استانداری ایلام

طهماسبی مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری

دو دفتر تسهیل گری در ایلام راه اندازی شد

دو دفتر تسهیل گری در ایلام راه اندازی شد

 دو دفتر تسهیل گری در ایلام راه اندازی شد
به گزارش روابط عمومی استانداری : مدیرکل امور اجتماعی استاندار ایلام از راه اندازی دو دفتر تسهیل گری در مناطق حاشیه شهر ایلام با حضور معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی  استاندار خبر داد.
عهدیه طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:   تسهیل گری به مجموعه روش‌ها و مهارت‌های که  به آسان‌تر کردن امور کمک کنند، گفته شده  و تسهیل گر کسی است که کارها را ساده‌تر می‌کند.
وی اضافه کرد: این ویژگی‌ها به تسهیل گر کمک می‌کند که بتواند در سطح محله به بهترين وجه ممكن با مردم ارتباط برقرار کند و فضاي مناسبی برای  فعاليت و توانمندسازي را به وجود آورد.
وی ادامه داد: افراد تسهیل گر باید بتواند به افرادجامعه  خصوصا  افراد كم توان با استفاده از  منابع و فرصت هاي موجود در محله ، کمک کنند.
وی افزود: وجود اين نگاه مثبت باعث مي شود كه تسهيلگر بهتر بتواند اعتماد افراد را به خود جلب كند.
وی خاطر نشان کرد:ازمهمترین ویژگیهای تسهيلگر موفق مهارت  برقراري ارتباط مؤثر با جامعه هدف میباشد .
طهماسبی،  احترام به کرامت ذاتی انسان، باور استعدادهای مختلف تک تک اعضای محله ، درک تفاوت میان انسانها، مثبت اندیشی،  مهارت برقراري ارتباط با افراد مختلف، مهارت اعتمادبخشی به گروه را از اهداف راه اندازی این دفاتر برشمرد.
 مدیرکل امور اجتماعی استاندار ایلام گفت: اکنون دو دفتر تسهیل گری درمناطق بانبرز ،بانبور و سبزی آباد که اخیرا هم باعنایت به پیگیریهای دفتر اجتماعی منطقه حاشیه کارخانه نمک هم   به آن اضافه شده  درشهر  ایلام افتتاح شدند و اخیرافعالیت خود را باتوجه به جمعیت مناطق آغاز نمودند.
طهماسبی اظهار داشت: با توجه به آسیب های موجود  درمناطق مذکوربه دستور  جناب آقای مهندس سلیمانی دشتکی استاندار محترم مباحث اجتماعی مناطق حاشیه را در اولویت کاری  قرار داده ایم و امیدواریم باآموزش های لازم به تسهیل گران شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی  وافزایش کیفیت زندگی درمحلات هدف برای مردم محترم ساکن دراین مناطق باشیم.
وی ادامه داد: در حوزه توسعه اجتماعی  استان باتوجه به تاکید جناب اقای دکتر نوذری معاون محترم سیاسی امنیتی اجتماعی  هیئت های اندیشه ورز را با حضور اهالی فن و اساتید دانشگاه  تشکیل داده ایم که یکی از مباحث اجتماعی موضوع حاشیه نشینی است که بررسی مسائل و مشکلات آنها وارایه راهکار دردستورکارجلسات هیئت های اندیشه ورز است.
وی ادامه داد: به همین منظور دفاتر تسهیل گری  بعنوان رابط بین مردم و دولت تشکیل و اکنون مشغول فعالیت در این مناطق حاشیه ای هستند.
ایشان در ادامه افزودند دفاتر تسهیل گری باید تلاش کنند ضمن کسب اعتماد مردم باعث ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی شوند و از طرفی انتقال دهنده مسائل و مشکلات مردم به مسئولان باشند.
وی، خدمات روبنایی، ساماندهی محیط و فضاهای شهری و ایجاد پاتوق‌های محلی ،خدمات  زیربنایی، ارتقاء ایمنی و تاب آوری محلات و ارتقا توانمند سازی محلات را از دیگر وظایف این دفاتر برشمرد.
طهماسبی به انتخاب دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی اشاره و خاطر نشان کرد: دفاتر تسهیل‌گری، با هدف توانمند‌سازی  اقتصادی جامعه محلی، نوسازی و بهسازی محله، تامین خدمات شهری و ظرفیت سازی اقدام می‌کنند و ماموریت خود را در راستای توانمندی محله به انجام می‌رسانند.
ایشان تاکیدکردند، نیازمند همت و همکاری جدی همه دستگاه‌های اجرایی و همه ارکان جامعه خصوصا مردم ساکن در این مناطق هستیم.
وی گفت: متاسفانه برخی از افراد حاشیه نشین از یک انزوای اجتماعی و بیگانگی اجتماعی رنج می بردند که برای  ساماندهی سکونتگاه های حاشیه ای و توانمندسازی و رسیدگی به امور فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی مناطق حاشیه نشین باهدف پیشگیری، کنترل وکاهش آسیبهای اجتماعی   این دفاتر راه اندازی شده اند.
طهماسبی گفت: کارکنان دفاتر تسهیلگری وتوسعه محلی که توسط وزارت کشور انتخاب شده اند شامل یک مدیر، پنج کارشناس با تخصص ومدرک تحصیلی رشته های تخصصی هستند که در مناطق حاشیه نشین فعالیت می کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در سالهای اخیر شمار افراد مهاجر به مرکز ایلام بر اساس منابع رسمی بیش از 16 هزار نفر بوده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است