استانداری ایلام

معاون اقتصادی استاندار

نقش بازار در موفقیت طرح اقتصادی دولت بسیار مهم و راهبردی است

نقش بازار در موفقیت طرح اقتصادی دولت بسیار مهم و راهبردی است

‍ ⭕️ نقش بازار در موفقیت طرح اقتصادی دولت بسیار مهم و راهبردی است

🔹معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: امروز که در شرایط تصمیم بزرگ و استراتژیک دولت مردمی و نظام هستیم، نقش بازار و همراهی اصناف راهبردی و محوری است.

📲به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام- دکتر شهریار عباسی در نشست با روسای اتحادیه های صنفی استان ایلام اظهار کرد: یکی از مهمترین و راهبردی ترین اهداف ایجابی طرح مردمی سازی یارانه ها، توزیع عادلانه کالاها و جلوگیری از احتکار و قاچاق است که در این راستا تمامی دستگاه های متولی در این امر به صورت شبانه روزی در جهت تحقق این موضوع در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در موضوع تامین و جذب کالاهای اساسی و توزیع و عرضه کالاها در بازار مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: اهمیت رعایت نرخ های مصوب سازمان حمایت، برای کالاهای مشمول طرح مردمی سازی خیلی بالاست و انتظار همراهی بازار در اجرای این مهم را داریم.

دکتر عباسی افزود: از بازار و اصناف انتظار داریم در تحقق این هدف بزرگ که سربلندی نظام و کمک به قشر ضعیف و محروم جامعه را به دنبال دارد، ما را یاری کنید.

معاون استاندار ایلام، یکی از کلیدی ترین اقدامات بازار را درج قیمت کالاها در تمامی واحدهای صنفی دانست و تصریح کرد: متناسب با احکام ابلاغی تعزیرات حکومتی قوانین نظارتی محکم تری تصویب شده و تخطی از آن برخورد قاطع قانونی به دنبال خواهد آورد.

وی در پایان این بخش از سخنانش، با قدردانی از زحمات و همراهی های بازاریان در ایام کرونا، تاکید کرد: بازار به عنوان یکی از بازوهای اصلی دولت در شرایط سخت و نفسگیر کرونا عمل کرد و اصناف برای حفظ سلامت شهروندان، محل کسب خود را تعطیل کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در بخش دیگری از سخنانش، "رسانه ها" را ابزار مهم کسب دانش و دانایی دانست و گفت: از آنجا که زندگی در دنیای امروز بدون رسانه قابل تصور نیست،نمی توان نقش رسانه های جمعی را در جهت آگاهی بخشی به جامعه نادیده گرفت.

وی، با بیان اینکه رسانه ها عمدتاً وظایف خبری و آموزشی، راهنمایی و رهبری، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و امیدبخشی به جامعه را بر عهده دارند، ادامه داد: از آنجا که رسانه‌ها نقش معناداری در شکل گیری افکار عمومی دارند، هر چه متناسب با فضای جامعه به رسالت واقعی خود بپردازند، جامعه دارای نشاط و طراوت بیشتری می شود.

دکتر عباسی تاکید کرد: رسانه زمانی اثربخش است که بتواند فضای جامعه را رصد و اخبار را در کوتاه ترین زمان در اختیار افکار عمومی قرار دهد و در نشر و بازنشر اخبار بدور از تعصب، حب و بغض مطلب و خبر اقدام کند تا مردم درباره اخبار قضاوت کنند.

معاون استاندار ایلام در پایان سخنانش "امانتداری" را به عنوان کلید واژه رسالت اجتماعی خبرنگاران دانست و خاطرنشان کرد: بنده به عنوان معلم دانشگاه و فردی که سالیان سال است که با فرهنگ رسانه و مردم در ارتباط هستم باید عرض کنم رسانه ای دارای پویایی و ماندگاری در جامعه خواهد بود که در بیان موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جهت گیری و نظرات شخصی خود را لحاظ نکند.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است