استانداری ایلام

استاندار ایلام

آغاز اجرای گام چهارم مبارزه با کرونا در استان با اجرای طرح مهم غربالگری/ مردم در اجرای طرح غربالگری محله‌ای همکاری کنند

آغاز اجرای گام چهارم مبارزه با کرونا در استان با اجرای طرح مهم غربالگری/ مردم در اجرای طرح غربالگری محله‌ای همکاری کنند

💥 ۲۰ هزار نفر جامعه هدف طرح مهم غربالگری در استان ایلام ...

استاندار ایلام:
🟠 آغاز اجرای گام چهارم مبارزه با کرونا در استان با اجرای طرح مهم غربالگری/ مردم در اجرای طرح غربالگری محله‌ای همکاری کنند/تعطیلی ادارات در کار نیست؛ فقط در مناطق قرمز استان کاهش حضور کارکنان تا یک پنجم امکان پذیراست...

💢 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست نشست با مدیران دستگاه های اجرایی استان که روز دوشنبه ۱۰ آذر ماه برگزار شد گفت: اجرای محدودیت‌ها در استان با توجه به‌ وضعیت سیاه در چند شهرستان ایلام، چرداول، ایوان و دره شهر که از دو سه هفته قبل اعمال شده بود و اثر خود را گذاشته و الان دو شهرستان ایوان و دره شهر از آن وضعیت بحرانی خارج شده اند و امروز هم با اعمال محدودیت های جدید شواهد و قرائن نشان از اثربخشی مثبت و  همراهی خوب مردم در اجرای دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی دارد، بطوریکه میزان ابتلا و فوتی استان کمتر شده است.

وی در ادامه با اشاره به این مهم که تعداد بستری ها از بالای ۴۰۰ نفر به ۲۴۰ مورد کاهش یافته است، تصریح نمود: این کاهش آمار بستری ها زمانی برای استراحت و ریکاوری برای بیمارستان ها شد که قبل آن، روزهای شلوغی را تجربه کرده بودند.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که در این مدت کمک های بسیار خوبی نیز در سطح ملی و استانی و خیرین به بیمارستان ها انجام شد، اضافه کرد: این کمک ها شامل سیلندر های اکسیژن، دستگاه های ونتیلاتور (اکسیژن ساز)، دستگاه های کمک تنفسی بای پپ، سی تی اسکن و سایر تجهیزات بود و همچنین ذخیره سازی مخازن اکسیژن استان بود.

وی گام چهارم مبارزه با کرونا در استان را طرح مهم غربالگری محله به محله عنوان کرد و گفت: این طرح با همکاری بسیج و سپاه، بهداشت و درمان، هلال احمر، شهرداری، فرمانداری و سایر دستگاه ها انجام می شود.

وی افزود: در غربالگری محله به محله هم پایگاه های بسیج درگیر در کار هستند و هم مراکز بهداشت در سراسر استان وارد کار شده اند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا از جامعه هدف طرح غربالگری گفت و تصریح نمود: اولین دسته، افرادی را شامل می شود که زمینه بیماری دارند، مسن بوده و ... که این قشر بین ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر هستند.

وی در ادامه گفت: دسته دوم افرادی که در حال حاضر مبتلا بوده که حدود ۲۴۰ نفر از آنان در بیمارستان بستری هستند، و مابقی در منزل قرنطینه بوده که حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر می باشند و تعدادی هم در نقاهتگاه نگهداری می شوند.

وی افزود: در مجموع حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیمار شناخته شده داریم، که در طرح غربالگری بایست دنبال تست برای افرادی باشیم که با این بیماران در ارتباط بوده اند.

استاندار ایلام ضمن تقدیر از همراهی خوب مردم و پای کار بودن مسئولان درگیر در کار محدودیت های جدید ستاد استانی کرونا، گفت: در این میان نقش نیروی انتظامی در اعمال محدودیت های منع تردد بین شهری و تردد شبانه و اصناف و بازاریان در تعطیل نمودن کسب و کار خود بسیار مهم و موثر بوده است.

وی با تأکید بر وظایف گروه هایی که اجرای طرح غربالگری محلات را بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: سه وظیفه مهم گروه های غربالگری شناسایی افراد کرونا و نگه داشتن در قرنطینه تا زمان بهبودی و ارائه آموزش های لازم به خانواده ی فرد بیمار برای نحوه ی اجرای فاصله اجتماعی با بیمار و عدم حضور او در جامعه است.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: افراد بیمار باید یا در منزل، یا بیمارستان، یا در نقاهتگاه های ایجاد شده و یا در میهمان سراهای ادارات و در صورت نبود مکان با اجاره‌ی هتل‌ها برای اسکان افراد قرنطینه گردند و نگذاشت تا زمان بهبودی در جامعه حاضر شوند.

وی دیگر وظیفه گروه های غربالگری را شناسایی افراد مرتبط با فرد بیمار عنوان کرد و تصریح نمود: انجام تست برای این افراد از جمله افراد خانواده، فامیل، دوستان و دیگر افراد برای شناسایی مبتلایان ضروری است.
 
نماینده عالی دولت در استان گروه سوم را که ابتلای آنها خطرناک دانست افراد مسن، بیماران زمینه ای، افراد چاق و ... دانست و گفت: این افراد باید توسط گروه های غربالگری شناسایی شوند و اجازه خروج از منزل به این عزیزان نیز  داده نشود چرا که ابتلا این افراد به بیماری باعث حاد شدن بیماری شده و بسیاری از فوتی های ما حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد از این گونه افراد است.

وی مفهوم غربالگری محله به محله را اجرای سه مرحله آموزش، فرهنگ سازی و کنترل افراد در دوران کرونا عنوان کرد و گفت: جامعه هدف طرح غربالگری بالغ بر ۲۰ هزار نفر است و البته کنترل این تعداد افراد کار بسیار سختی نیست و قطعا با همکاری مردم و کمک بسیجیان و عوامل اجرایی انشاء الله موفق خواهیم شد.

سلیمانی دشتکی رکن اصلی اجرای طرح غربالگری محله‌ای را مردم دانست و گفت: اگر مردم همکاری کنند می توان تا اندازه ی بسیار زیادی مدیریت و کنترل بیماری کرونا را بدست بگیریم و این مهم ما را کمک خواهد کرد تا سریعتر از شر این بیماری منحوس خلاص شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعطیلی ادارات، گفت: با توجه به ابهامی که ایجاد شده بود، بایست گفت که فقط در مناطق قرمز که حداکثر تا یک سوم نیروها می بایست حضور داشته باشند می توان حضور کارکنان را با توجه به شرایط آن هم با صلاحدید مدیر ارشد دستگاه کمتر از این میزان تا سقف یک پنجم کاهش دهند.

وی افزود: در ادارات این مناطق حضور مدیر، مسئول حراست، حفاظت و چند نیروی دیگر لازم است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است