استانداری ایلام

✍️ ســـلام ایــــلام

هدف‌گذاری درست استاندار ایلام در سفر رئیس‌جمهور به استان ایلام

هدف‌گذاری درست استاندار ایلام در سفر رئیس‌جمهور به استان ایلام

⭕️ هدف‌گذاری درست استاندار ایلام در سفر رئیس‌جمهور به استان ایلام
✍️ ســـلام ایــــلام

همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد سفرهای زودهنگام استانی رئیس جمهور به مناطق مختلف کشور هستیم. تا امروز رئیس دولت سیزدهم به استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس انجام داده است. 

در این میان یکی از سفرهای مهم رئیس جمهور که بازخورد ویژه‌ای در رسانه‌های استانی و کشوری داشت سفر به استان ایلام بود. استان ایلام یکی از استان‌های محروم اما با نعمت های فراوان خدادادی و به جهت ظرفیت های مهمی چون نفت و گاز و پتروشیمی، داشتن  ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، اربعین و ... از جایگاه ویژه و ممتازی در کشور برخوردار است. 

بعد از سفر رئیس جمهور به استان ایلام استاندار ایلام گزارشی از دستاوردهای این سفر در رسانه‌های استانی و کشوری ارائه داد که نشان می‌دهد این سفر بطور ویژه و طی یک برنامه از پیش طراحی شده و به جهت برون رفت استان از محرومیت برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است.

سفری که در گام اول با بررسی های دقیق و  کارشناسی شده برای شناسایی مسائل و مشکلات، بالفعل نمودن ظرفیت‌های مهم استان با مشورت نخبگان، کارشناسان، متخصصین حوزه های مختلف، نمایندگان، مردم و مسئولان استان به قصد توسعه، ایجاد اشتغال و رفع نیازها و محرومیت ها از چهره استان انجام می شود.

گام دوم شامل مقدمات اجرای این سفر بود توسط استاندار ایلام که توسط استاندار ایلام راهبری و مدیریت شد. جایی که وی از ۱۰ روز قبل از انجام سفر نشست های متعدد به همراه مسئولان استانی در مرکز در حوزه های مربوطه با مقامات ارشد کشور برگزار می کند و در نهایت مصوبات این نشست‌ها را با حضور معاون اول رییس جمهور حول چهار محور نفت و گاز و پتروشیمی، آب و خاک و کشاورزی، مرز و اربعین و گردشگری طرح ریزی می کند.

و سرانجام در گام سوم و در یک برنامه ریزی درست و هدفمند در ۲ مهر ماه ۱۴۰۰ چهارمین سفر استانی رئیس جمهور در هفته دفاع مقدس به استان مرزدار ایلام در حالی رقم می خورد که این دیار بعنوان پایتخت خادمین اربعین حسینی علیه السلام در تدارک میزبانی باشکوه بازگشت زوار کشور از مراسم اربعین بود. 

حاصل این سفر  یک روزه اما پربار برای استان ۶۰۰ هزار نفری ایلام در قالب ۲۵۷ طرح و‌ مصوبه؛ ۴.۵ میلیارد دلار بصورت اعتبارات ارزی، ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بصورت ریالی و ۱ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی درپی داشت.

پرواضح است که نگاه رییس‌جمهور محترم به استان ایلام که بر اساس تحلیل و نیازسنجی مسئولان استان و در راس آنها استاندار ایلام تبیین و طرح ریزی شده است حول ظرفیت های عمپده استان برای برطرف نمودن مشکلات عمده استان بوده است. 

بطور مثال، اختصاص ۴.۵ میلیارد دلار به اجرای طرح های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در استان علاوه بر اینکه توسعه استان و برون رفت از محرومیت را نشانه می رود نیک نگاهی به رفع مشکل بیکاری در استان دارد. 

حال در اینجا برای عظمت و بزرگی کار انجام شده و نگاه ویژه و خاص رئیس جمهور محترم به استان ایلام کافیست مصوبات این سفر استانی را با سفر اخیر وی به استان فارس که قریب ۵ برابر استان ایلام جمعیت دارد، مقایسه کنیم.

رئیس جمهوری در پایان هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان فارس اعلام کرد که در این سفر، ۱۰۰ مصوبه با حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای گره‌گشایی از مسائل این استان و شتاب بخشی به طرح‌های اولویت‌دار و پروژه‌های نیمه تمام این استان اختصاص یافته است.

حال اگر با یک حساب سرانگشتی به مقایسه مصوبات و میزان اعتبارات مشخص شده به استان ایلام با ۲۵۷ طرح و اختصاص ۴.۵ میلیارد دلار اعتبار ارزی و ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی و ۱ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی بپردازیم، متوجه نگاه خاص و ویژه رئیس جمهور به استان محروم و البته مهم و مرزی ایلام خواهیم شد.

۲/۲
نکته حائز اهمیت در این مقایسه که با برنامه ریزی درست و هدفمند استاندار ایلام صورت گرفت محور قرار گرفتن سفر رئیس جمهور در استان ایلام بر حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، مرز، اربعین و امور زیربنایی بود که ضمن اینکه اساس توسعه و نیاز استان برای اشتغالزایی را در پی داشت با توجیه ملی طرح های مذکور منجر به جذب اعتبارات درشت و قابل توجه‌ای نیز برای استان گردید. در صورتی که در سفر استانی فارس تمرکز بیشتر بر طرح‌های رفاهی، گردشگری و بطور کلی حوزه هنری و فرهنگی است که به تناسب اعتبارات کمتری برای اجرای چنین پروژه هایی مورد نیاز است.

🔹جان کلام آنکه برنامه ریزی صحیح و زمان شناسی درست مسئولان ارشد استانی و در رأس آنها استاندار ایلام در دعوت از رئیس جمهور برای حضور در استان که مصادف با هفته دفاع مقدس و اربعین بود به همراه هدف گذاری صحیح و منطقی بر ظرفیت‌های عمده استان در جذب اعتبارات هنگفت ارمغان یک سفر پربار و امید بخش با یک اعتبار عظیم و قابل توجه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی (حاصل جمع اعتبارات ارزی، ریالی و تسهیلات اختصاص یافته) شد که این مهم در نوع خود برای استانی با جمعیت ایلام که اعتبارات عمرانی سالیانه آن کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان بوده، کم نظیر است.

امید است با پیگیری مسئولان و متولیان امر به ویژه استاندار محترم ایلام شاهد اجرایی شدن این مصوبات و اثرات کمی و کیفی آن در توسعه و زندگی مردمان بی ادعای این دیار مقاوم و زرخیز باشیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است