استانداری ایلام

معاون سیاسی و امنیتی استاندار

ساماندهی و مدیریت مراتع در دستور کار است

ساماندهی و مدیریت مراتع در دستور کار است

معاون سیاسی استاندار گفت : ساماندهی و مدیریت مراتع در دستور کار است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام ایلام معاون سیاسی استاندار ایلام در نشست هم اندیشی مدیریت چرای دام عشایر در مراتع قشلاقی استان ایلام با حضور نمایندگان استان های کرمانشاه ، لرستان و خوزستان اظهار داشت: زحمات و اقداماتی که در حوزه ی منابع طبیعی و آبخیزداری در استان ایلام انجام گرفته بی نظیر و قابل تقدیر است .

الیاس فتاحی افزود :در ایلام در حوزه منابع طبیعی و جنگل کاری و آبخیزداری تحولات بسیار خوبی انجام شده است و در ایلام شاهد هزاران هکتار جنگل هستیم که در چند سال اخیر ایجاد شده است.

وی به سیل بندهای ایجاد شده توسط اداره منابع طبیعی اشاره کرد و افزود :  سیل زمانی در استانی ایلام یکی از تهدیدات اصلی بود و امروز در زمینه آبخیزداری به الگو تبدیل شده است .

معاون سیاسی استاندار گفت : حفظ آب و خاک در گرو پوشش گیاهی در سطح منابع طبیعیست و این اساس توسعه است و بدون توجه به منابع طبیعی، کشاورزی هم پایدار نخواهد بود .

وی تصریح کرد: اگر جامعه محلی و همیاران طبیعت پای کار نیایند کار دولتی موفق نخواهد شد و در ایلام همیاران بسیاری داریم که سرآمد جهانی هستند .

وی با بیان اینکه ساماندهی و مدیریت مراتع در دستور کار است افزود : در زمان کوچ ، دام ،مرتع و حفظ پوشش مهم است و باتوجه به حفظ مراتع آموزش و ترویج را در بین مرتع داران ، دامداران و بهره برداران در اولویت قرار داده ایم و حقوق استفاده عشایر کوچ را از مراتع باید مد نظر قرار داد.

فتاحی به کوچ عشایر اشاره کرد و گفت : همه ی عشایر ما سه ماه زودتر از موعد مقرر وارد مناطق گرمسیری می شود و مسائل مختلفی وجود دارد که دراین حوزه متوجه فرماندار خواهد شد .

وی ادامه داد: استان های همجوار همچون خوزستان، کرمانشاه و لرستان در خصوص کوچ عشایر هماهنگی هایی  لازم را داشته باشند و برای رفع مشکلات و اقدامات موثر در حضور زود هنگام عشایر در مناطق عشایری، گرمسیری جلساتی برگزار شود و برنامه ریزی  های برای رفع مشکلات جامعه ی عشایری  ارائه گردد و با توجه بیشتر به مسائل و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد با هماهنگی و تعامل مرتفع گردد همچنین آموزش گروه های مختلف در استان های مختلف مد نظر قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار خاطر نشان کرد : تأمین اعتبارات لازم برای مدیریت عشایر و دام های آنها توسط سازمان عشایری مد نظر باشد .

وی با بیان اینکه رعایت حقوق عشایر ضروری است گفت :  چرای دام، زمان ورود و خروج مشخص شود و برای  دیگر ملزومات کوچ عشایر برنامه ریزی لازم صورت گیرد .

فتاحی با اشاره به زمان کوچ عشایر اظهار داشت : در زمان کوچ که 15 آذرماه است جلسات و هماهنگی هایی با عشایر برگزار شود، که براساس زمان بندی مناسب ، کوچ عشایر را داشته باشیم وبرای خدمات رسانی به عشایر جهت کوچ زودهنگام هماهنگی و برنامه ریزی لازم از طرف استان های مبدأ صورت گیرد.

وی حضور گشت های عشایری در زمان تردد کوچ را مد نظر قرار داد و افزود  : توجه به معیشت دامداران و عشایر هم باید مد نظر مسئولین باشد و آسیب شناسی لازم صورت گیرد تا برنامه ریزی و تصمیم گیری برای رفع این آسیب ها در دستور کار قرار گیرد و هدف ما رسیدگی به مسائل و مشکلات عشایر استان های همجوار است تا با تلاش وتصمیم گیری به موقع مشکلات را رفع کنیم .
🗓 | سه شنبه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۰
🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:
@akhbarilam1400

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است