استانداری ایلام

صحبت‌ های استاندار ایلام در گفتگوی زنده تلویزیونی از صدا و سیمای مرکز ایلام:

سفر مقامات ارشد کشوری به ایلام موجب تحول عظیم در اشتغال و توسعه استان خواهد شد/ساخت و ساز بیش از ۴۵۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال/اختصاص ۳۷۰ میلیارد تومان به پروژه های جهش تولید در استان/اختصاص ۱۳۷۰ میلی

سفر مقامات ارشد کشوری به ایلام موجب تحول عظیم در اشتغال و توسعه استان خواهد شد/ساخت و ساز بیش از ۴۵۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال/اختصاص ۳۷۰ میلیارد تومان به پروژه های جهش تولید در استان/اختصاص ۱۳۷۰ میلی

 رفع مشکل آب سامانه گرمسیری با اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان .... 

⭕️ صحبت‌ های استاندار ایلام در گفتگوی زنده تلویزیونی از صدا و سیمای مرکز ایلام:
✔️ سفر مقامات ارشد کشوری به ایلام موجب تحول عظیم در اشتغال و توسعه استان خواهد شد/ساخت و ساز بیش از ۴۵۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال/اختصاص ۳۷۰ میلیارد تومان به پروژه های جهش تولید در استان/اختصاص ۱۳۷۰ میلیارد تومان به پروژه های اولویت دار و قابل اتمام استان در یک سال پایانی دولت

○ قسمت سوم 

🟣 دستاوردهای معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به استان ایلام:  در این سفر تفاهم نامه اشتغال ایثارگران منعقد شد، که در ادامه پیگیری هایی بود که با سازمان امور اداری و استخدامی کشور مبنی بر استخدام  ۳۰ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگران بالای ۷۰ درصد در دستگاههای دولتی انجام داده بودند که قسمتی از آن سهم استان ایلام شد.

●  از دیگر دستاورد سفر آقای اوحدی به استان ایلام امضاء تفاهم نامه برای احداث ۱۱۰۶ واحد مسکونی مخصوص به ایثارگران بود که در مرحله اول زمین ۴۰۰ واحد از آن توسط شهر ایلام تأمین شد و کلنگ آن نیز انجام گرفت و برای مابقی نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفت و در جلسه شورای تأمین مسکن استان برای ۹۷۴ واحد مسکونی زمین تهیه شد.

● در زمینه تأمین مسکن ایثارگران در شهرهای بزرگ ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و در دیگر شهرها هم ۱۰۰ میلیون تومان که مقداری هم کمک بلاعوض برای احداث منازل ایثارگران اختصاص خواهد یافت.

🟣 دستاوردهای  سفر دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان:  دکتر نوبخت و مجموعه ی سازمان برنامه و بودجه انصافا به استان ایلام بسیار کمک داشته اند، به عنوان مثال هر زمان که بنده درخواست ملاقات کردم به سرعت پذیرفتند، و ما ظرف سه چهار ماه اخیر ۶ بار همراه با نمایندگان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و معاون عمرانی استانداری  و ۲ یا ۳ بار هم شخصا، خدمت دکتر نوبخت رسیدیم و مشکلات استان را بیان نمودیم.
 
● معمولا برنامه دکتر نوبخت برای سفر به استان ها در راستای جهش تولید است و تاکنون هم سه یا چهار سفر را به استان های محتلف کشور داشته اند.

● در دیدارهایی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشته ایم اهمیت استان ایلام را بیان کرده چرا که به خاطر جانفشانی مردمان این دیار در دوران دفاع مقدس همه ی کشور به ایلام مدیون هستند.

● ایلام با ۳۰۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز و
دارا بودن ۱.۴ درصد شهدای کشور و با جمعیتی حدود ۰.۷ درصد با فاصله رتبه اول ایثارگری در کشور است.

 ● در دوران  ۸ سال جنگ تحمیلی عملا فرصتی برا  توسعه استان وجود نداشت.

● نباید با توجه به جمعیت کم ایلام اعتبار و خدمات به آن اختصاص یابد چرا که زیرساخت های استان ایلام در سطح ملی و در خدمت تمام کشور است.

●  ۶۲ درصد زوار عتبات عالیات از مرز ایلام مشرف می شوند و ۱۱ درصد گاز کشور و ۴ درصد نفت کشور در استان ایلام است.

●  به طور متوسط روزانه ۱۵۰۰ کامیون برای صادرات از مرز مهران از محورهای استان تردد می کنند، برداشت منابع نفت و گاز و تولیدات پتروشیمی در استان صورت می گیرد، استان ایلام ۷.۹ درصد مرز کشور و ۲۹ درصد مرز با کشور عراق را داراست.

● بنابراین زیرساخت های استان صرفا مختص جمعیت استان نیست و در سطح ملی نقش اساسی ایفا می کند و باید براساس همین ایفای نقش اعتبارات و زیرساخت ها به استان اختصاص یابد.

● در تدوین بودجه به جمعیت ۰.۷ درصدی استان توجه نشود بلکه به نقشی که استان در سطح ملی ایفا می کند توجه نماییم.

●  سفر دکتر نوبخت یکی از پربارترین سفرهای مسئولین کشور به استان ایلام بوده است و ما در این سفر ۵ تفاهم نامه با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امضا کردیم و علاوه بر آن دستورات بسیار خوبی برای استان اخذ شد.

