استانداری ایلام

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام خبر داد:

نجات جان یک خانواده ۸ نفره در پائین دست سد سیمره

نجات جان یک خانواده ۸ نفره در پائین دست سد سیمره

آیت قیصربیگی از نجات جان یک خانواده هشت نفره با کمک تیم‌های امداد نجات در پائین دست سد سیمره خبر داد.

 مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در رابطه با این حادثه گفت: عصر امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه گزارشی در ارتباط با در محاصره قرار گرفتن یک خانواده ۸ نفره در پایین دست سد سیمره منطقه تلخاب شهرستان بدره به خاطر رهاسازی آب این سد مخابره شد که بلافاصله به دستور استاندار ایلام نیروهای امداد و نجات به محل اعزام شدند اما از آنجا که امکان انجام عملیات امداد و نجات به خاطر شدت آب وجود نداشت بلافاصله با مدیران سدسیمره ارتباط برقرار شد و برای تسهیل در کار آب از مدار خارج گردید.

◻️وی افزود: با فرونشست آب بلافاصله عملیات امداد نجات توسط نیروهای هلال احمر و دیگر مجموعه شروع شد و خوشبختانه این خانواده ۸ نفره که اهل شهرستان ایلام بودن نجات یافتند.

◻️قیصربیگی درخصوص علت رهاسازی آب سد سیمره گفت: به گفته مدیران سد به دلیل نوسانات برق و نیاز شدید به تامین برق معمولاً این موضوع از طریق مرکز دستور رهاسازی آب از سد آبی برقی سیمره برای تولید برق انجام می شود.

◻️وی افزود: به دلیل شروع فصل گرم سال و نیاز شدید تامین برق با توجه به افزایش دما در استان و کشور موضوع رهاسازی آب برای تولید برق صورت می پذیرد اما در در اینجا خلائی که وجود دارد عدم اطلاع رسانی به موقع و هشدارهای لازم به مردم بوده که این موضوع هم به مدیران سد و هم به مسئولان پایین دست سد سیمره ابلاغ گردید.

◻️مدیرکل مدیریت بحران استان در پایان ضمن تشکر از پیگیری های استاندار ایلام و همچنین تلاش قابل تقدیر تیم های امداد و نجات به ویژه هلال احمر استان، فرمانداری بدره و مجموعه عوامل درگیر در کار ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی درست و اطلاع رسانی به موقع دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است