استانداری ایلام

شیرخانی مدیر کل امور بانوان استانداری

زنان اولین حافظان سلامت خانواده و جامعه، باید محور برنامه‌های سلامت باشند

زنان اولین حافظان سلامت خانواده و جامعه، باید محور برنامه‌های سلامت باشند

(( تبریک هفته سلامت زنان  به تمامی زنان استان  ))
زنان اولین حافظان سلامت خانواده و جامعه، باید محور برنامه‌های سلامت باشند .
کیفیت زندگی در حوزه سلامت زنان و خانواده بسیار اهمیت دارد،در جامعه امروز مشکلات بخش سلامت زنان از جمله بیماری‌های نارسایی، بیماری‌های مزمن و ناتوان‌کننده بیشتر شده است که باید با هم‌افزایی و همکاری و مشارکت آن را به حداقل ممکن برسانیم.
در سال‌های اخیر وضعیت سلامت بهداشت و درمان زنان تغییرات مثبتی داشته است و امیدواریم به این وضعیت مطلوب در حوزه سلامت زنان نزدیک‌تر شویم.
باید دستگاه‌ها و متولیان مربوطه را متوجه خدمات‌رسانی به زنان خودسرپرست، بدسرپرست، زنان پناهنده معلول و آسیب‌دیده در تمامی ابعاد سلامت و بهداشت کنیم.
بررسی وضعیت خانواده و زنان باید در ابعاد مختلف از جمله «آسیب‌های اجتماعی زنان»، «بررسی چگونگی افزایش کیفیت امید به زندگی بانوان و جامعه»، «پرداختن به تغذیه مناسب خانواده و بانوان»، «چگونگی بالا بردن پایه سلامت اجتماعی و روانی جامعه»، «اهمیت واکسیناسیون در کاهش بیماری‌های واگیردار»، «شناسایی و کنترل بیماری‌های گوناگون»، «کنترل و درمان بهنگام بیماری‌های تیروئید نوزادان»، «انجام غربالگری‌هایی همچون تیروئید، شنوایی و بینایی در سطح استان» پرداخته شود.
تاثیر طولانی مدت بحران کوید 19 بر سلامت جسمی ، روانی و اجتماعی زنان می تواند آسیب جدی به زنان و در نهایت به خانواده و جامعه وارد نماید. افزایش وظایف و مسئولیت های زنان در دوره همه گیری در خانواده ، اقدامات پیشگیرانه ومراقبت از بیماران مبتلا در خانواده ، وظایف زنان برای اداره امور فرزندان شان در شرایط تعطیلی مدارس و مهد کودک ها بخصوص زنان شاغل ، مشکلات زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست و فشارهای اقتصادی آسیب جدی به سلامت زنان وارد می کند 
در پایان ضمن تسلیت به بازماندگان بیماری کوید 19وبرای تمامی درگذشتگان آرزوی علو درجات را از خداوند منان خواستارم.تشکر از کادردرمان وآموزش پزشکی برای حضور مستمر وشبانه روزی شان در امر مبارزه با این بیماری .

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است