استانداری ایلام

مدیرکل بحران استانداری

۱۳ گام مهم برای ارتقای جایگاه پدافند غیرعامل در استان ایلام

۱۳ گام مهم برای ارتقای جایگاه پدافند غیرعامل در استان ایلام

📎 ۱۳ گام مهم برای ارتقای جایگاه پدافند غیرعامل در استان ایلام

📲به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، آیت قیصربیگی امروز چهارشنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۰ در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پدافندغیرعامل استان به تشریح ۱۳ گام مهم برای ارتقای جایگاه پدافند غیرعامل در استان ایلام پرداخت:

◻️ گام اول. اولین اقدام مهم تصویب اجرای سیاست‌های ۱۳ گانه مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیر عامل در اولین نشست پدافند غیرعامل استان (قرارگاه زیستی) بعنوان اولین مصوبه برای ترسیم نقشه راه در این مسیر بود.

◻️ گام دوم. ارائه پیشنهادی مبنی بر ایجاد کارگروه رسانه ای در زیر مجموعه شورای پدافند غیر عامل بود که خوشبختانه مورد تصویب شورای عالی پدافند غیرعامل کشور قرار گرفت. بنابراین، در دستورالعمل جدید ابلاغی سال ۱۴۰۰ من بعد «کارگروه امور فرهنگی و اجتماعی» به ریاست مدیر کل صدا و سیما و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به جمع کارگروه های پدافند غیرعامل اضافه شده است.

◻️ گام سوم. شناسایی نقاط قوت و ضعف حوزه پدافند غیرعامل استان بود که در این زمینه ارزیابی کارگروه های یازده گانه ذیل شورای پدافند غیرعامل استان در دستور کار قرار گرفت. در این راستا کارگروه های موفق مشخص شدند و از آنها تجلیل بعمل آمد و تمهیداتی برای ارتقاء کار کارگروه هایی که نیاز به تقویت دارند نیز در نظر گرفته شد.

◻️ گام چهارم. تدوین سند جامع پدافند غیرعامل استان بود. این سند مهم و راهبردی با تلاش مجموعه همکاران و مجموعه شورای پدافند غیرعامل استان برای اولین بار در استان تدوین شده است و انشالله به زودی با حضور مسئولان استانی و سازمان پدافند غیرعامل کشور از این سند مهم و راهبردی رونمایی خواهد شد.

◻️ گام پنجم. اجرای رزمایش رزمایش بزرگ بیولوژیک در مقابله با کرونا بود. این رزمایش مهم در قالب اعلام هشدار و خطر کرونا در سطح گسترده به مردم استان بود. این رزمایش در دو بخش تفرجگاه ها و شهرهای استان اجرا شد.

◻️ گام ششم. اجرای رزمایش تامین برق در سطح ادارات استان به جهت آمادگی برگزاری انتخابات و تامین برق در این روز مهم بود که با کمک و مشارکت شرکت توزیع برق استان و بصورت موفقیت آمیزی برگزار شد. در این رزمایش بزرگ نواقص قبل از برگزاری انتخابات شناسایی و رفع گردید.

◻️ گام هفتم. تشکیل تیم واکنش سریع قرارگاه سایبری برای اولین بار در استان و کشور بود. این مهم در قرارگاه پدافند سایبری مصوب شده و مراحل مقدماتی این کار مهم انجام شده است.

◻️ گام هشتم. تشکیل تیم واکنش سریع شیمیایی با توجه به منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در استان بود. این تیم ذیل قرارگاه شیمیایی تشکیل کار می کند که هم اکنون مقدمات کار صورت گرفته است.

◻️ گام نهم. الزام نمودن داشتن پیوست پدافند غیرعامل برای اجرای طرح ها و پروژه ها بود. در این راستا اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها منوط به داشتن پیوست پدافند غیرعامل است و مسئولیت اجرای ملاحظات در این حوزه بر عهده بالاترین مقام هر دستگاه است.

◻️ گام دهم. ایجاد مصوبات بازدارنده و ایمن ساز در راستای انجام ملاحظات و جلوگیری از خسارت ها و صدمات احتمالی در حوزه های مختلف بود که الزام آور بودن تهیه ژنراتور برق برای تمامی مراکز مهم و حساس و خدمات رسان، ممنوع بودن ورود تانکر های حمل مواد سمی و اشتغالزایی به داخل شهرها و روستاها و مناطق مسکونی و الزام ایجاد پارکینگ اختصاصی به دور از شهر و مناطق مسکونی و ... از جمله این تصمیمات بود.

◻️ گام یازدهم. اعلام آمادگی استان برای اجرایی شدن ۱۰ برنامه مهم سند جامع پدافند غیرعامل استان در سال ۱۴۰۰ در حوزه های مهم آب، برق، گاز، نفت، فرودگاه، انتقال خون و ... است.

◻️ گام دوازدهم. فراهم ساختن زمینه مشارکت بیشتر دستگاه های نظارتی برای اجرای مصوبات و قوانین و دستورالعمل های پدافند غیرعامل بود. در این زمینه شکل گیری کارگروه حقوقی و قضایی به ریاست دادستان محترم مرکز استان بر اساس دستورالعمل جدید این رویکرد را تقویت و موجب هم افزایی در امور شده است.

◻️ گام سیزدهم. پیشنهاد افزایش اعتبارات حوزه پدافند غیرعامل و الزام آور نمودن اجرای طرح ها و پروژه در نشست سراسری مدیران کل پدافند غیرعامل کشور بود که خوشبختانه امروز با ابلاغ دستورالعمل جدید که توسط شورای عالی پدافند غیرعامل ابلاغ شده است سهم اعتبارات حوزه پدافند غیرعامل از یک درصد به ۲ در صد افزایش یافته و اجرای طرح ها و پروژه ها منوط به اخذ مجوز ماده ۲۱ از پدافند غیرعامل شده است.

🔹 گفتنی است امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پدافند غیرعامل استان که با حضور معاونت سیاسی و امنیتی و مدیرکل حراست استانداری ایلام برگزار شد از زحمات آیت قیصربیگی تقدیر شد ومحمد رحیمی بعنوان سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان معرفی گردید.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است