استانداری ایلام

استاندار ایلام:

مهم‌ترین کارکرد یک فرماندار اجرای انتخابات است/ همه دستگاه ها موظف به همکاری هستند/ روند افزایشی کرونا خطرناک است

مهم‌ترین کارکرد یک فرماندار اجرای انتخابات است/ همه دستگاه ها موظف به همکاری هستند/ روند افزایشی کرونا خطرناک است

🔸استاندار ایلام:
مهم‌ترین کارکرد یک فرماندار اجرای انتخابات است/ همه دستگاه ها موظف به همکاری هستند/ روند افزایشی کرونا خطرناک است

استاندار ایلام گفت: مهم‌ترین کارکرد یک فرماندار اجرای انتخابات است
🔵به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری روز جمعه در نشست ستاد انتخابات استان  با بیان اینکه اجرای انتخابات و برقراری امنیت دو وظیفه ذاتی وزارت کشور و فرمانداران است اظهار داشت: اجرای صفر تا صد انتخابات بر عهده فرمانداران است و باید زیرساخت ها و شرایط برگزاری انتخاباتی پرشور در شهرستان های تابعه را فراهم اورند و دستگاه ها هم موظف به همکاری با فرمانداران هستند.
وی با بیان اینکه  همه ما در اجرای انتخابات دو وظیفه ملی داریم تا زمینه مشارکت حداکثری و ایجاد فضای رقابتی را در جامعه فراهم اوریم، گفت: مشارکت یک کار جمعی و کارکردی است که باید از ظرفیت همه از جمله سیاسیون، احزاب، رسانه ها، معتمدین، بزرگان و ریش سفیدان بهره گرفت و از طرفی با فراهم اوردن فضایی رقابتی برای همه جریانات سیاسی جمهوری اسلامی  شاهد انتخاباتی پرشور در جامعه باشیم.
وی با تاکید به همه دستگاههای اجرایی اظهار داشت: همه تجهیزات و امکانات دستگاه های دولتی در اقصی نقاط استان طبق قانون باید در اختیار ستاد انتخابات شهرستان ها قرار گیرد.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان با اشاره به  اینکه هم تعداد افراد مثبت و هم تعداد بستری ها روند افزایشی بسیار خطرناکی را طی می کند، گفت: فرمانداران در خط مقدم مبارزه با  کرونا باید بر اساس مقتضیات شهرستان تصمیم بگیرند، از برپایی چادر جلوگیری کنند، با برنامه ریزی و سیاستگذاری سفر گردشگران غیر ساکن را با همکاری دهیاران و بخشداران مدیریت کنند
وی با اشاره به اینکه سال ۹۹ سال پر فراز و نشیبی بود که با تحریم ها، جنگ اقتصادی، فشار بین المللی امریکا و بیماری جهانی کرونا  گذشت، بر ضرورت توجه به معیشت مردم و مدیریت بازار شب عید تاکید کرد و گفت: صف های طولانی زیبنده مردم نیست، تلاش کنید میوه، کالاهای اساسی و سایر ملزومات به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد.
نوذری با اشاره به پیگیری های اخیر خود در تهران از تخصیص اعتبارات ویژه خبر داد و بر ضرورت اتمام پروژه های نیمه تمام تاکید کرد
وی گفت: مبلغ  ۸۷ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به ایلام برای طرح های جهش و تولید استان ابلاغ شده است.
 وی در پایان با تقدیر از تلاشهای استاندار سابق، نمایندگان مجلس و مجموعه عوامل گفت:
سال ۱۴۰۰ بودجه خوبی برای استان بسته شدکه می تواندهم در هزینه های جاری و هم عمرانی یک بیس خوب برای سالهای بعد باشد.

🔵فرمانداران و بخشداران اقتدار لازم را داشته باشند

🔸سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران باید اقتدار لازم را در اجرای قوانین داشته باشند و از قانون به عنوان یک موضوع مهم در تصمیم گیری برای اجرای وظایف بهره گیرند.
معروف بسطامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مشارکت زنان و جوانان در ثبت نامی ها نرم خوبی را طی می کند  گفت: از تعداد ۶۵۳ نفر ثبت نامی ۵۸۵ نفر مرد (۹۰درصد)و ۶۸ نفر زن(۱۰درصد)  و بر حسب میانگین سنی، افراد بین ۳۰ تا ۳۵ سال ۱۲۳ نفر و زیر ۳۰ سال ۵۱ نفر هستند.
رئیس  ستاد انتخابات استان ادامه داد: ۵۷۱ نفر از این افراد فاقد سابقه حضور در شورا و ۸۲ نفر هم دارای سابقه حضور در شورا هستند.
وی یادآور شد: از تعداد افراد ثبت نامی ۱۷۴ نفر را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل داده است و تاکنون هفت نفر از داوطلبان نیز انصراف داده اند.

 🔵این نشست با حضورهمه فرمانداران و اعضای ستاد اتخابات برگزار شد و اعضا مسائل، پیشنهادات و مشکلات فراروی انتخابات و تعطیلات نوروزی با وجود ویروس کرونا را مطرح کردند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است