●  اولین تفاهم نامه ی ما با دکتر نوبخت بحث پروژه های جهش تولید است که ۳۷۶ میلیارد تومان در این قسمت به استان ایلام اختصاص یافت که ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی است و مابقی تسهیلات و یا اعتبارات استانی است که باید صد در صد تخصیص داده شود.

⭕️ پروژه های طرح جهش تولید:
ایستگاه پمپاژ تأمین اب کهره و داجیوند، ایستگاه پمپاژ و شبکه ی آبیاری شهرستان سیروان، تأمین اب اراضی خوشادول، تأمین آب اراضی زید، زرانگوش و تلخاب، تأمین آب اراضی ولی عصر، تأمین آب اراضی بخش سیوان، تأمین آب اراضی کشاورزی گنبد پیرمحمد، احداث زیرساخت های مجتمع های گلخانه ای،  احداث زیرساخت های مجتمع ها و نواحی صنعتی در ۱۲ شهرستان ، احداث زیرساخت بازارچه مرزی چنگوله، احداث و تکمیل بازارچه مرزی چیلات، احداث زیرساخت های شهرک صنفی ایلام، آبرسانی به شهر مکلشاهی و روستاهای مسیر، احداث راه اصلی ایوان و کنارگذر شهر ایوان، بهسازی راه قاضی خان بدره و ...که در مججوع بیش از 3 هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد خواهد کرد.

● تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی(ره) منقعد شد که در آن مقرر شد برای محرومین و مددجویان استان ایلام ۲ هزار واحد مسکونی تا فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۰ احداث گردد.

● تفاهم نامه ی دیگری نیز بین سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد برای احداث مسکن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر برای ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی منقعد شد.

● در استان ایلام چهار شهر ایلام، ایوان، دهلران و سرابله را داریم که بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند و ما در شهر دهلران مشکل مسکن نداریم و تفاهم شد که ۳۰۰ واحد مسکونی در این شهرها ساخته شود و به  شهر ایلام ۲۰۰ واحد و شهرهای ایوان و سرابله هم هر کدام ۵۰ واحد اختصاص یافت.

●  تفاهم نامه ساخت ۳۰۰ پنل خورشیدی برای محرومین هم بین استانداری ، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان برنامه و بودجه منقعد شد که می تواند منبع درآمد خوبی برای محرومین و خانواده های کم بزاعت ایجاد کند.

● تفاهم ناهم دیگری هم برای صدا و سیما منقعد شد که اعتبار ۴۶ میلیارد تومانی برای کمک به صدا و سیما اختصاص یابد.

● دستاوردهای ما در بحث مسکن محرومین ۲۰۰۰ واحد در تفاهم نامه بنیاد مسکن، ۱۱۰۶ واحد مسکونی هم بنیاد شهید برای ایثارگران احداث خواهد کرد، ۳۰۰ واحد هم برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر احداث می شود، و بنیاد مستضعفین به همراه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد برکت هم ۱۰۰۰ واحد مسکونی در استان احداث خواهند کرد که جمع همه ی اینها به بیش از ۴۵۰۰ واحد مسکن برای محرومین می رسد که بخشی از آن شروع به ساخت کرده اند و عملیات اجرایی مابقی نیز حداکثر ظرف یک ماه آینده آغاز خواهد شد و می بایست حداکثر ظرف مدت یک سال به بهره برداری برسند.

● برای احداث منازل مسکونی که مصوب شد ما قرارگاه تأمین مسکن محرومین را در استان تشکیل دادیم و مقرر شد هر دو هفته جلسات این قرارگاه جهت پیگیری امور مربوط به ساخت مسکن از جمله اختصاص زمین ، اعتبارات مورد نیاز و کمک هایی که می توان برای احداث انجام داد برگزار نماید.

● بخش دیگر تفاهمات و کمک های آقای دکتر نوبخت در سفر به ایلام اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای پروژه های ملی استان است که تا پایان دولت قابل اتمام هستند، که برای این منظور بیش از ۱۳۷۰ میلیارد تومان پروژه در استان تعریف کردیم. از این میزان حدود ۳۵۰ میلیارد تومان تاکنون ابلاغ شد است و بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن نیز تفاهم شد تا به سرعت به استان ابلاغ شود.

● پروژه های ردیف ملی استان که تا پایان سال می بایست تکمیل شود: پروژه آبرسانی به شهر ایوان و ملکشاهی ، بیمارستان ۳۷۶ تخت خوابی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان، تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان، فاز دوم باغ موزه دفاع مقدس با اعتبار ۴ میلیارد تومان و ...

●  ما تلاش های بسیاری برای تکمیل سامانه گرمسیری داشتیم، این سامانه مهار آب های سطحی و مرزی و انتقال آنها به اراضی کشاورزی است که می تواند ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش قرار دهد و تاکنون فقط ۱۵۰۰ هکتار آن به بهره برداری رسیده است و در حوزه شبکه ی فرعی که به همت وزارت جهاد کشاورزی صورت می گیرد بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم ولی در بحث خطوط اصلی انتقال آب که بر عهده ی وزارت نیرو است حدود ۶۵ درصد پیشرفت داشته است.

● مهمترین مسئله ی ما در سامانه گرمسیری انتقال آب از کرمانشاه به سد کنجانچم بود که در این سفر با اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان این مشکل رفع می شود.  البته در طول سال نیز ۱۳۷ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته بود. 
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است