استانداری ایلام

شیرخانی مدیر کل امور بانوان استانداری

افتتاح نمایشگاه مد و لباس در جهاد دانشگاهی ایلام

افتتاح نمایشگاه مد و لباس در جهاد دانشگاهی ایلام

افتتاح نمایشگاه مد و لباس در جهاد دانشگاهی ایلام 

نمایشگاه مد و لباس جهاد دانشگاهی استان ایلام با حضور سرکار خانم شیرخانی مدیرکل امور زنان و خانواده ، شکراله شیرخانی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان ، حمید احمدی رئیس اداره راهبری شغلی کمیته امداد استان و جناب آقای حسینی رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام در روز چهارشنبه مورخ 26/3/400 افتتاح گردید .
ابتدا سیدغلامرضا حسینی رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، در افتتاح این نمایشگاه که به همت پیشرانان و متقاضیان رشته خیاطی طرح ملی اشتغال خانگی برگزار شد، اظهار کرد: هدف از ایجاد این نمایشگاه‌ها این است که بتوانیم بحث اشتغال خانگی را تحقق ببخشیم.
وی با بیان اینکه  فرصت‌های بسیار خوبی در زمینه بازارهای داخلی و در خصوص بازارهای منطقه‌ای ایجاد شده و در زمینه بازارهای جهانی هم برنامه‌هایی داریم، گفت: علاوه بر این ‌ما در استان ایلام خیلی از محصولات مشاغل خانگی را می‌توانیم از طریق مکان‌بازارهای مجازی ارائه و فراتر از مرزهای جغرافیایی برای فروش محصولاتمان فکر کنیم.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با بیان اینکه این نمایشگاه محصول شبکه‌سازی و فعالیت‌های تیمی و زنجیره‌ای در مجموعه جهاد دانشگاهی ایلام است، تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که برندسازی را در استان به طور جدی دنبال کنیم اما متأسفانه بر سر راه تحقق این امرموانعی وجود دارد و اگر بتوانیم برندسازی را توسعه دهیم اتفاقات خیلی خوبی را در استان شاهد خواهیم بود.
شکراله شیرخانی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز با تقدیر از تلاش‌های جهاددانشگاهی ایلام در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی ، اظهار داشت : دوخت و توسعه پوشاک یکی از رشته‌هایی است که پرداختن به آن می‌تواند بحث اشتغال را پوشش دهد و نیاز جامعه امروز ما را رفع کند و امیدوارم این طرح به هدف مطلوب و غایی کار پوشاک که ایجاد اشتغال پایدار و تولید خانگی در استان است برسیم.
زینب شیرخانی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری ایلام نیز در مراسم افتتاحیه‌ی این نمایشگاه اظهار کرد:  برگزاری نمایشگاه مد و لباس در جهاد دانشگاهی ایلام جای خوشحالی دارد و  این نمایشگاه نشان داد ما درفرهنگ اسلامی و همچنین فرهنگ سنتی خودمان دارای تنوع رنگ‌ها و مدل ها هستیم و امیدواریم رسم و رسوم سنتی هم در این زمینه حفظ شود.وی با بیان اینکه ما در استان تولید کننده بزرگ پوشاک زنانه نداریم، تصریح کرد: سعی ما این است که اعتباراتی را برای حمایت از فعالان تولید پوشاک زنانه در استان جذب کنیم و اعتقاد داریم جوانانی که در این عرصه هستند باید حمایت شوند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام تاکید کرد: افراد فعال تولید کننده در این عرصه از سوی جهاد دانشگاهی به امور بانوان استانداری معرفی شوند تا ما بتوانیم زمینه حمایت از آنان را با اعطای تسهیلات فراهم کنیم.
حمید احمدی رئیس اداره راهبری شغلی کمیته امداد استان ایلام ، نیز اظهار کرد: در زمینه مشاغل خرد، کوچک و خانگی کمیته امداد فعالیت‌های بزرگی را انجام داده و ما در دو سال اخیر بحث راهبری شغلی را دنبال کرده‌ایم و آمادگی داریم از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در این عرصه استفاده کنیم.
وی گفت: راهبری مددجویان تحت پوشش ما در مشاغلی که بتواند زنجیره ارزش ایجاد کند می تواند همکاری بعدی ما با جهاد دانشگاهی ایلام باشد.
 وی تاکید کرد: با توجه به آثاری که در اینجا مشاهده شد تمایل داریم با  عقد تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی  در این زمینه کارهای مشترکی را انجام دهیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است