استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام  در دیدار با کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام:

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش برجسته ای در تعلیم و تربیت دارد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش برجسته ای در تعلیم و تربیت دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام  در دیدار با کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام:
❑‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش برجسته ای در تعلیم و تربیت دارد 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، مهندس سعید هژبری روز دوشنبه در دیدار با کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام افزود: رسالت دستگاههای رسمی و غیر رسمی در نظام آموزشی از جایگاه ویژه ای برخوردارهستند ورسالت آنها در آموزش و تربیت رساندن انسان به کمال است. 

وی افزود: کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان در عرصه‌های فرهنگ‌ سازی، هویت سازی و شخصیت سازی  برای نسل آینده  نفش اساسی دارد.

هژبری تاکید کرد: ما در صدد هستیم انسانی را به جامعه ارائه کنیم که ظرفیت‌های او محرز شده و توانمندی‌ها و استعدادهایش شکوفا باشد و مجال کافی برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها  فراهم شده باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام بیان داشت: با توجه به شرایط امروز جامعه و فضای مجازی که بوجود آمده و فکر و ذهن کودکان و نوجوانان را بسوی خود می کشاند و اگر مواظب نباشیم آنها را بسوی پوچی و تباهی خواهد کشاند لذا در اینجا نقش مراکز آموزشی همچون کانون پرورش کودکان و نوجوانان  در خلاقیت و شکوفایی استعداد های خدادادی آنها، باعث شده تا انسان‌ها در برابر هجوم بی‌امان تغییرات و تحولاتی که تصویر روشنی از آن‌ها وجود ندارد را حفظ نگهداری نماید.

وی اضافه کرد:  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعنوان یک مرکز آموزشی مورد تأیید نظام و دولت است که  یکی از نقطه‌های امید در بخش شناسایی و شکوفایی استعدادهای فرزندان این مرز و بوم می باشد.

 معاون استاندار ایلام با تاکید بر اینکه  رصد خانه ها و علم نجوم دارای جایگاه تاریخی در نزد مردم ایران دارد گفت :  این رصدخانه ها چه از لحاظ تاریخی و چه از نظر علاقه‌مندی بین جوانان و نوجوانان بسیار جالب و مورد استقبال قرار می گیرند.

وی با اظهار گله مندی از تعطیلی تنها رصد خانه ایلام به  علت فرسودگی ساختمان و تجهیزات، کمبود تجهیزات جانبی آنها، کمبود بودجه، عنوان کرد: از این رو راه‌اندازی رصدخانه ایلام ضمن جلب نوجوانان و جوانان باعث اعتماد به نفس محققان و جوانانی که علاقمند به نجوم هستند می شود.

در این نشست مدیر کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان استان در خصوص آخرین وضعیت رصدخانه استان ایلام اظهار داشت: بخش هایی از ساختمان این رصدخانه نیازمند مرمت و بازسازی است.

وی خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی رصد خانه از اعتبارات استانی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد و افزود: از لحاظ نیروی انسانی مرکز نجوم این استان مشکل نیروی متخصص ندارد و تنها نیاز این مرکز تخصیص اعتبار برای بهسازی، نوسازی، مرمت و تقویت زیرساخت های آن است.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است