استانداری ایلام

بسطامی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس به ایلام:

بهره برداری از میدان مشترک نفتی چنگوله برای ۳ هزار نفر شغل ایجاد می کند

بهره برداری از میدان مشترک نفتی چنگوله برای ۳ هزار نفر شغل ایجاد می کند

بسطامی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس به ایلام:

بهره برداری از میدان مشترک نفتی چنگوله برای ۳ هزار نفر شغل ایجاد می کند

نماینده مردم ایلام در مجلس با تاکید بر لزوم اتصال ایلام به شبکه ریلی گفت: براساس قانون استان های نفت خیز و گازخیز باید در اولویت تکمیل و اتصال به شبکه راه آهن باشند، ولی همچنان این موضوع درخصوص استان ایلام محقق نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی اکبر بسطامى در جلسه نهایی پیگیری نظارت میدانی  رییس مجلس شورای اسلامی به ایلام اظهارکرد: شیوع ویروس کرونا زندگی و شغل بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار داده است و تعداد زیادی را بیکار کرده است که باید اقدامات جبرانی برای کمک به این افراد اندیشیده شود.
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس یازدهم به پروژه اتصال ایلام به شبکه ریلی اشاره کرد و گفت: استان های نفت خیز و گازخیز بر اساس مفاد قانون باید در اولویت تکمیل و اتصال به شبکه راه آهن باشند، ولی همچنان این موضوع درخصوص استان ایلام محقق نشده است.
وی یادآور شد: جاده کرمانشاه - حمیل - ایلام با توجه به طبیعت کوهستانی برای رانندگان و مسافران پرخطر است که باید هرچه سریع تر روند چهاربانده شدن این مسیر عملیاتی شود.
بسطامی با اشاره به بروز سیل ویرانگر در منطقه عرب رودبار گفت: رودخانه بزرگ سیمره به منشأ خیر و آبادانی برای سایر استان ها تبدیل شده است، ولی در منطقه عرب رودبار به دلیل بروز سیل، زمین های زراعی و مسکونی مردم به زیر آب رفته و معیشت مردم به خطر افتاده است که باید هرچه سریع تر نسبت به رفع مشکلات ساکنان این منطقه اقدام شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین خواستار عملیاتی شدن بازارچه های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی شد و گفت: بازگشایی ابن مرزها روند اشتغالزایی را در این مناطق سرعت می بخشد.
وی یکی از مزیت های استان را وجود میدان مشترک نفتی چنگوله برشمرد و یادآور شد: در صورت بهره برداری از این میدان برای 3 هزار نفر شغل ایجاد می شود

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است