استانداری ایلام

استاندار ایلام

مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند

مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند

⭕️کنگره ملی شهدا در چهار استان برگزار می شود

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این نشست گفت: ۲۷ کنگره استانی شهدا در طول ۱۱ سال گذشته برگزار شده است و چهار استان باقیمانده نیز باید در سال جاری کنگره های خود را مطابق با وضعیت کرونا برکزار کنند.
سردار احمد حق طلب اظهار داشت: با برگزاری کنگره شهدا در استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان و زنجان پرونده اولین دوره برگزاری کنگره های شهدا در کل کشور بسته می شود.
وی افزود: سال گذشته باتوجه به شیوع گسترده کرونا در کشور برنامه های مربوط به کنگره های شهدا راکد ماند ولی از امسال با توجه به دستور صریح رهبر انقلاب فعالیت های مربوط به کنگره های ملی شهدا در استان های باقی مانده از سرگرفته شد.
سردار حق طلب ادامه داد: دهم فروردین ماه امسال استان یزد کنگره چهارهزار شهید استان خود را متناسب با شرایط کرونا برگزار کرد و به نیابت این شهدا اقدام به ذبح گوسفند و توزیع در میان خانواده های نیازمندان، آزادسازی زندانی، تامین جهیزیه نوعروسان، توزیع بسته های معیشتی و ... کرد.
وی اضافه کرد: باید بین برگزاری کنگره شهدا در این استان ها ۲ ماه فاصله باشد تا اعضای کمیته های مرتبط با کنگره امکان تهیه آثار و تولید محتوا داشته باشند و کیفیت کنگره ها نیز داشته باشند.
سردار حق طلب به مسوولان استان ایلام پیشنهاد داد که کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام را در ماه های آبان یا آذرماه برگزار کنند و از هم اکنون آمادگی برگزاری کنگره ای در شان و جایگاه شهدا و استان ایلام داشته باشند.
رییس کنگره های ملی شهدا گفت: بنا بر برنامه ریزی های انجام گرفته هر استان ۱۰ سال یکبار کنگره های ملی شهدای خود را برگزار کند که تاکنون ۲۷ استان برگزار کرده اند و با برگزاری کنگره در سال جاری توسط استان های باقیمانده هر استان یکبار کنگره ملی شهدای خود را برگزار کرده است.
وی تاکید کرد: کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام باید به گونه ای برگزار شود که تمام مردم کشور در اقصی نقاط مختلف به جایگاه و نقش مردم استان و شهدای این خطه آشنایی کامل پیدا کنند.

⭕️کنگره ملی۳ هزار  شهید ایلام پاییز برگزار می شود

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه کنگره ملی۳ هزار شهید ایلام پاییز برگزار می شود، گفت: ایلام آمادگی برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان را دارد و از سال های گذشته مقدمات برگزاری این رویداد مهم فرهنگی فراهم شده بود که به علت شیوع ویروس کرونا این برنامه ها مسکوت ماند.
سردار جمال شاکرمی یادآور شد: هرچند استان ایلام تجریه برگزاری کنگره ندارد اما در کارنامه این استان برگزاری سه هزار و ۷۰۰ یادواره مختلف با محتوا و موضوعات متنوع مشهود است.
وی جمع آوری خاطرات شفاهی بستگان نزدیک و درجه یک شهدا و تبدیل به کتاب، جمع آوری وصیت نامه و دست نوشته های شهدا و چاپ به عنوان کتاب، جمع آوری ۱۰۰ هزار سند مربوط به دفاع مقدس استان ایلام، آماده بودن ۱۳۰ جلد کتاب با محتوای شهدا و دفاع مقدس در استان ایلام از جمله دیگر برنامه های مرتبط با کنگره است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است