استانداری ایلام

استاندار ایلام

بهره برداری از ۸ طرح رفاهی، آموزشی و پژوهشی ایلام همزمان با سراسر کشور با حضور رئیس جمهور، استاندار و معاون وزیر علوم

بهره برداری از ۸ طرح رفاهی، آموزشی و پژوهشی ایلام همزمان با سراسر کشور با حضور رئیس جمهور، استاندار و معاون وزیر علوم

‍ ⭕️بهره برداری از ۸ طرح رفاهی، آموزشی و پژوهشی ایلام همزمان با سراسر کشور با حضور رئیس جمهور، استاندار و معاون وزیر علوم
.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، امروز همزمان با افتتاح  ۱۸۸ طرح دانشگاهی و حدود ۳۰۰ فضای آموزشی در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت‌خانه‌های علوم و آموزش و پرورش با حضور رئیس جمهور در سراسر کشور، بهره برداری از ۸ طرح دانشگاه ایلام با حضور استاندار و معاون وزیر علوم  و معاونین سیاسی و عمرانی استانداری در ایلام آغاز شد.
⭕️حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، روز پنج شنبه در شصت و ششمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید پس از صدور فرمان افتتاح طرح‌های ملی وزارت‌خانه‌های علوم و آموزش و پرورش در سراسر کشور، اظهار داشت: اساس حرکت این دولت از روز اول این بوده است که دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی را به بخش تولید و مراکز صنعتی متصل کند و امروز شاهد هستیم که در اطراف دانشگاه‌ها مراکز علمی - فناوری و نوآوری شکل گرفته که این یک تحول بزرگ است.
دکتر روحانی افزود: در این دولت در زمینه علم و دانش، نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان شاهد یک تحول بزرگ هستیم و کارهای مهمی انجام شده که کمتر دیده شده است.
دکتر روحانی با بیان اینکه در سال‌های 92 تا 99 توجه بسیار خوبی به بخش آموزشی، علمی و پژوهشی کشور شده است، خاطرنشان کرد: مسئولان دولت تدبیر و امید توجه بسیار ویژه‌ای به بخش دانشگاه و پژوهش داشتند و افتتاح بیش از هزار کلاس درس در هر سال نشان دهنده این است که در این سال‌ها در هر روز چه تلاش‌ها و اقداماتی برای گسترش زیرساخت‌های علم ‌آموزی انجام شده است.
دکتر روحانی در ادامه در ارتباط با محل برگزاری نشست و صدور دستور افتتاح پروژه های ایلام  گفت: توجه به رفاه دانشجویان و فراهم آوردن امکانات ساختاری از ضروریاتی بود که در برنامه های دولت تدبیر و امید گنجانده شد.
رئیس دولت تدبیر و امید اقدامات صورت گرفته در دانشگاه ایلام را شایسته تقدیر دانست و گفت: مردم ایلام به عنوان مردمی شریف و مرزدار همواره حافظان خوبی برای مرزهای کشور بوده اند، و دین خود را به ایران ادا کرده اند.
⭕️استاندار ایلام در حاشیه این مراسم در مصاحبه با صدا وسیمای مرکز استان گفت:  دانشگاه ایلام یکی از دانشگاه های موفق استان در همه حوزه های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی است.
وی با بیان اینکه امروز به صورت ویدئو کنفرانس شاهد افتتاح ۸ پروژه دانشگاه ایلام با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان بودیم، ابراز داشت: از سال ۹۲ تاکنون با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خوبی درحوزه های مختلف دانشگاههای استان انجام شده است.
محمد نوذری در ادامه عملکرد دانشگاه در دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اینگونه سرمایه گذاری ها که منتج به ایجاد زیرساخت هایی برای کسب علم و دانش و پیشرفت و توسعه می شوند فی انفسه مفید و تاثیرگذارند.

⭕️ معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: مسئولان این وزارتخانه در تلاش هستند پیش از آغاز سال تحصیلی جدید بخشی از دانشجویان را با هماهنگی ستاد ملی کرونا در برابر کووید ۱۹ واکسینه کنند.
 مجتبی صدیقی اظهار داشت: امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت میزان تولید واکسن در تابستان به میزان قابل قبولی افزایش یابد و بتوانیم در مهرماه بخشی از دانشجویان را در برابر این ویروس واکسینه کنیم.
وی دانشگاه ایلام را از مراکز پیشرو در اجرای پروژه‌های پژوهشی، آموزشی و عمرانی عنوان کرد که در این مراسم نیز به عنوان میزبان تعیین شده است.
معاون وزیر علوم از افتتاح ۵۳ پروژه مرتبط با دانشگاه ها در سراسر کشور خبر داد و گفت: این پروژه ها با مساحت ۶۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان افتتاح می شوند.

⭕️پردیس ورزشی دانشگاه ایلام کلنگ زنی شد.
دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام نیز در حاشیه این مراسم که با حضور استاندار و معاون وزیر کلنگ زنی شد ابراز داشت: ساماندهی فضاهای موجود و سالن تنیس، بدمینتون و سالن ورزشی چند منظوره، سالن بدنسازی و پیست دوچرخه سواری در فضایی به مساحت ۹۳ هزار متر مربع طراحی شده و این پروژه امروز کلنگ‌زنی شد.
🗓پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
روابط عمومی استانداری ایلام
🟣 اخبار استانداری ایلام
🔵 تلگرام:  https://t.me/joinchat/SvOtsS8NmPIpfyej
 @akhbarilam1400

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است