استانداری ایلام

معاون امور عمرانی استانداری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در پیامی روز ملی روستا و عشایر را تبریک گفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در پیامی روز ملی روستا و عشایر را تبریک گفت.

✍️ پیام معاون استاندار ایلام به مناسبت روز ملی روستا و عشایر

♦️ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در پیامی روز ملی روستا و عشایر را تبریک گفت.

 📲 | به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، متن پیام دکتر احمد کرمی به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

از آنجا که نام روستا و روستایی با کار و تلاش و جهاد عجین شده است، بی شک پویایی و سرزندگی اقتصاد یک کشور از این مسیر جاری و ساری می گردد.

روستا كانون کار، تلاش و توليد و نقطه شروع هويت يك ملت است و از این رو  روستائيان يكي از اركان مهم در حفظ توان اقتصادي كشور محسوب مي شوند و همچنين پشتوانه استقلال سياسي و امنيتي آن هستند.
 
در این میان روستاها و جامعه عشایری استان ایلام  با آداب و رسوم اصیل، بافت سنتی و زاد بوم منحصر به فرد دارای ویژگی‌های خاص و کارکردهای اقتصادی و تولیدی و گردشگری متنوع است که در صورت توجه بیش از پیش می تواند بعنوان پیشران توسعه استان نقش آفرینی کند.
 
با توجه به شعار سال مبنی بر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» آنچه امروز می تواند روستاهای استان را نظر به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود، به درجه قابل قبولی از ارتقاء و توسعه برساند، ایجاد درآمد پایدار با استفاده از دانش بومی و تلفیق آن با تکنولوژی روز است.

از این رو می توان با اراده جهادی روستا و روستایی در مسیر تولید، خود اشتغالی و اتکای به توانمندی های روز، بیرق امید به آینده‌ای روشن را در این دیار به اهتزاز درآورد و شاهد توسعه و اعتلای بیش از پیش استان شد.

اينجانب ضمن گراميداشت  ۱۵ مهر ماه روز ملي روستا و عشایر، از تلاش و همكاري همه جانبه تمامي دست اندر كاران توسعه روستايي و عشایری  قدردانی می کنم و اميدوارم با حفظ هویت روستایی مسیر  توسعه در روستاهای استان بیش از گذشته محقق شود.
 
احمد کرمی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است