استانداری ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار:

بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد نقش موثری در پیشگیری از قاچاق کالا دارد/اجتماعی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک ضرورت است

بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد نقش موثری در پیشگیری از قاچاق کالا دارد/اجتماعی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک ضرورت است

⚡️معاون سیاسی امنیتی استاندار:

بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد نقش موثری در پیشگیری از قاچاق کالا دارد/اجتماعی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک ضرورت است/دولت کارنامه قابل دفاعی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد/ قاچاق کالا و ارز تهدیدی علیه اقتصاد ملی و مانعی علیه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است/دستگاه ها یاریگر پلیس اقتصادی برای مقابله با قاچاق کالا باشند

⭕️به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام الیاس فتاحی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تقدیر از زحمات و تلاش های کلیه عوامل درگیر در اربعین اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن کوچ عشایر، مدیریت امور عشایری استان با همکاری مرزبانی، ضمن شناسایی و آمارگیری احشام، برنامه ریزی لازم را در این زمینه به انجام رساند.
وی افزود: ضرورت دارد در حوزه مبارزه با قاچاق دام ضمن پیگیری پلاک کوبی احشام، دستورالعمل های مربوط به نحوه حمل و نقل و نگهداری احشام ابلاغ شده و در دستور کار قرار گیرد.
فتاحی با تاکید بر تشدید اقدامات کنترلی و پیشگیرانه گفت: دستگاه قضا و تعزیرات حکومتی نسبت به تعیین تکلیف پرونده های رسوبی اقدام کنند.
وی ابراز داشت: گمرکات استان با همکاری پایانه مرزی و نیروی انتظامی در رابطه با استقرار پلیس امنیت اقتصادی در مرز اهتمام ویژه و عملیاتی داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، با تاکید بر ضرورت اجتماعی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز و  پیشگیری از روند آن خواستار بهره گیری از ظرفیت آموزشی، تبلیغاتی، فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد در قالب تفاهم نامه منعقده شد و گفت: مشارکت گروه های مردمی، تشکل ها و سازمان مردم نهاد برای مقابله با قاچاق کالا  یکی از سیاست‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که انتطار می رود در دستور کار قرار گیرد.
وی خواستار فعال شدن کمیته های زیرمجموعه کمیسیون قاچاق کالا و ارز خصوصاً کمیته فرهنگی و پیشگیری شد و بر فعالیت مضاعف این کمیته ها تاکید کرد.
الیاس فتاحی با تاکید بر پای کار بودن مدیران و مسئولین مربوطه و ارسال گزارش عملکرد اقدامات انجام شده، از تعامل و همکاری بین دستگاههای متولی تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد این مهم نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد.
وی با تاکید بر پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی به منطور پیشگیری از قاچاق سوخت خواستار هم افزایی، رفع موانع احتمالی و بهره گیری از ظرفیت مردمی در این راستا شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قاچاق کالا و ارز  را تهدیدی علیه اقتصاد ملی و مانعی علیه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دولت کارنامه قابل دفاعی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد و امید است با تلاش همگانی این روند بهتر از گذشته پیش رود.

وی با اشاره به  ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام، گفت: با تلاش نیروهای امنیتی، نظامی، انتطامی و مرزبانی قاچاق کمتری به نسبت سایر استانها در ایلام اتفاق می افتد، ولی با توجه به افزایش سال‌های گذشته اقدامات کنترلی تشدید یافته است.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: دستگاه های امنیتی انتظامی این استان اهتمام ویژه ای در مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارند که در این راستا نیاز است همه سازمان ها پلیس اقتصادی را در این عرصه یاری کنند.
وی ظهار داشت: قاچاق کالا بعنوان یک چالش اقتصادی مانع جدی بر سر تجارت است و کشور را متحمل هزینه ها و خسارت های زیادی می کند.
وی افزود: قاچاق کالا نظام اقتصادی کشور را مختل و تصمیم گیری ها را با مشکل مواجه و آسیب های جدی به تولید وارد می‌کند.

الیاس فتاحی به اهمیت مبارزه با قاچاق در کشور اشاره کرد و یادآور شد: مبارزه با قاچاق کالا به قدری در جامعه مهم است که مقام معظم رهبری برای آن حکم شرعی صادر کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش همه جانبه همه دستگاه های شاهد افزایش روند تولید، افزایش میزان اشتغال و کاهش حجم کالا قاچاق در کشور و استان باشیم که تحقق این مهم در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است