم شیرخانی مدیرکل امور زنان و خانواده از مزارع کشت داروهای گیاهی شهرستان ملکشاهی بازدید نمودند.
خانم شیرخانی ابتدا در دیدار با مدیرکل جهاد کشاورزی و کارشناسان ترویج شهرستان ملکشاهی ضمن ابراز تشکر از همکاری با زنان روستایی شهرستان در زمینه تولید گیاهان دارویی و همچنین تشکیل صندوق های خرد زنان روستایی، گفتند: اهتمام حوزه زنان این است که با مشارکت و تعامل بین دستگاهی توانمند سازی زنان روستایی در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی افزوده گردد. با تلاش و زحمات کارشناسان حوزه ترویج جهاد کشاورزی استان تاکنون 77 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با عضویت 2418 نفر تشکیل گردیده و در زمینه این صندوقها مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید نقش مهمی را ایفا نموده است.
خانم شیرخانی با اشاره به تفاهم نامه های بین سازمان جهاد کشاورزی و امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در زمینه تولید محصولات سالم در روستاها افزودند: در حال حاضر 5 محصول در سطح استان تولید می شود و شهرستان ملکشاهی در زمینه تولید گیاهان دارویی فعالیت دارد و این شهرستان این قابلیت و ظرفیت را داراست که به عنوان پایلوت گیاهان دارویی استان قرار بگیرد. ایشان با بیان اینکه در حوزه زنان روستایی این ظرفیت و توان وجود دارد که با گسترش اعتبارات صندوقها و افزایش تعداد آنها توسط بانکهای عامل کیفیت و کمیت این صندوقها ارتقاء یابد که البته در این مسیر مشکلات و چالش هایی مثل آموزش و ترغیب زنان روستایی، توسعه فعالیت صندوقها و محصولات سالم و .... وجود دارد که انشاءالله با همکاری و همدلی دستگاههای اجرایی مرتبط با این حوزه از جمله جهاد کشاورزی این موانع نیز برطرف گردد. دفتر امور زنان و خانواده به عنوان ناظر بر اجرای طرح محصولات سالم در استان از تمام توان خود در جهت همکاری استفاده خواهد کرد.
پس از پایان جلسه، از مزرعه تولیدات گیاهان دارویی در سطح شهرستان بازدید گردید که ارائه تسهیلات به صندوقهای خرد زنان روستایی و بازاریابی و فروش محصولات زنان در روستا از مهمترین مطالبات بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است