استانداری ایلام

علیزاده در نشست نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس در استان ایلام:

لزوم توجه ویژه به استان ایلام در برنامه هفتم توسعه/ طرح افزایش تعداد نمایندگان ایلام مورد توجه قرار گیرد

لزوم توجه ویژه به استان ایلام در برنامه هفتم توسعه/ طرح افزایش تعداد نمایندگان ایلام مورد توجه قرار گیرد

علیزاده در نشست نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس در استان ایلام:

لزوم توجه ویژه به استان ایلام در برنامه هفتم توسعه/ طرح افزایش تعداد نمایندگان ایلام مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم دهلران در مجلس با بیان اینکه ایلام در زمینه تولید گاز در رتبه دوم و در زمینه تولید نفت در رتبه سوم کشور قرار دارد، بیان کرد: متاسفانه از این ظرفیت برای استان استفاده نمی شود که می طلبد توجه ویژه ای در برنامه هفتم توسعه به این استان صورت گیرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران و دره شهر در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در استان ایلام ضمن خیرمقدم به دکتر قالیباف و هیات همراه، خطاب به وی اعلام کرد: شما ظرفیت های استان ایلام را بهتر از ما می شناسید، با وجود ظرفیت های بسیار در استان، اما کوتاهی های بسیاری از سوی دولت های مختلف برای بهره مندی از این ظرفیت ها در طول 42 سال گذشته صورت گرفته است.
نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس یازدهم خطاب به رئیس قوه مقننه ادامه داد: در حوزه راه وضعیت خوبی نداریم، عملیات اجرایی مسیر چمه سرخ 18 سال پیش آغاز شده ولی همچنان به بهره برداری نرسیده که انتظار داریم با دستور و روحیه جهادی حضرتعالی این پروژه هر چه زودتر به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به بازدید صبح امروز رئیس مجلس از پروژه ساخت تونل کبیر کوه آبدانان خواستار تزریق اعتبارات به این پروژه شد و به وضعیت فرودگاه حوزه انتخابیه اشاره و خواستار تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه شد.
علیزاده اضافه کرد: در حوزه آب نیز طرح سامانه گرمسیری غرب کشور که امروز مورد بازدید قرار گرفت، از اولویت های آبرسانی در استان به شمار می آید و همچنین ضرورت دارد برای تامین آب استان از پشت سد کرخه نیز اقدامات لازم صورت گیرد.
وی با انتقاد از اینکه در حوزه استفاده و بهره برداری از مرز استان به خوبی عمل نکرده ایم، اضافه کرد: امسال مجلس نگاه بسیار مثبتی به مناطق محروم داشته، اما انتظار ما در تخصیص اعتبارات است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه می توان از ظرفیت ماده 56 برای ارتقای ایلام استفاده شود، خواستار توجه ویژه مجلس به استان در تدوین برنامه هفتم توسعه شد.
عضو کیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ایلام در زمینه تولید گاز در رتبه دوم کشور و در زمینه تولید نفت در رتبه سوم کشور قرار دارد، گفت: اما از این ظرفیت برای استان استفاده نمی شود. ما حتی در زمینه مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی نیز به هیچ عنوان مورد توجه قرار نگرفته ایم.
وی افزایش تعداد نمایندگان استان از 3 به 5 نماینده را یکی از خواسته های مهم مردم دانست و گفت: استان ایلام با وجود برخورداری از 600 هزار نفر جمعیت، دارای پراکندگی و محرومیت بسیاری که برای جبران این محرومی و ادای حق این استان در دوران دفاع مقدس، طرح افزایش تعداد نمایندگان استان در کمیسیون شوراهای مجلس باید مورد توجه و لطف همه نمایندگان مجلس قرار گیرد.
علیزاده ادامه داد: در حوزه اشتغال نیز می توان از ظرفیت شرکت های نفتی با مدیریت های بومی استفاده کرد./

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است