استانداری ایلام

تجلیل از مادران فاطمی ( مادران دارای ۳ فرزند به بالا )

تجلیل از مادران فاطمی ( مادران دارای ۳ فرزند به بالا )

تجلیل از مادران فاطمی ( مادران دارای ۳ فرزند به بالا )

تجلیل از مادران فاطمی ( مادران دارای ۳ فرزند به بالا )

در تاریخ 1401/11/1 مراسم تجلیل از مادران فاطمی(مادران ۳ فرزند به بالا) با مشارکت مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرای اطهر(س) و امور بانوان و خانواده  استانداری برگزار گردید .
 در این مراسم  خانم الیاسپوریان مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری، حجت الاسلام حسینی فر دبیر قرارگاه مردمی صیانت از جمعیت استان به همراه طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران ایلام حضور داشتند.
ابتدا خانم الیاس پوریان گفتند : در این برهه از زمان باید باروشنگری مفاهیم انقلاب و پیشرفت های آن، به عنوان مادران و مربیان نسل آینده و تاثیر گذار بر نیمی دیگر، جهاد تبیین را در حوزه فرزند آوری و معایب 
تک فرزندی و بحران جمعیت و دیگر حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم
ایشان افزودند : برخی خانواده‌ها از تامین رزق و روزی فرزندان خود نگران هستند که این افراد لازم است روحیه توکل را در خود تقویت کنند، زیرا خداوند متعال در قرآن کریم نسبت به تامین روزی افراد وعده داده است.
خانم الیاس پوریان افزودند : در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشوق‌هایی چون تسهیلات اشتغال، مسکن و تأمین فضای مناسب برای مادر و کودک، آموزش مادران، حمایت از مادران باردار، مقابله با پدیده سقط جنین، سیاست‌گذاری عمومی جمعیت و در نهایت درمان ناباروری در نظر گرفته شده شده است .
خانم الیاس پوریان ابراز امیدواری کرد: خانواده‌ها و زوج‌های جوان با فرزندآوری و تربیت درست و صحیح فرزندان خود، مسئولانی خدمتگزار به اسلام و انقلاب و مردم تقدیم کنند تا این افراد هرکدام سربازانی برای امام زمان (عج) باشند.
در ادامه حجت الاسلام حسینی فر، مدرس حوزه و دانشگاه و دبیر قرارگاه مردمی صیانت از جمعیت استان
 بیان کرد: اگر بخواهیم از میان شیوه‌های مختلف جهاد تبیین در عرصه جمعیت، شیوه‌ای را برگزینیم که اثربخشی آن بیشتر از شیوه‌های دیگر باشد، مقابله با اسقاط جنین و ایجاد پویش‌های نجات فرشتگان از جمله بهترین شیوه‌ها است .
وی افزود :اگر چه فقر اقتصادی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل اسقاط عمدی و جنایی جنین معرفی می‌کنند اما تحقیقات نشان می‌دهد تاثیر این مطلب بیش از ده درصد نیست و عمده عوامل در این باره عواملی هستند که بازگشت آن به فقر فرهنگی است.
از جمله برنامه های متنوع این مراسم باشکوه، پخش کلیپ" مادرانه"، مولودی خوانی، تجلیل از پنج مادر فاطمی به قید قرعه و اهداء هدایا  توسط مدیر کل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است