استانداری ایلام

معاون اقتصادی استاندار:

۷۷ درصد مصوبات ستاد تسهیل ایلام عملیاتی شد/ایلام نباید با همه ظرفیت ها محروم بماند

۷۷ درصد مصوبات ستاد تسهیل ایلام عملیاتی شد/ایلام نباید با همه ظرفیت ها محروم بماند

معاون اقتصادی استاندار:
۷۷ درصد مصوبات ستاد تسهیل ایلام عملیاتی شد/ایلام نباید با همه ظرفیت ها محروم بماند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۷ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان عملیاتی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، جهانگیر رستم زاد روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ماه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور رییس سازمان تامین اجتماعی کشور اظهار داشت: ۳۹۶ پروژه در ۶۰ جلسه امسال این ستاد مورد بررسی قرار گرفته که ۴۰۳ مصوبه برای آنها تصویب و ۷۷ درصد مصوبات اجرا شد و ۱۱۸ مصوبه در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: نتیجه این اقدامات و عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید احیا ۲۳ واحد تولید راکد و مشکل دار در استان ایلام بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: عملکرد ستاد تسهیل استان در طول مدت یاد شده باعث شد در ارزیابی عملکرد رتبه دوم کشوری را کسب کنیم.

رستم زاد در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های حوزه انرژی استان پرداخت و تاکید کرد: ایلام دارای ۱۱ درصد ذخائر گاز و چهار درصد نفت کشور است و همین منابع عظیم باعث شده طرح های بزرگی برای بهره برداری از این ذخائر در استان اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه هفت میلیارد یورو در حوزه نفت و گاز ایلام در دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری شده است، اضافه کرد: طرح میدان نفتی آذر که روز گذشته با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور و وزیر نفت افتتاح شد با وجود اینکه در دیماه کار اجرای آن به اتمام رسیده بود و دیروز افتتاح شد، در طول ۲ ماه تمام سرمایه گذاری انجام گرفته به شرکت بازگشت.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: تولید ۶۵ هزار بشکه در روز نشان از ظرفیت بالای استان در امر جذب سرمایه گذاری حوزه انرژی دارد.

رستم زاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان ایلام با همه ظرفیت ها و توانمندی ها نباید محروم بماند.
وی اضافه کرد: این استان هشت سال درگیر جنگ بود، در حالیکه استان های دیگر با دلار هفت تومانی سرمایه گذاری می کردند، اما زیرساخت های ایلام به دلیل جنگ نابود شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: جنگ تحمیلی و خسارت های بسیار زیاد موجب محرومیت ماندن ایلام با وجود همه ظرفیت ها شد و نیاز است با توجه به محدودیت دولت در امر سرمایه گذاری سازمان های حاکمیتی وابسته به دولت و سایر قوا نیز برای ادای دین به مردم استان پیشقدم شوند.

رستم زاد افزود: اکنون ۱۳ پروژه مهم در استان شناسایی شده که منتظر هستیم هلدینگ های بزرگ از این فرصت برای سرمایه گذاری در آنها استفاده کنند.
وی با اشاره به تردد بیش از پنج میلیون زایر در ایام اربعین و سالانه ۱۰ میلیون زایر به عتبات عالیات این استان را دارای ظرفیت ویژه ای در امر توریسم و گردشگری برشمرد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: باید به استان ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات نگریسته شود و تمام زیرساخت های متناسب به جمعیت ۱۰ میلیونی نفر فراهم شود.

رستم زاد اضافه کرد: بطور قطع مرز مهران تمام شرایط را برای تبدیل شدن به منطقه آزاد دارد و امیدواریم هرچه سریع تر این موضوع تایید شود.
وی گفت: استان ایلام دارای ظرفیت های بسیار غنی در بخش آب و خاک، کشاورزی، نفت و گاز و پتروشیمی است که منتظر سرمایه گذاری هلدینگ های بزرگ هستیم تا هم محرومیت و هم مشکل اشتغال استان برطرف و دین فداکاری هشت ساله دفاع مردم ایلام از کشور نیز ادا شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است