استانداری ایلام

مدیرکل مدیریت بحران استان در نشست پیشگیری از حریق خواستار شد:

دستگاه های نظارتی به اهمال کاری برخی مدیران در انجام وظایف حین حادثه و بحران ورود کنند/قصور در انجام وظایف دستگاه های مختلف حین بحران به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست!/برای مدیریت حوادث و بلایای طبیعی تیم و

دستگاه های نظارتی به اهمال کاری برخی مدیران در انجام وظایف حین حادثه و بحران ورود کنند/قصور در انجام وظایف دستگاه های مختلف حین بحران به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست!/برای مدیریت حوادث و بلایای طبیعی تیم و

مدیرکل مدیریت بحران استان در نشست پیشگیری از حریق خواستار شد: دستگاه های نظارتی به اهمال کاری برخی مدیران در انجام وظایف حین حادثه و بحران ورود کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، آیت قیصربیگی امروز یه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در نشست پیشگیری از حریق در جنگلها ومراتع‌ که باحضور جانشین دادستان مرکز استان، معاون بازرسی کل استان، مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان و معاونین وفرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان و دیگر دستگاه های درگیر در کار برگزار شد با اشاره به شروع فصل گرم سال و لزوم پایش مستمر منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی منافع ملی ما بوده و دفاع از آن یک وظیفه همگانی است.

◻️ وی به عنوان این مطلب که اگرچه در بند ج ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور وزارت جهاد کشاورزی با همکاری نیروهای مسلح را موظف به اطفای حریق جنگل ها و مراتع نموده است اما همه دستگاه‌های ماده ۲ این قانون که شامل قوای سه گانه اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها موسسات و شرکت های دولتی، عمومی و غیر دولتی و ... موظف به همکاری نموده و قصور در انجام وظایف را مستلزم پیگرد قانونی دانسته است.

◻️ مدیرکل مدیریت بحران استان با عنوان این مطلب که در مدیریت بحران جای هیچگونه تعارف و ملاحظه کاری نیست تاکید کرد: قصور در انجام وظایف دستگاه های مختلف حین بحران به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست چرا که کوچکترین اهمال کاری می تواند خسارت جبران ناپذیری به بار آورد. 

◻️ وی در ادامه خواستار ورود دستگاه های نظارتی به اهمال کاری برخی مدیران در انجام وظایف حین حادثه و بحران شد و گفت: قطعا انتظار اینکه صرفا منابع طبیعی در حوادث آتش سوزی یکه و تنها پای کار باشد انتظار درستی نیست بلکه فرمانداران بعنوان ریاست ستاد مدیریت بحران شهرستان ها وظیفه ای بس خطیر در مدیریت اوضاع و بسیج نمودن منابع و امکانات و ایجاد هم افزایی در اطفای حریق بر عهده دارند که بایست نسبت به آن اهتمام لازم و جدی داشته باشند.

◻️ قیصربیگی در ادامه پیش بینی و پیشگیری را مهمترین اصول در مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: هرچقدر ما در این مرحله موفق عمل کنیم قطعا ضمن جلوگیری از رخ دادن حوادث، باعث مهار راحت تر آنها در صورت وقوع خواهد شد.

◻️ وی در ادامه خواستار تشکیل تیم های واکنش سریع اطفای حریق با محوریت منابع طبیعی در دهیاری ها شد و گفت: با تشکیل گروه های مردم نهاد در روستا به ریاست دهیاران با توجه به وظایف قانونی آنان در مدیریت حوادث و بلایای طبیعی می توان خط مقدم پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگلها را تقویت نمود.

◻️ وی افزود: در این سازوکار منابع طبیعی می تواند با پشتیبانی و حمایت لازم و با در اختیار قرار دادن وسایل اطفای حریق به دهیاران از ظرفیت مهم و تعیین کننده مشارکت مردمی در مدیریت قوی تر آتش سوزی در مراتع و جنگلها بهره مند شود. 

◻️ مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پایان ضمن تشکر از پای کار بودن دستگاه های نظارتی چون دادستانی و بازرسی کل در امور مربوط به مدیریت بحران گفت: امروز یک رویه خوب و نیکویی در برخورد با ترک فعل برخی مدیران کم کار شکل گرفته که این مهم می تواند در امور مربوط به مدیریت بحران نیز منجر به هشیاری، تعهد و مسئولیت پذیری بیش از پیش عوامل و دستگاه های درگیر در کار شود.

♦️ در پایان این نشست مدیرکل مدیریت بحران استان به همراه مجموعه مدیران از امکانات و تجهیزات اطفاء حریق و همچنین یگان حفاظت منابع طبیعی استان بازدید بعمل آورد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است