استانداری ایلام

معاون عمرانی استاندار ایلام :

در ۴ حادثه بزرگ استان بیش از ۷۸ هزار واحد مسکونی نوسازی و تعمیر شده‌اند/ درصد شهرهای استان به خاطر توپوگرافی منطقه در خطر سیل قرار دارند

در ۴ حادثه بزرگ استان بیش از ۷۸ هزار واحد مسکونی نوسازی و تعمیر شده‌اند/ درصد شهرهای استان به خاطر توپوگرافی منطقه در خطر سیل قرار دارند

معاون عمرانی استاندار ایلام :
در ۴ حادثه بزرگ استان بیش از ۷۸ هزار واحد مسکونی نوسازی و تعمیر شده‌اند/ درصد شهرهای استان به خاطر توپوگرافی منطقه در خطر سیل قرار دارند/برای پیشگیری از بحران نیازمند تجهیزات لازم برای هواشناسی و سنجش ذرات گرد و غبار هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، احمد کرمی ظهر امروز سه‌شنبه ۱۹ اسفند ماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان که با حضور مهندس نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد از نوسازی و تعمیر بیش از ۷۸ هزار واحد مسکونی در ۴ حادثه بزرگ استان خبر داد و گفت: ما از سال ۹۳ تاکنون ۴ حادثه بزرگ شامل دو زلزله و دو سیل در استان ایلام اتفاق افتاد که آخرین حادثه سیل سال ۹۸ بود و در این ۴ حادثه ۷۸ هزار واحد مسکونی نوسازی، احداث و تعمیر شد که از این میان ۸۶۰۰ واحد احداثی و مابقی آنها تعمیراتی بود.

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات خوبی که در بحران های مختلف برای استان اختصاص یافته، گفت: برای ۷۸ هزار واحد آسیب دیده بیش از ۷۴۱ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافته است و در سیل ۹۸ نیز برای  ۱۴ هزار واحد هم بیش از ۲۳۷ میلیارد تومان تسهیلات و کمک های بلاعوض به استان اختصاص یافت.

معاون امور عمرانی استاندار با تأکید بر حمایت ها و کمک های خوبی که مهندس نجار به استان داشت‌اند خاطر نشان کرد: همراهی و تعامل خوبی که در استان است از جمله دستگاههای اجرایی و سازمان های مردم نهاد ،مسئولین و ارگان های حاکمیتی به خوبی فعالیت نمودند و رسانه های استان هم حمایت های خوبی داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه سد سیمره علاوه بر برکات و مزیت هایی که داشته است باعث مشکلاتی در استان شده، تصریح کرد: در پایین دست سد سیمره ۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان دره شهر داریم و هر از چند گاهی خساراتی به پایین دست وارد می شود و روستای تلخ آب در شهرستان بدره هم دچار آسیب شده که نیاز به جا به جایی روستا است.

وی افزود: همچنین در بالادست سد سیمره روستاهای منطقه عرب رودبار وجود دارند که پرداخت خسارات این عزیزان با مشکل مواجه شده اگر این اعتبارات اختصاص یابد مردم از بلاتکلیفی خارج می شوند.

کرمی با تأکید بر این که ۶۰ درصد شهرهای استان به خاطر توپوگرافی منطقه در خطر سیل قرار دارند، گفت: ما بخش هایی را بازسازی کردیم ولی نیاز به اعتبارات برای تکمیل پروژه ها مربوطه داریم.

وی با بیان این مطلب که استان نیاز به ۵ سالن بحران دیگر دارد ادامه داد: در بخش ریزگردها اقدامات خوبی صورت گرفته که نیاز است تکمیل شود و امروز این آمادگی وجود دارد که هر اعتباری به استان اختصاص یابد دو برابر آن توسط استان کمک شود.

وی افزود: برای پیشگیری نیاز به تجهیزات هواشناسی وجود داریم و در حوزه ی محیط زیست نیز برای پایش و سنجش ذرات گرد و غبار نیازمند اعتبارات لازم هستیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است