استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:

مدیریت مصرف، مهم ترین هدف کارگروه تامین سوخت پایدار زمستانه است

مدیریت مصرف، مهم ترین هدف کارگروه تامین سوخت پایدار زمستانه است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:
❑‌مدیریت مصرف، مهم ترین هدف کارگروه تامین سوخت پایدار زمستانه است

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، مهندس سعید هژبری روز دوشنبه در کارگروه تامین پایدار سوخت زمستانه استان، مدیریت مصرف سوخت را مهم ترین هدف کارگروه تامین سوخت پایدار زمستانه عنوان کرد: در این راستا باید فرهنگسازی مدیریت مصرف سوخت در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت صدا و سیما، رسانه های استان و فضای مجازی بهره گیریم.

وی ادامه داد: باید اولویت های مدیریت صحیح مصرف انرژی در استان مشخص شود تا با مشکل کمبود سوخت در استان مواجه نشویم.

معاون استاندار ایلام گفت: با اقدامات انجام شده و مدیریت مصرف موفق شدیم در فصل تابستان قطعی برق نداشته باشیم و در حال حاضر  هم برای گذر از فصل زمستان باید مدیریت مصرف سوخت را در دستور کار قرار دهیم. 

هژبری با  تاکید بر مدیریت مصرف برق در استان، افزود: سوخت اکثر نیروگاه های برقی استان گاز و مازوت است که از یک سو حمل و نقل مازوت بسیار سخت و از سوی دیگر ملاحضات زیست محیطی را باید در نظر گیریم، بنابراین  مدیریت مصرف برق هم در کنار مدیریت مصرف گاز در این مقطع بسیار ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  از  برگزاری نشست ماهانه تامین پایدار سوخت زمستانه استان خبر داد و گفت: در هر نشست دستگاه های متولی، گزارش های خود را ارایه می دهند و آخرین وضعیت استان در حوزه تامین سوخت و مدیریت مصرف آن بررسی می‌شود.

معاون استاندار ایلام با تاکید بر فرهنگسازی کاهش مصرف سوخت و برق در تمامی دستگاه های اجرایی استان، گفت: مشارکت تعدادی از دستگاه ها اجرایی در صرفه جویی در مصرف سوخت و برق رضایت بخش نیست که در این راستا کارگروه بازرسی نظارت بر مدیریت مصرف گاز و برق، متشکل از سازمان بازرسی استانداری، ادارات آبفا، گاز و برق  بصورت راندم وضعیت مدیریت مصرف در ادارات را بررسی می کنند.

هژبری با بیان اینکه صیانت از انرژی وظیفه  همه ماست، افزود: مشوق هایی از سوی دولت در این راستا دیده شده است که باید به اطلاع مردم برسد.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه در سال گذشته با بحران جدی کمبود آب و برق مواجه بودیم، گفت:  امسال تابستان خوشبختانه با برنامه ریزی منسجم و مشارکت مردمی  ۲۰ درصد مصرف آب در مقایسه با سال گذشته کاهش یافت.

وی با تاکید بر تجهیز مرغداری‌ها و نانوایی ها به سیستم دوگانه سوخت، گفت: سیستم سوخت همه نانوایی ها و مرغداری ها باید دوگانه باشد که در مواقع بحران با مشکل مواجه نشوند.

معاون استاندار ایلام بیان داشت: با وجود اینکه اولویت ما  تامین برق و گاز بخش خانگی است، اما روند تامین برق و سوخت صنعت در استان با مدیریت مصرف نباید متوقف شود که در کنار آن ملاحضات زیست محیطی هم با دقت تمام در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: آبفا استان از تمامی ظرفیت ها برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام بهره گیرد که در صورت بهره برداری از این پروژه، می توانیم شاهد تامین آب ناحیه صنعتی ششدار، پتروشیمی و پالایشگاه باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در پایان از مدیرعامل شرکت گاز استان خواست:  فهرست دستگاه های که در صرفه جویی گاز مشارکت نکردند  را ارائه کند.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است