استانداری ایلام

‌‌‌‌‌‌مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام:

فرایند مدیریت بحران از پیش بینی آغاز می‌شود/پیش‌بینی درست منجر به پیشگیری به موقع از حوادث و سوانح می شود

فرایند مدیریت بحران از پیش بینی آغاز می‌شود/پیش‌بینی درست منجر به پیشگیری به موقع از حوادث و سوانح می شود

‌‌‌‌‌‌مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام:
📎 فرایند مدیریت بحران از پیش بینی آغاز می‌شود/پیش‌بینی درست منجر به پیشگیری به موقع از حوادث و سوانح می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام آیت قیصربیگی روز شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ درنشست هماهنگی تدوین سند برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح باتاکید برنقش حیاتی پیش‌بینی در پیشگیری از حوادث و سوانح گفت: بیشتر خسارات ناشی از حوادث و سوانح که در کشور اتفاق می افتد به دلیل عدم پیش‌بینی درست وبه موقع وقایع و رخدادها است!

مدیرکل مدیریت بحران استان در ادامه باعنوان این مطلب که فرایند مدیریت بحران از پیش بینی آغاز می‌شود، تاکید کرد: اگر پیش بینی‌های به موقع و درستی از رخدادهای پیش رو داشته باشیم، راهبردهای پیشگیرانه‌ی دقیق تری در زمان مناسب در امر مدیریت بحران لحاظ می شود.

وی افزود: این امر می تواند ضمن اینکه نقش حیاتی وتعیین کننده‌ای در جلوگیری از بروز خطر وحادثه داشته باشد منجر به کاهش معنادار خسارات جانی و مالی خواهد شد.

قیصربیگی با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران گفت: درقانون جدید مدیریت بحران که درسال ۹۸ به تصویب رسید برای همه دستگاههای اجرایی دولتی وغیر دولتی، موسسات و نهادهای عمومی و... به تناسب اهداف و ماموریت ‌ها شرح وظایف تعیین شده است و قصور در انجام آنها پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان در ادامه گفت: دراین قانون همچنین برای هدفمند نمودن برنامه ها تدوین سندهای ملی واستانی در حوزه مدیریت بحران پیش بینی شده است که بایستی با کمک دستگاه‌های عضو ماده (۲) قانون مدیریت بحران تدوین واجرایی شود.

وی با اشاره به تدوین سند برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح در استان خواستار همکاری تمامی دستگاه های عضو شد و گفت: شناخت درست مخاطره‌ها و میزان خطر آفرینی آنها، شناسایی ظرفیت‌ها و راهکارهای اثرگذار کاهش خطر، ساز و کار علمی و عملی برای اجرای به موقع در جهت کاهش خطر حوادث وسوانح از اهداف مهم تدوین این سند در استان است.

مدیرکل مدیریت‌بحران استان با تاکید براین مهم که پایش و ارزیابی دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان بر اساس انجام تکالیف قانون مدیریت بحران صورت می پذیرد، اضافه کرد: از جمله تکالیف مهم دستگاه ها، اجرای درست وبه موقع برنامه‌های سند استانی کاهش خطر حوادث و سوانح است که لازم است دستگاه های متولی در انجام آن اهتمام جدی داشته باشند.

در این نشست توسط کارشناسان حوزه مدیریت بحران استان شرح وظایف دستگاه های متولی در تهیه و تدوین برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح تشریح شد‌.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است