استانداری ایلام

استاندار ایلام

کیفیت و امنیت زیرساخت های سیل زده باید مورد توجه باشد

کیفیت و امنیت زیرساخت های سیل زده باید مورد توجه باشد

استاندار ایلام گفت: کیفیت و امنیت زیرساخت های مناطق بازسازی شده در مناطق سیل زده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه زیادی از طرف مدیران و معاونین وزارت راه صورت گرفت و قرار بود قرارگاه خاتم نسبت به احداث این پل ها اقدام کند که خوشبختانه با تلاش های سپاه، هوافضا، نیروی زمینی ، استان ها معین ، وزارت راه و دیگر دوستان پل میدان خلف با تلاش و توجه جدی قسمت های تخریب شده ترمیم و بهسازی شد.

استاندار ایلام افزود: همچنین برای احداث پل گاومیشان مذاکرات زیادی صورت گرفت که وزارت راه بطور موقت پل را راه اندازی و کار احداث پل اصلی روال عادی خود را طی می کند.

** انتقال صنوف آلاینده مستلزم تعیین واقعی قیمت زمین است

وی در ادامه به لزوم خروج صنایع مزاحم از شهر اشاره کرد و گفت: قرار شد، برای خروج صنوف آلاینده از شهر زمین واگذار شود اما قیمتی که اعلام شده بسیار بالا است و این صنوف رغبتی به خروج از شهر ندارند باید برای این قبیل طرح ها زمین مجانی واگذار شود نظیر همان کاری که در شهرک های صنعتی صورت می گیرد.

سلیمانی دشتکی گفت: باید بررسی کنیم در مناطق ویژه و دیگر نقاط کشور با چه قیمتی به این قبیل اقدامات زمین واگذار می شود و مقایسه کنیم آیا درآمدزایی استان ما با دیگر استان ها برابر است؟
وی یادآور شد: اگر می خواهیم صنایع مزاحم را از شهر خارج کنیم باید مشوق های لازم را در نظر بگیریم زیرا در غیر این صنورت کسی به حاضر نمی شود به خارج از شهر برود.

استاندار ایلام خواستار اصلاح این رویه ها شد و گفت: باید به گونه ای اقدام کنیم که استان به سمت توسعه حرکت و بگذاریم پروژه های استان پیش برود.

سلیمانی دشتکی در خصوص واگذاری ها نیز گفت: فشار دولت و نظام در خصوص واگذاری امور به بخش خصوصی داریم اما بسیاری هم تلاش می کنند این امر صورت نگیرد.

وی به بازسازی مناطق سیل زده و ثبت اطلاعات در سامانه سجاد اشاره کرد و گفت: باید هر قسمت به صورت جداگانه بارگذاری و فرمانداران و مدیران دستگاه های مرتبط باید اطلاعات را بارگذاری کنند که در نهایت دولت جمع بندی می کند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: دولت برآورد می کند که چه میزان اعتبار برای رفع این خسارات نیاز است زیرا دولت به عنوان رئیس ستاد بازسازی این اعتبارات را بین دستگاه ها توزیع می کند و این رقم اعتبار به عددی که در سامانه ثبت شده بستگی دارد و کارشناسان هم بررسی می کنند.

وی افزود: در حال حاضر اولویت وزارت جهاد، وزارت نیرو ، راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن ثبت اطلاعات در سامانه سجاد است تا اطلاعات دقیقی از خسارت ها بدست آید.

استاندار ایلام تاکید کرد: دولت با وجود مشکلات شدید مالی در حوزه سیل برای بازسازی مناطق سیل زیر اعتبارات مناسبی اختصاص می دهد.
سلیمانی دشتکی ابراز امیدواری کرد که با تلاش همه مجموعه ها و دستگاه ها بتوان زیرساخت های آسیب دیده از سیل را به نحو مناسبی بازسازی کرد.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم اشتغال و توسعه ایجاد و مردم را از فقر نجات دهیم، تراز بین درآمد و هزینه را متعادل کنیم تا مشکل اقتصادی مردم کمتر باشد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است