استانداری ایلام

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام:

نقش رسانه ها در شورای پدافند غیرعامل استان ها پررنگ تر می شود

نقش رسانه ها در شورای پدافند غیرعامل استان ها پررنگ تر می شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام:
نقش رسانه ها در شورای پدافند غیرعامل استان ها پررنگ تر می شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام از تصویب پیشنهاد اصحاب رسانه استان، مبنی بر تشکیل کارگروه رسانه ای به عنوان کارگروه دوازدهم پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: در سازماندهی جدید کارگروه های پدافند غیرعامل ، رسانه ها بعنوان یک رکن اساسی ایفای نقش خواهند کرد.

 "آیت قیصربیگی" در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه پدافند غیرعامل استان در این مدت کوتاه کارها خوب پیش رفته  و اقدامات مثبت و خوبی انجام گرفته و علاوه بر کار خوب رسانه ای اقدامات مهمی را پیگیری کرده ایم که اولین اقدام تصویب اجرای سیاست‌های ۱۳ گانه مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیر عامل در استان بود.

وی افزود: ما به‌عنوان اولین مصوبه و شروع کار خود در حوزه پدافند غیر عامل استان از تمام دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی و حاکمیتی استان خواستیم این سیاست ها را به صورت بنر در ادارات نصب کرده و بر اساس این نقشه راه در امور پیش رو حرکت کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان در ادامه گفت: تلاش کرده ایم در نشست های حوزه پدافند غیرعامل استان به جزئیات سیاست های ۱۳ گانه بپردازیم و با ایجاد مصوبات و اجرایی نمودن آنها در جهت این دغدغه‌ها حرکت نمائیم. 

وی افزود: خوشبختانه این حرکت ارزشمند با استقبال سازمان پدافند غیرعامل کشور مواجه شد و پیشنهاد گردید این رویکرد در دیگر استان ها نیز اجرایی شود.

قیصربیگی در ادامه به دومین اقدام موفق استان در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: در نشست با اصحاب رسانه استان پیشنهادی مبنی بر ایجاد کارگروه رسانه ای کرونا در زیر مجموعه شورای پدافند غیر عامل استان ها مطرح شد که ما این پیشنهاد را به سازمان پدافند غیرعامل کشور انعکاس دادیم.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که امروز دشمن با تمام توان و از طریق سیستم های گسترده اطلاعاتی و فضای مجازی جنگ روانی علیه کشور برای فاصله انداختن بین مردم و مسئولان به راه انداخته است، گفت: در این میان ایجاد کارگروه رسانه ای ذیل شورای پدافند غیرعامل استان ها می تواند نقش بسیار مهمی در خنثی سازی نقشه های شوم دشمنان داشته باشد.

وی افزود: از این رو و در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه استان برگزار کردیم در آنجا پیشنهادی توسط خبرنگاران مبنی بر ایجاد کارگروه دوازدهم پدافند غیر عامل مطرح شد و ما این پیشنهاد را از طریق مرکز پیگیری نموده و خوشبختانه این مهم مورد تصویب و موافقت سازمان پدافند غیرعامل کشور قرار گرفت که انشالله در سازماندهی جدید کارگروه های پدافند غیرعامل، حضور رسانه ها بعنوان یک رکن اساسی ایفای نقش خواهد نمود.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان اقدام سوم را فعال سازی و تحرک بخشی به بعد رسانه ای در این حوزه عنوان کرد و گفت: تلاش کرده ایم با ایجاد کانال های اطلاع رسانی در پیام رسان های متنوع ارتباط خود را با مردم و رسانه ها بیش از پیش تقویت کنیم و از این مسیر به تبیین نقش و جایگاه پدافند غیرعامل بپردازیم.

وی در ادامه به اقدام چهارم اشاره کرد و گفت: همچنین در کنار این حرکت خوب و در راستای اطلاع رسانی و تبیین پدافند غیرعامل در بین ادارات و جامعه نسبت به طراحی یک پرتال  اطلاع رسانی و سامانه پیامکی جهت ایجاد فرماندهی واحد در حوزه پدافند غیرعامل اقدام کرده ایم که انشاالله به زودی انجام می گیرد.

وی افزود: اقدام پنجم ارزیابی کارگروه های یازده گانه ذیل شورای پدافند غیرعامل استان بود که در این راستا کارگروه های موفق مشخص شده و انشاالله در آینده ای نزدیک از کارگروهای برتر تجلیل بعمل خواهد آمد و تمهیداتی برای ارتقاء کار کارگروه هایی که نیاز به تقویت دارند در نظر گرفته شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان از تدوین سند جامع اطلاع رسانی در استان بعنوان اقدام مهم و ششم در حوزه پدافند غیرعامل استان یاد کرد و گفت: با تلاش مجموعه همکاران سند جامع پدافند غیرعامل برای اولین بار در استان تدوین شده است و انشالله به زودی با حضور مسئولان استانی و سازمان پدافند غیرعامل کشور از این سند رونمایی خواهد شد و این مهم در نوع خود یک موفقیت بزرگ در این حوزه قلمداد می شود. 

وی در ادامه اقدام هفتم را اجرای رزمایش بزرگ بیولوژی در قالب اعلام هشدار و خطر کرونا به مردم استان عنوان کرد و گفت: این رزمایش در دو بخش تفرجگاه ها و شهرهای استان اجرا شد.

وی در ادامه گفت: بخش اول رزمایش اعلام خطر کرونا در طبیعت و تفرجگاههای استان بود که با هدف هشدار باش و اعلام خطر به افرادی که در دامن طبیعت و به صورت گروهی حضور پیدا کرده بودند، صورت پذیرفت.

قیصربیگی در ادامه از اجرای بخش دوم این رزمایش، خبر داد و گفت: در این راستا اعلام خطر کرونا در ۲۸ محله شهر ایلام و ۱۲ مرکز شهرستان استان روز شنبه ۲۱ فروردین ماه بطور همزمان و به دستور استاندار و رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در سرتاسر استان صادر شد.

وی افزود: این رزمایش با شکوه خاصی و با حضور ۱۳۰ دستگاه استانی و شهرستانی و بیش از ۲۰۰ تیم اطلاع رسانی زنگ هشدار و خطر کرونا را در سرتاسر استان به صدا آورد. 

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اقدام هشتم را تشکیل تیم واکنش سریع قرارگاه سایبری عنوان کرد و گفت: این مهم در قرارگاه پدافند سایبری مصوب شده و مراحل مقدماتی این کار مهم انجام شده است.

وی در ادامه از تشکیل تیم واکنش سریع شیمیایی در استان بعنوان اقدام مهم و نهم پدافند غیرعامل استان یاد کرد و گفت: در قرارگاه شیمیایی استان مصوب کردیم با حضور کارشناسان متخصص و جهت ورود به موقع به ملاحظات پدافند غیرعامل در این حوزه تیم واکنش سریع ذیل این قرارگاه تشکیل شود که مقدمات این مهم صورت گرفته است.

قیصربیگی پایان از برنامه های پیش روی این حوزه در استان گفت و تصریح نمود: اقدام دهم پدافند غیرعامل استان که در این حوزه در دستور کار داریم اعلام آمادگی استان برای اجرایی شدن ۱۰ برنامه مهم از سند جامع پدافند غیرعامل در سال ۱۴۰۰ است در حالی که در باقی استان های کشور هر استان بین  چهار تا شش برنامه را در دستور کار خود قرار داده است. 

وی افزود: این برنامه ها در جهت مصون سازی و ایمن سازی زیرساخت‌های مهم، حساس و حیاتی استان ایلام اجرایی می شوند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است