استانداری ایلام

معاون امور اقتصادی

مردم می توانند در نظارت بر بازار مشارکت کنند/برای متخلفین پرونده تشکیل می شود

مردم می توانند در نظارت بر بازار مشارکت کنند/برای متخلفین پرونده تشکیل می شود

‍ معاون استاندار ایلام:
مردم می توانند در نظارت بر بازار مشارکت کنند/برای متخلفین پرونده تشکیل می شود
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، جهانگیر رستمزاد روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان خواستار افزایش نظارت بر بازارشد و اظهار داشت: مشارکت مردم کمک زیادی به رصد و پایش بازار می کند، مردم بهترین اهرم  برای نظارت بر بازار هستند و گزارش و اطلاع نارضایتی آنها در سامانه در کوتاهترین زمان توسط کارشناسان بررسی می شود.
وی افزود: پس از بررسی شکایات مردمی و ثبت آنها، بلافاصله اقدامات تعزیری و قضایی انجام می گیرد و برای متخلفین پرونده تشکیل می شود و با آنها برخورد می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: رسانه ها باید اطلاع رسانی لازم در زمینه افزایش نظارت مردمی انجام دهند تا همه مردم پای کار بیایند و نظارت بر بازار بیشتر شود.
رستمزاد یادآور شد: با توجه به محدود بودن تعداد افراد ناظر و بازرس در بازار اکنون از همه دستگاه های اجرایی برای معرفی یک کارشناس به عنوان بازرس به منظور نظارت و رصد بیشتر بازار کمک خواسته شده که بتوان با کمک آنها نظارت بیشتری بر بازار صورت بگیرد.
وی در خصوص وضعیت توزیع مرغ در استان افزود: اکنون بازار استان اشباع از مرغ کشتار روز شده و هیچ مشکلی در زمینه عرضه و توزیع مرغ کشتار روز با قیمت ۲۴۹هزار ریال در بازار استان وجود ندارد.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به حفظ سلامت مردم و همچنین جلوگیری از گران فروشی، از دامپزشکی و دستگاه های نظارتی خواسته شده که با عرضه کنندگان مرغ زنده غیر مجاز برخورد قانونی انجام دهند.
رستمزاد گفت: در بحث مرغ در بازار اکنون با چند گانگی مواجه هستیم و با وجود تامین مرغ کشتار روز، بازار ایلام کشش لازم ندارد و معمولا بر اساس اعلام عاملان توزیع روزانه بخش زیادی از مرغ توزیع شده بفروش نمی رسد.
وی با ابراز گله مندی از برخی انتقادها، بیان کرد: در سال قبل ایلام تنها استانی بود که قیمت مصوب در آن رعایت شد و جز یک مقطع ده روزه که کل کشور در بحث مرغ دچار بحران شده بود، مشکلی در زمینه تولید و عرضه مرغ نداشتیم.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: اکنون مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی به ویژه برنج، روغن و شکر نداریم و وضعیت موجودی و پیگیری تامین کسری کالاها بصورت مرتب انجام می شود.
رستمزاد در ادامه گفت: با توجه به اینکه اکنون چندین و چند سامانه در حوزه تجارت خارجی و داخلی در کشور برای دستگاه های مختلف اقتصادی ایجاد شده، قرار است که کل اطلاعات در یک سامانه تجمیع شود.
وی افزود: مقرر شده است که یک سامانه اطلاعاتی برای همه دستگاه ها راه اندازی و کلاس آموزشی برای کارشناسان برگزار شود تا بتوان بهتر بر مسایل و مشکلات اقتصادی نظارت کرد.
در این نشست پس از اعلام گزارش شرکت غله از وضعیت موجود کالاهای اساسی مصوب شد، مازاد مرغ کشتار روز بازار در اختیار واحدهای تولیدی سوسیس و کالباس قرار بگیرد.
همچنین مقرر شد نشستی به منظور ساماندهی و برخورد با مراکز غیر مجاز مرغ زنده در سطح شهر  ایلام برگزار شود.
(منبع ایرنا)

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است