استانداری ایلام

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام

نخبگان جامعه مظهر تغییر و تحول در جامعه هستند

نخبگان جامعه مظهر تغییر و تحول در جامعه هستند

نخبگان جامعه مظهر تغییر و تحول در جامعه هستند

در تاریخ 3/11/1401 جلسه کارگروه زنان و خانواده ونیز جلسه هم اندیشی با زنان نخبه شهرستان ایلام به ریاست آقای نادری فرماندار شهرستان ایلام و با حضور خانم الیاس پوریان مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری ، معاون سیاسی فرماندار و جمعی از زنان نخبه شهرستان ایلام برگزار گردید. در این جلسه فرماندار ایلام ضمن خیر مقدم به حاضرین ، به نقش مهم و‌تاثیر گذاری که بانوان ایران اسلامی در برهه های خاص منجمله دوران انقلاب اسلامی، دوران 8 سال دفاع مقدس و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ایفا نموده اند اشاراتی نمودند. 
آقای نادری گفتند : در آیات قران و روایت معصومین زنان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و ما نیز باید تلاش کنیم تا در این برهه خاص ، بانوان به درجه ای که مد نظر دین اسلام است برسند. 
 حفظ حجاب و عفاف موجبات کرامت بانوان در سطح جامعه است چیزی که اخیرا دشمنان و معاندان نظام با شعارهای ضد اسلامی آن را هدف گرفته اند تا بدینوسیله به اهداف بنیان براندازانه خود برسند. 
ایشان افزودند : یکی از مفاهیم جهاد تبیین مقام معظم رهبری در این برهه با توجه به دسیسه ها ، آشکار سازی و تبیین توطئه های دشمنان است که با شعارها و تبلیغات بدحجابی و بی فرهنگی در سطح جامعه خود را نمایان کرده است . 
آقای نادری گفتند : مشکلات اجتماعی و تعرضات از پیامدهای جامعه بد حجاب است واولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا حفظ سلامت و پایداری خانواده است که این موضوع نیز در گرو نقش‌آفرینی سازنده زنان در خانواده است. 
ایشان همچنین گفتند : دهه فجر در پیش داریم فرصت مناسبی است تا در حوزه بانوان با برپایی نمایشگاه و برنامه های مفرح و نشاط همگانی و تشریح و تبیین نقش زنان موفق چه در دوران انقلاب و چه دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان به زبان ساده تفهیم نماییم.
مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری نیز در این جلسه خطاب به حاضرین در جلسه ابراز نمود که در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی ادارات بصورت هماهنگ وبا همکاری هم نه بصورت جزیره ایی اقدام نمایند. در عصر حاضر که دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان تلاش زیادی میکنند باید ما مسلمانان همبستگی مان را حفظ کنیم و همانطور که خداوند در قرآن فرمودند یک امت واحد باشیم.
خانم الیاس پوریان افزود: برای رفع محرومیت و آسیب پذیری بانوان در جامعه و خانوده ما طراحی را از سالهای گذشته تحت عنوان توانمند سازی زنان و دختران در شهرها و بویژه روستاها برگزار کردیم که ثمرات خوبی را در بر داشت و از شما هم می خواهیم تا در اجرای برنامه توانمندسازی پویا باشید. 
ایشان  با اشاره به تقارن دهه فجر با اعیاد ملی و مذهبی، اضافه کرد: همه تجلیل‌ها و تقدیرها و برنامه‌ها در دهه فجر با محوریت تقویت نشاط اجتماعی برای جامعه برگزار می‌شود.. 
وی در ادامه به نقش نخبگان اشاره کرد و گفت : نخبگان جامعه مظهر تغییر و تحول در جامعه هستند.
ما هر چقدر در مباحث آموزشی و برگزاری دوره های تعلیمی در حوزه زنان تلاش کنیم می توانیم ثمرات بهتری را ببینیم و در این راه می توان از پتانسیل آموزش و پرورش بعنوان تعلیم دهنده آموزه های تعلیمی ، صنایع دستی بعنوان ارتباط آن با سنت ها و فنی و حرفه ای برای توانمندسازی بانوان با بهره های موثری بگیریم .
در ادامه نشست نیز بانوان حاضر در جلسه در خصوص مسائل و مشکلات بانوان و راهکارهای تقویت نقش بانوان در حوزه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و... در شهرستان مطالبی را بیان نمودند.
در پایان توسط خانم الیاس پوریان از تعدادی از زنان فعال شاغل در فرمانداری با اهدا لوح سپاس و هدیه تقدیر بعمل آمد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است