استانداری ایلام

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری کل استان ایلام:

مردم ایلام در ۸ سال دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند

مردم ایلام در ۸ سال دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری کل استان ایلام گفت:مردم ایلام در ۸ سال دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند

به گزارش روابط عمومی استاندار ی نوذری  معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری کل استان ایلام گفت: نرم ایثارگری در کشور به ازای هر هزار نفر ۷ نفر است اما در استان ایلام این میزان ۳ برابر نرم کشوری به ازای هر هزار نفر ۲۰ نفر است.

وی گفت :مردم استان ایلام همیشه در صحته هستند؛ میزان مشارکت مردم استان در انتخابات های مختلف همیشه بالای ۷۰ درصد بوده است و این پایبندی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی را می رساند.

نوذری با بیان اینکه حماسه اربعین حسینی در ایلام رنگ و بوی خاصی دارد افزود : سالانه بطور متوسط ۵ میلیون زائر از مرز مهران تردد داریم که ۲ و نیم میلیون نفر آن در ایام چند روزه اربعین اتفاق می افتد  که تا امروز بیش از ۲۱۰ درصد افزایش تردد زوار نسبت به مدت مشابه از مرز مهران داشته ایم.

وی گفت :در اربعین سال ۹۷ علی رغم طوفان سنگینی که در مهران اتفاق افتاد اما حضور مردم در صحنه که خانه های خود را به زائر سرا تبدیل کردند نگذاشتند به زوار آسیبی برسد.

معاون استاندار افزود: تلاش های خوبی برای مهار آسیب های اجتماعی در استان صورت گرفته است؛ امروز در طلاق رتبه ۳۰ در نزاع رتبه ۲۵ کشوری در جرم رتبه ۲۹ و در اعتیاد رتبه ۲۶ کشور داریم اگرچه در برخی از آسیب های اجتماعی نیز نیازمند کار و توجه بیشتر هستیم.

وی گفت : در بحث آسیب های اجتماعی مشارکت مردمی را به کمک گرفته ایم و با تشکیل سمن ها و گروه های مردم نهاد و با هدفمند کردن آنها سعی داشته ایم در روند آسیب های اجتماعی تعدیل ایجاد کنیم. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت :از جناب آقای رزم رئیس کل دادگستری اسبق تشکر می کنم که تعامل و همکاری خوبی با استان در امورات مختلف ازجمله اربعین داشت و برای جناب آقای دهقانی رئیس کل جدید دادگستری استان آرزوی موفقیت می کنم.

وی با بیان اینکه هیئت های صلح امروز در استان ایلام بازو های توانمندی برای دولت و دستگاه قضایی هستند افزود :نقش ریش سپیدان و هیئت های صلح در رفع مسائل و مشکلات اجتماعی و قضایی حائز اهمیت است. 

وی در ادامه گفت : امروز همدلی و همراهی مسئولان ارشد استان در کشور بی بدیل است و این باعث شده است که امروز استان در مسیر توسعه گام بردارد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است