استانداری ایلام

محمد صحرایی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام

سه‌ضلع مثلث توسعه استان ایلام

سه‌ضلع مثلث توسعه استان ایلام

‍ ⭕️ سه‌ضلع مثلث توسعه استان ایلام
✍️ محمد صحرایی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام 

[ استاندار ایلام در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان «وحدت، هم‌دلی و هم‌صدایی» را سه‌ضلع مثلث توسعه استان قلمداد نمود و بر تقویت آن تأکید کرد. چیزی که به گفته وی هم منافع و هم سفره مردم استان را در بر دارد و در این راستا همه دلسوزان به نظام، کشور و استان را به این سمت و سوی فراخوان داد.]

آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری - صنعتی مهران در کنار گشایش مرز هلاله شمالی را باید از توفیقات مهم استاندار ایلام در حوزه مرزی قلمداد کرد. وی در همین مدت کوتاه توانسته است دو مطالبه مهم استان در حوزه مرزی، یعنی گشایش مرز هلاله شمالی و صدور اولین محموله صادراتی به کشور عراق و همچنین افتتاح دفتر منطقه آزاد تجاری - صنعتی مهران و آغاز روند اجرایی آن را تحقق بخشد. مطالباتی که جزو آرزوهای دیرین ایلامیان بوده است و اکنون شاهد اقدام عملی برای تحقق آنها هستیم. 

با این حال نباید از تلاش مجموعه مسئولان نظام در استان چه در گذشته و هم‌اکنون به راحتی عبور کرد، چراکه هر اتفاقی سرآغازی داشته است و انکار آن به دور از انصاف است، اما مخرج کلام در این مجال، تمام‌کنندگی امور و تداوم کارها و به نتیجه رساندن آنها مورد تاکید است. 

مرز هلاله‌شمالی سالهاست تحت اقدام مسئولان در استان بوده اما در این دوره همه شاهد بودیم که استاندار ایلام با تحرک‌بخشی به حوزه دیپلماسی در بازه زمانی بسیار کوتاه توانست زمینه حضور استانداران استان‌های هم‌مرز و همسایه کشور عراق در استان و سفر به آن استان‌ها برای پیگیری خواسته ها و مطالبات مرزی استان فراهم کند تا امروز شاهد گوشه‌هایی از نتایج خوب آن اقدامات در گشایش مرز هلاله‌شمالی باشیم.

دیروز هم با حضور دکتر محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور، شاهد یک اتفاق مهم دیگر در استان بودیم. ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی  مهران از خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم استان در ادوار مختلف بوده که پس از تصویب در هیئت دولت ، سرانجام در دولت سیزدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد. 

راه‌اندازی منطقه آزاد مهران از آن‌جا حائز اهمیت است که علاوه بر ایجاد اشتغال قابل توجه، می‌تواند گامی مهم در ایجاد تحول و تسریع در توسعه پایدار استان قلمداد شود. امروز مرز بین‌المللی مهران به واسطه تردد بالای زوار و مبدل شدن به مسیر شماره یک و اصلی اربعین، از اهمیت بسیار بالایی در کشور برخوردار است و ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی در این منطقه، نه تنها توسعه استان محروم ایلام را تحت شعاع قرار می‌دهد بلکه به استراتژی موفق نظام و دولت در گشایش دروازه‌های تجاری و بازرگانی کشور تا امتداد دریای مدیترانه مبدل می‌شود.

اما آن‌چه که می تواند این ظرفیت‌های مهم و و بالقوه و دیگر توانمندی‌های استان را یکی پس از دیگری بالفعل و به منصه‌ظهور برساند را باید در میان جملات کلیدی و مهم استاندار ایلام در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان جستجو کرد. وی در این مراسم به ضرس قاطع تاکید کرد که کلید توسعه استان در وحدت است و توفیقات حاصله نیز خروجی همین مقوله بسیار مهم بوده است.

دکتر بهرام‌نیا در این مراسم «وحدت، هم‌دلی و هم‌صدایی» را سه ضلع مثلث توسعه استان قلمداد نمود و بر تقویت آن تأکید کرد. چیزی که به گفته وی هم منافع و هم سفره استان را در بر دارد و در این راستا همه دلسوزان به نظام، کشور و استان را به این سمت و سوی فراخوان داد.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است