استانداری ایلام

معاون امور عمرانی استانداری

به ۸۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده ایلام تسهیلات پرداخت شده است/ بیش از ۱۱۲۰ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید تسهیلات و کمک بلا عوض تزریق شده است

به ۸۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده ایلام تسهیلات پرداخت شده است/ بیش از ۱۱۲۰ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید تسهیلات و کمک بلا عوض تزریق شده است

‍ معاون عمرانی استاندار:
به ۸۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده ایلام تسهیلات پرداخت شده است/ بیش از ۱۱۲۰ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید تسهیلات و کمک بلا عوض تزریق شده است

⭕️به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، مهندس احمد کرمی روز جمعه در آیین بهره برداری از هزار و هفتصدمین واحد مسکن‌محرومان روستایی در استان ایلام که با حضور نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید در استان تسهیلات بازسازی و نوسازی ۸۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل و زلزله در استان با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض پزداخت شده است.

وی افزود: در این طرح به ساخت هر خانه ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۴ درصد و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام
 در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفاهم نامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان ایلام در مهرماه سال ۹۹ که به امضای روسای سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و استانداری ایلام رسید، گفت:۱۷۰۰ واحد اماده بهره برداری و تحویل متقاضیان گردیده و ۳۰۰ واحد باقیمانده تا پایان مرداد به بهره برداری می رسند.
وی از همراهی و همکاری بنیاد مسکن، کمیته امداد و بانکهای عامل بخاطر رفع مشکل محرومان و تسریع در پرداخت ها تشکر کرد.

مهندس احمد کرمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مقاوم سازی مسکن محرومان گفت: از سال ۸۴ تا کنون ۳۱ هزار واحد مسکونی روستایی در ایلام مقاوم سازی شده که از این تعداد ۱۴ هزار واحد مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم است.
وی گفت: با نوسازی، بهسازی و تعمیر این تعداد واحد مسکونی شاخص مقاوم سازی در استان به ۵۰درصد رسیده است که منجر به تاب اوری در حوادث، ماندگاری جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها شده است.

⭕️مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام نیز در این آیین گفت: از مجموع ۲ هزار واحد مسکونی سهمیه مسکن محرومان در این استان تاکنون ۱۷۰۵ واحد واگذار و یک هزار و۷۸۶ مورد نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.
حبیب الله محبی افزود: تاکنون پرونده ۲۰۰۰ واحد به بانک های عامل استان معرفی شده که از این تعداد یک هزار و ۹۳۶ مورد عقد قرارداد شده است.
وی یادآور شد: عملیات پی کنی ۲۰۰۰ واحد انجام شده و به همین میزان (۲۰۰۰) واحد نیز به مرحله اجرای فنداسیون رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات تاکید کرد: اعتبار مصوب تسهیلات یک هزار میلیارد ریال است که تاکنون نزدیک به ۹۷۰ میلیاردریال از این میزان تسهیلات پرداخت شده است.
وی ادامه داد: تاکنون برای۲۰۰۰ واحد نیز پروانه رایگان صادر، ۱۹۳۱ واحد دیوار چینی شده است.
محبی اضافه کرد: میزان اعتبار تسهیلات بلاعوض نیز ۶۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
استان ایلام دارای ۶۰۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۸۲ هزار نفر است
⭕️آیین افتتاح و بهره برداری متمرکز ۷۰هزار واحد مسکن محرومین در کشور و یک هزار و هفتصدمین واحد محرومین در ایلام امروز با حصور دکتر نوبخت بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد
با افتتاح این واحدها،  ۲میلیون و ۵۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور و ۳۱ هزارمین واحد مسکونی روستایی در ایلام مقاوم سازی شد.

🗓 | جمعه ۸ مردادماه ۱۴۰۰
🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است