استانداری ایلام

معاون استاندار ایلام:

رعایت پروتکل های بهداشتی در آرامستان های ایلام ۱۳ درصد کاهش یافته است/همه ادارات و سازمان های استان موظف به نصب اپلیکیشن ماسک هستند.

رعایت پروتکل های بهداشتی در آرامستان های ایلام ۱۳ درصد کاهش یافته است/همه ادارات و سازمان های استان موظف به نصب اپلیکیشن ماسک هستند.

معاون استاندار ایلام:
⭕️ رعایت پروتکل های بهداشتی در آرامستان های ایلام ۱۳ درصد کاهش یافته است/همه ادارات و سازمان های استان موظف به نصب اپلیکیشن ماسک هستند.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام،، معروف بسطامی روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه در قرارگاه عملیاتی مدیریت مبارزه با کرونای استان از کاهش ۱۳درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در آرامستان های استان خبر داد و گفت: این میزان از ۷۱ به ۵۸ درصد رسیده است.

وی اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در فضاهای عمومی ۱۸ درصد، رستوران ها ۲۰ درصد، داروخانه ها ۱۰ درصد، دفاتر پیشخوان ۱۸ درصد و مراکز بیمه ای ۱۲ درصد کاهش یافته است.

معاون استاندار ایلام افزود: همچنین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در معابر برون شهری و درون شهری بعنوان مهم ترین کانون های شیوع کرونا به ترتیب بین ۲۰ و ۳۷ درصد کاهش داشته است‌.

وی یادآور شد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی های سراسر استان نیز هفت درصد کاهش یافته است که این افت محسوس رعایت پروتکل ها می تواند هشداری برای افزایش شیوع کرونا در استان باشد.

بسطامی در ادامه به سفرهای نوروزی در شرایط کرونا نیز اشاره کرد: برگزاری هر گونه جشنواره، گردهمایی و یادواره خارج از پروتکل تعریف شده در ایام نوروز به دلیل شیوع کرونا ممنوع است.

رییس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان ایلام اضافه کرد: تنها نمایشگاه های تخصصی که دارای مجوز از قرارگاه ستاد کرونا، دانشگاه علوم پزشکی ایلام و رعایت پروتکل تعریف شده باشند مجاز به فعالیت هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: مکان اقامتی دو گروه از مسافران نوروزی در استان مشخص شده که مکان بازدید آنان نیز طبق ضوابط و پروتکل های تعریف شده است.

وی تاکید کرد: گروه نخست گردشگرانی هستند که در قالب تورهای گردشگری در سامانه ثبت نامه کرده اند که این گروه از قبل مکان اقامت و بازدید آنان تعیین شده است.

بسطامی افزود: گروه دوم مسافران نوروزی نیز که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده و با ماشین شخصی وارد استان می شوند.

وی اضافه کرد: مقصد و واحد اقامتی این دو گروه نیز طبق پروتکل و ضوابط تعریف شده مشخص شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: همه سفرهای نوروزی باید براساس پروتکل و ضوابط تعریف شده صورت گیرد.

رییس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان در ادامه از میزان استفاده از اپلیکیشن ماسک در ادارات استان انتقاد کرد و  اظهار داشت: همه ادارات و سازمان های استان موظف هستند ضمن نصب اپلیکیشن ماسک، از آن نیز استفاده کنند.

وی تاکید کرد: همه فرمانداران استان ظرف یک هفته گزارش میزان نصب اپلیکیشن ماسک و استفاده از آن را به قرارگاه عملیاتی کرونا استان ارائه دهند.

بسطامی از اصناف، اماکن، شهرداری و فرمانداری ایلام خواست: نسبت به ساماندهی دستفروشان خیابان طالقانی اقدام کنند که در روزهای آتی و ایام نوروز شاهد تجمع زیاد در این خیابان نباشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام همچنین از همه فرمانداران استان خواست: نسبت به ساماندهی دستفروشان شهرستان ها طبق پروتکل و ضوابط تعریف شده اقدام کنند و نتایج را به قرارگاه ستاد کرونا استان ارائه دهند.

وی در ادامه به تجمعات مردم در مرکز خرید و فروش و فروشگاه های استان نیز اشاره کرد و از رئیس سازمان صمت استان خواست: مراکز توزیع و فروش را افزایش دهند و اقدامات لازم را در این زمینه اتخاذ کنند که شاهد کاهش تجمعات باشیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است