استانداری ایلام

استاندار ایلام

اسرا در سخت ترین شرایط تا آخر ایستادند

اسرا در سخت ترین شرایط تا آخر ایستادند

‍ استاندار ایلام:
اسرا در سخت ترین شرایط تا آخر ایستادند.

استاندار ایلام گفت: پروتکل مسئولان نوکری و خدمت به مردم است و اگر غیر از این باشد آن مسئول به درد خدمتگذاری نمی خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز شنبه ۲۶ مرداد ماه در مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور که با حضور مسئولان استان و آزادگان برگزار شد، گفت: اسرا در سخت ترین شرایط تا آخر ایستادند و جایی هیچ راهی جز شهادت نداشتند جان خود را چون شهید حججی فدا کردند و پیام آور فداکاری در راه آرمان های انسانی شدند.

وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت آزادگان در خاک دشمن گفت: فداکاری و از خودگذشتگی مردم ایران باعث شده که امروز دشمن جرات تعدی به خاک کشور را نداشته باشد.

استاندار ایلام در ادامه نقش بسیج عمومی مردم را در این چهار دهه یکی از معجزات بزرگ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در زمانی به ظاهر قدرتمند بودیم اما در معاهده های گلستان و ترکمنچای قسمت هایی از کشور از دست رفت، در دوره رضاخان ۲۴ ساعت نتوانستیم در مقابل خارجی ها در جنگ جهانی دوم مقاومت کنیم.

وی افزود: تا اینکه در سال ۴۱ و ۴۲ امام راحل (ره) قیام کرد و سرآغازی بر پایان ظلم و ستم و استبداد شد.

سلیمانی دشتکی یکی از کارهای خوب امام (ره) را تبدیل واجبات به معروفات و تبدیل افعال حرام به منکرات عنوان کرد و گفت: رسالت آن امان عزیز این بود که ارزش های فرهنگی و انسانی چون مجاهدت و شهادت طلبی در راه حق عمومی شود.

وی ادامه داد؛ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مسجد را پایگاه وحدت و همدلی ساخت و ملت به امت واحده تبدیل شد تا همه با هم علیه ظلم و ستم و دیکتاتوری به پا خیزند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب وقتی که جنگ شروع شد در سخت ترین شرایط نظامی قرار داشتیم، اضافه کرد: در آن زمان آمادگی نظامی نداشتیم اما امام بود، مردم در صحنه بودند، بسیج بود و با دستان خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردیم و به پیروزی رسیدیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری راه امام راحل(ره) را با تقویت وحدت و همدلی و مردمسالاری و انتخابات و دخالت دادن خواست و آرای مردم در سرنوشتشان ادامه داد.

وی افزود: امروز قدرت ایران را بایست در سرنگونی پهباد آمریکایی به دست سپاه مقتدر ایران اسلامی دید که آنها را در منطقه چنان زمین گیر کرد که توان پاسخگویی را از آنان گرفت.

وی با عنوان این مطلب که انقلابی هستیم و بایست روحیه ما نیز انقلابی باشد، تصریح نمود: پروتکل مسئولان نوکری و خدمت به مردم است و اگر غیر از این باشد آن مسئول به درد خدمتگذاری نمی خورد.

استاندار ایلام در پایان اشاره ای به خدمات انجام گرفته دراین یکی دوسال داشت و گفت: تحول عظیمی در حوزه های مختلف در استان از جمله؛ تحول در حوزه آب و خاک و کشاورزی، ایجاد ۶۰ هزار هکتار جنگل کاری، تحول در زیرساخت های جاده ای، شروع بکار پروژه های مهمی چون pp، لرزه نگاری و اکتشاف نفت و ... آماده شدن زمینه افتتاح و شروع پروژه های بزرگ با سفر رئیس جمهور، کاهش نرخ بیکاری به پائین تر از متوسط کشور از ۱۱/۷ به ۹/۳ و ... اتفاق افتاده است که نوید افقی روشن در پیش روی استان دارد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است