استانداری ایلام

استاندار ایلام

پروژه های تامین آب و کشاورزی پیشران توسعه استان و عرصه تولید می باشند/استعداد ایلام در حوزه های کشاورزی و گردشگری بکر است

پروژه های تامین آب و کشاورزی  پیشران توسعه استان و عرصه تولید می باشند/استعداد ایلام در حوزه های کشاورزی و گردشگری بکر است

‍ استاندار ایلام
پروژه های تامین آب و کشاورزی  پیشران توسعه استان و عرصه تولید می باشند/استعداد ایلام در حوزه های کشاورزی و گردشگری بکر است


⭕️به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام محمد نوذری در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: اساس کار و  فلسفه  اعتبارات جهش تولید،  کمک و تسهیل به اجرای پروژه های استان  جهش به گونه ای که در روند تولید نیز خدشه ای وارد نشود.
🔹وی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری بنام تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، افزود: نگاه ما به تولید خاص و ویژه است به گونه ای که هم حمایت های لازم انجام  تسهیل سرمایه گذاری و تولید انجام می گیرد و هم با کمک های علمی  و تحقیقاتی ظرفیت های جدیدی را برای ایجاد اشتغال پایدار ایجاد می شود.
🔸استاندار ایلام با بیان اینکه مدیران باید تلاش کنند تا اعتبارات اختصاص داده شده از محل سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در راستای جهش تولید و تزریق به پروژه های با پیشرفت بالا را جذب کنند، ابراز داشت:اعتبارات جهش تولید نبازد به مرکز برگشت بخورند،  مدیران باید هرچه سریع تر نسبت به جذب اعتبارات اقدام کنند، عدم جذب برابر با ناتوانی مدیر تلقی شده و در کارنامه وی ثبت می شود، در صورت تلاش مضاعف مدیران در اجرای پروژه ها اعتبارات جدیدی نیز تزریق میشود.
🔹محمد نوذری با بیان اینکه استعداد استان در حوزه های گردشگری و کشاورزی بکر است، اظهارکرد: تمام تلاش دولت این است که با اراه خدمات مطلوب و تزریق اعتبار زمینه توسعه منطقه ای و ایجاد اشتغال پایدار در استان فراهم آید.
🔸وی با اشاره به پروژه های زیرساختی مرز چیلات و چنگوله گفت: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به توسعه مرزها داشته، در این راستا استان ایلام با ۴۳۰ کیلومتر مرز مشتر با عراق از توجه ویژه ای برخوردار بوده که در تلاشیم با تزریق اعتبارات از محل جهش تولید، این مرز مشترک موجب ایجاد اشتغال پایدار و توسعه منطقه مرزی شود.
🔹استاندار ایلام در ادامه با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ و ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مختلف استان ابراز داشت: با توجه به محدودیت اشتغال دولتی تمام نظام های اقتصادی دنیا به دنبال اینگونه اشتغال زایی مولد و پایدار هستند که با بهره گیری از ظرفیت های منطقه ای  و بومی منجر به توسعه اشتغال به منظور رفع بیکاری، درآمدزایی و افزایش تولید می شود.
🔸وی تاکید کرد: باید تلاش کرد با افزایش یارانه ای و نظارت دقیق این تسهیلات به انحراف کشیده نشود.
نوذری با تاکید بر تسهیل در فرآیند سرمایه گذاری و ارائه مشوق ها خواستار رفع موانع تولید در استان شد و بیان کرد:  پروژه های استان که دارای پیشرفت بالایی هستند و بر اساس نیازهای استان از اولویت برخوردارند مورد توجه قرار گیرند.
وی سرمایه گذاری در حوزه آجرسازی در استان را یک کار مثبت ارزیابی کرد و گفت: جلسه ار به منظور  هماهنگز بین دستگاههی با حضور دستگاههای مرتبط نظارتی و بازرسی تطکیل شود و موانع احتمالی در مسیر تحقق طرح مرتفع گردد.
رحمت قیصوری  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست بیان کرد: سهم ایلام از محل پروژه های جهش تولید از ۱۲۰۰ میلیارد تومان ابلاغی  ۷/۵ درصدبود که معادل ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که پروژه های جهاد کشاورزی ۵ پروژه (شامل ایستگاه پمپاژ چم ژاو_ارمو، گنبد پیر محمد، تامین آب سیوان، زید و زرانگوش و خوشادول)، تامین اب ملکشاهی، پروژه های زیرساختی مرز چیلات و چنگوله، پروژه های راه و شهرسازی،  پروژه های سپاه ،بسیج و گروههای جهادی و.. می باشند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است