استانداری ایلام

تاکید استاندار بر مانع زدایی از مسیر تولید و استقبال از سرمایه گذاران

استاندار ایلام بر رفع موانع تولید و استقبال از سرمایه گذاران در استان تاکید کرد

استاندار ایلام بر رفع موانع تولید و استقبال از سرمایه گذاران در استان تاکید کرد

⚡️تاکید استاندار بر مانع زدایی از مسیر تولید و استقبال از سرمایه گذاران
⭕️استاندار ایلام بر رفع موانع تولید و استقبال از سرمایه گذاران در استان تاکید کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام محمد نوذری در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار داشت: افزایش میزان سرمایه گذاری در استان علاوه بر افزایش تولید و رونق اقتصادی، منجر به کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتعال پایدار برای جوانان می شود.

وی با تاکید بر مانع زدایی از مسیر تولید و استقبال از سرمایه گذاران، خواستار بهره گیری از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سایر بنیادها، سرمایه گذاران و پیمانکارانی که فرصت کار در ایلام  پیدا می کنند شد وگفت: بارد در اجرای طرح ها و پروزه های استان با بهره گیری از ظرفیت های داخل استان و جذب نیروهای بومی زمینه اشتعال جوانان و کاهش بیکاری فراهم آید.
وی افزود: پس از بهره برداری و اتمام پیمان برخی شرکت ها با کارگران بومی استان، مساعدت شد که این افراد در سایر پروژه‌ های استان بکارگیری شوند و برای شرکتها و بنیادهایی که در استان فعالیت می کنند بعنوان یک الگو در دستور کار قرار گیرد.
استاندار ایلام با بیان اینکه پنج میلیارد یورو از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون در حوزه نفت و گاز استان سرمایه گذاری شده است، گفت: ظرفیت های نفت، گاز و پتروشیمی استان می تواند ایلام را در مسیر توسعه قرار دهد.
وی با تاکید به بانک ها مبنی بر همکاری و هماهنگی و ارایه تسهیلات ارزان قیمت به تولید کنندگان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰  دستگاههای اجرایی، بانکها، الگو ها، روندها، حمایت ها و مانع زدایی ها همگی باید در راستای تحقق شعار سال "تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" قرار گیرد.
محمد نوذری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اولویت اصلی ما تا پایان دولت، اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد است، گفت: باید تلاش کنیم طبق زمانبندی مشخص همه طرح هایی که اعتبار کمی برای افتتاح نیاز دارند در اسرع وقت بودجه لازم برای آنان تخصیص و زمینه بهره برداری از آنان فراهم آید.
وی با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به ایلام گفت: در سفر معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بر اساس  مذاکرات وپیگیری ها قبلی با رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، یک تفاهم نامه همکاری مبنی بر توسعه اقتصادی استان و اجرای برخی زیرساخت ها و مشارکت در اتمام پروژه های بالای۵۰ درصد استان منعقد شد.
استاندار ایلام با تاکید بر فراهم اوردن زیرساخت ها و روندهای شعار سال و اجرای تاکیدات مقام معظم رهبری ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های بنیاد ها و موسسات و نهادهای وابسته و توسعه طرح های محل جهش تولید، توسعه ۱۷ طرح کشاورزی بالغ بر چند هزار فرصت شغلی در استان از دیگر مسایلی بود که مورد موافقت قرار گرفت.
وی با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این سفر ما بدنبال سیاست گذاری برای توسعه اقتصادی، حمایت از تولید و ایجاد اشتعال پایدار بودیم که رایزنی را از طریق نمایندگان و مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات زیرساختی انجام شد که نتایج ملموس آن در استان را خواهیم دید.
وی در پایان با تاکید بر بانک ها خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات سال ۱۴۰۰ و توجه به رونق تولید، بخش خصوصی، طرح های اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم شد.

🔸در این نشست مصوب شد مدیریت آب و خاک استان گزارشی از گردش کار پرونده های تسهیلاتی و اجرای سیستم های نوین آبیاری و ضرورت استفاده از این سیستم ها را تهیه برای ارائه به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارسال کند.
همچنین مصوب شد گزارش دبیر کمسیون هماهنگی بانک های استان در خصوص پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۰ از محل رونق تولید، طرح نام، طرح جهش تولید و طرح کمک های فنی و اعتباری ارایه شود و درخواست های تسهیلاتی جهش تولید بطور مستقیم توسط سازمان صمت به بانک های عامل ارجاع و بانک نیز نسبت به بررسی و پرداخت آنان طبق ضوابط اقدام کنند

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است