استانداری ایلام

استاندار ایلام

با حضور استاندار و معاون عمرانی نشست شورای تامین مسکن برگزار شد

با حضور استاندار و معاون عمرانی نشست شورای تامین مسکن برگزار شد

‍ برگزاری نشست شورای تامین مسکن استان
⭕️با حضور استاندار و معاون عمرانی نشست شورای تامین مسکن برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری عصر سه شنبه در نشست شورای تامین مسکن استان اظهار داشت: برای تعیین تکلیف وام ها و طرح اقدام ملی مسکن به صورت ماهیانه جلساتی برگزار شود همچنین فرمانداران به صورت ویژه در شهرستان ها طرح اقدام ملی مسکن را پیگیری و ضمن برگزاری جلسه گزارشی از روند کار را ارائه دهند.
استاندار ایلام خواستار برگزاری ماهیانه جلسات تامین مسکن در استان شد و تاکید کرد: در بحث تامین مسکن که مهم ترین نیاز یک خانوار محسوب می شود همه دستگاه‌ها و سازمان های مرتبط باید اهتمام جدی داشته باشند و در هر نشست گزارش های عملکردی خود را ارائه کنند.
وی اضافه کرد: فرمانداران کلیه شهرستان ها باید بصورت ویژه طرح اقدام ملی مسکن را پیگیری و گزارش های مربوطه را به معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ارسال کرده تا اینکه ماه حصل کار نیز در سراسر استان به مردم اطلاع رسانی شود.
نوذری بیان کرد: باید تلاش کنیم تمام زیرساخت‌های اجرای کار تامین مسکن فراهم و مشکلات و چالش هایی که در این حوزه  وجود دارد با جدیت بررسی و بخشی از این طرح تا پایان دولت به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن باید همه مولفه های ساخت و ساز بطور دقیق رعایت شود، افزود: این واحدها باید متناسب با شرایط آب و هوایی حاکم و نیاز مردم هر منطقه احداث شوند.
استاندار ایلام گفت: از مجموع ۲ هزار واحد مسکونی سهمیه مسکن محرومان در این استان ۶۰۰ واحد تکمیل و آماده واگذاری است.
 وی افزود: برای احداث هر واحد مسکن محرومان ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بهره چهار و پنج درصد و ۳۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
محمد نوذری در ادامه با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن آن را طرحی بی نظیر ذکر کرد و گفت: امیدواریم بخش اعظمی از واحدهای اقدام ملی مسکن در همین دولت به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه طبق مصوبه انجام شده و رای گیری در جلسه اولویت بندی واگذاری واحدها بر اساس تاریخ ثبت نام به هنگام واریز پول در نظر گربته شده است، گفت: دستگاه های مرتبط با ساخت مسکن محرومان عملیات ساخت این واحدها را تسریع بخشند.
استاندار ایلام در ادامه از افزایش سهم استان از اقدام ملی مسکن از پنج هزار واحد به ۱۰ هزار خبر داد ‌و یادآور شد: در مجموع ۱۶ هزار نفر برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که تعداد بیش از سه هزار واحد تایید نهایی شده و بیش از هزار و ۷۱۵ نفر نیز قسط اول را پرداخت کردند.
نوذری در ادامه با اشاره به اینکه سهم ایلام در حوزه باز آفرینی شهری ۲ هزار و ۵۲۹ واحد است گفت: در حوزه بازآفرینی شهری و ترمیم بافت های فرسوده شهرها، سهم ایلام ۲ هزار و ۵۲۹ واحد بوده است که تاکنون عملیات حدود ۳۸۰ واحد از سطح شهرها و عمدتاً ایلام آغاز شده است.
وی افزود: کارگزاران بنیاد مسکن و کسانی که تفاهم نامه با مسکن و شهرسازی دارند از جمله سپاه، بنیاد شهید، نیروی انتظامی، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در جلسات حاضر و گزارش ماهیانه پیشرفت فیزیکی پروژه ها را ارائه دهند.
استاندار ایلام  در پایان تاکید کرد: شهرداری ها باید بمنظور تسریع در اجرای پروژه اقدام ملی مسکن با کارگزاران و پیمانکاران در خصوص صدور پروانه و حمل نخاله های ساختمانی نهایت همکاری را بعمل آورند.

عبداله بهادری مدیر کل راه و شهرسازی نیز در مورد طرح اقدام ملی مسکن گفت: برای طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان برنامه ریزی برای احداث ۱۰۵۳۰ واحد مسکونی به انجام رسیده و ۱۶۵۱۵ نفر ثبت نام کرده‌اندکه در حال پالایش افراد واجد شرایط در این خصوص هستیم و تا کنون ۳۵۳۱ مورد واجد شرایط اولیه شناخته شده‌اند و ۲۸۸۲ نفر نیز تایید نهایی شده‌اند و تا این لحظه ۱۶۶۱ مورد مبلغ آورده ۴۰ میلیون تومانی اولیه را واریز کرده‌اند و اگر تعداد موارد تایید نهایی از میزان برنامه‌ریزی اولیه بیشتر باشد قطعا برای افزایش تعداد احداث واحدها خواهیم داشت.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است