استانداری ایلام

بانوان نویسنده وفعالان عرصه فرهنگ و هنر نقشی ارزشمند و موثر در اشاعه فرهنگ ایثار و حفظ ارزشهای اسلامی دارند

بانوان نویسنده وفعالان عرصه فرهنگ و هنر نقشی ارزشمند و موثر در اشاعه فرهنگ ایثار و حفظ ارزشهای اسلامی دارند

بانوان نویسنده وفعالان عرصه فرهنگ و هنر نقشی ارزشمند و موثر در اشاعه فرهنگ ایثار و حفظ ارزشهای اسلامی دارند

بانوان نویسنده وفعالان عرصه فرهنگ و هنر نقشی ارزشمند و موثر در اشاعه فرهنگ ایثار و حفظ ارزشهای اسلامی دارند

در تاریخ 26/10/1401 به مناسبت گرامیداشت هفته زن ومقام مادر نشست هم اندیشی بانوان نویسنده و فعالان فرهنگی در محل کتابخانه مرکزی استان ایلام برگزار گردید.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ؛ ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا «س» وبزرگداشت هفته زن ومقام مادر و همچنین تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر با عنوان این مطلب که بانوان نویسنده وفعالان عرصه فرهنگ و هنر نقشی ارزشمند و موثر در اشاعه فرهنگ ایثار و حفظ ارزشهای اسلامی دارند و پیشگام در فرهنگ سازی جامعه هستند ،گفت: تعدادی از بانوان توانمند ایلامی در حوزه نویسندگی بسیار خلاقانه و هنرمندانه توانسته اند خاطرات شفاهی دوران دفاع مقدس را ثبت و به رشته تحریر در آورند و در حفظ ارزشها و آرمان های شهدا و رزمندگان اسلام و انقلاب تاثیر گذار باشند.
خانم الیاس پوریان با بیان اینکه زنان در بنیاد خانواده نقش ستونی استوار را ایفا می کنند و هر چه این ستون محکم تر باشد، خانواده نیز از استحکام بیشتری برخوردار است ،تصریح کرد: اگر در خانواده ای مادر دچار افسردگی،بحران روحی ویا تنش شود ،کل خانواده درگیر می شوند، آن خانواده به سختی می تواند یک زندگی شاد وعادی داشته باشد ،بنابراین حفظ نشاط و شادی برای یک زن بعنوان ستون خانواده بسیار حائز اهمیت است و اگر خانواده ها بعنوان کوچکترین نهادهای اجتماعی یک جامعه شاد وامیدوارم باشند ،برآیند آن قطعاً جامعه ای شاد خواهد بود. 
وی با اشاره به ظرفیت بانوان توانمند در استان ایلام بخصوص در حوزه های فرهنگی و اجتماعی گفت: بحمدلله در استان ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه بانوان وجود دارد که انشاالله با برنامه هایی مدون بتوانیم فعالیت هایی موثرتر در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با استفاده از ظرفیت موجود در این حوزه داشته باشیم. 
وی با ذکر این مطلب که ما آرامش و امنیت  خود را مدیون خون شهدا هستیم،عنوان داشت: از کلیه نویسندگان توانمندی که در این حوزه خاطرات بیاد ماندنی مقاومت،شجاعت و ایثار مردمان این مرز و بوم را برای استفاده نسل آینده ثبت و ضبط کرده اند، قدردانی می کنم.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام نیز در این نشست ،ضمن تبریک گرامیداشت مقام زن و ولادت با سعادت بانوی دو عالم ،فاطمه زهرا «س» اظهار داشت: امروز در این آئین از نویسندگان ارجمند و فرهیخته ای که در ترویج فرهنگ اسلامی آثار ارزشمندی به چاپ رسانده اند، تجلیل بعمل می آید.
سمیه حیدری با بیان اینکه بانوان نویسنده ایلامی توانسته اند، بخشی از رشادت ها، جانفشانی،ایثار و از خودگذشتگی شهدا را با قلم فرسایی خود به رشته تحریر در آورند و خاطرات آنها را ماندگار کنند،
عنوان کرد: ما در نهاد کتابخانه ها بعنوان یک پایگاه فرهنگی ، اجتماعی همواره سعی می کنیم با نویسندگان ، ناشران، مولفان، شاعران و عزیزانی که در حوزه ادبیات وسایر علوم قلم فرسایی می کنند ارتباط بهینه ای داشته باشیم.
ایشان افزود: اعتقاد ما بر این است که هر چقدر ارتباط بین کتابداران با اهالی قلم بیشتر باشد قطعا از ظرفیت کتابخانه ها برای شناسایی و پرورش استعدادها و تقویت ادبیات پایداری ، بومی محلی و ادبیات ملی اقدامات جدی تر و مناسب تری صورت می گیرد. 
حیدری با عنوان این مطلب که در طول سال و در مراسمات مختلف از جمله برنامه «در تبار قلم» از نویسندگان توانمند در عرصه های مختلف تجلیل بعمل آمده است،افزود: امسال نیز در هفته بزرگداشت مقام زن از نویسندگان بانویی که بیشترین تعامل را با نهاد کتابخانه ها داشته اند تجلیل می گردد. 
در پایان این نشست از خانمها  بتول میرزایی، شاهدخت حیدری و خانم فتحی تجلیل بعمل آمد.
گفتنی است؛ این برنامه به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام وبا مشارکت امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است