استانداری ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:

تاکید بر اجرای سیاست های جمعیتی و ابعاد مختلف آن

تاکید بر اجرای سیاست های جمعیتی و ابعاد مختلف آن

معاون استاندار ایلام بر اجرای سیاست های جمعیتی، ارائه بسته های تشویقی و سیاست‌های حمایتی برای افزایش جمعیت تاکید کرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، الیاس فتاحی عصر چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت در نشست شورای راهبردی جمعیت  و شورای ثبت احوال استان لا بیان اینکه افزایش جمعیت جوان موجب نشاط و بالندگی جامعه می شود، اظهار داشت: داشتن جمعیت جوان به منظور دفاع از آرمان‌های دولت، ملت و نظام بسیار مهم و حیاتی است که برای  تحقق این مهم نیازمند اتخاذ تدابیر و اهتمام کلیه دستگاه های اجرایی استان هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر ارائه بسته های تشویقی و سیاست‌های حمایتی برای افزایش جمعیت، گفت: افزایش جمعیت به ویژه گروه سنی جوان باعث ایجاد شور و نشاط و بالندگی در کشور می شود و به بهره‌وری تولید نیز کمک می کند.
وی گفت: جامعه ای که به سمت پیری می رود جامعه ای بی نشاط و فاقد تحرک است و زیرساخت‌های توسعه ای آن بتدریج کاهش خواهدیافت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در ادامه بر اجرای سیاست های جمعیتی و ابعاد مختلف نظیر فرزندآوری، تسهیل ازدواج  و تحکیم خانواده، بهداشت باروری، ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی، توانمندسازی جوانان، تکریم سالمندان، تقویت مولفه های هویت بخش ملی، آمایش سرزمین و رصد تحولات جمعیت تاکید کرد و یادآور شد: عملیاتی کردن این اقدامات و نظارت بر آنان می تواند به افزایش کمی و کیفی جمعیت منجر شود.
وی در ادامه به تدوین سند راهبردی جمعیت و سیاست های ابلاغی جمعیتی مد نظر مقام معظم رهبری تاکید و اضافه کرد: جمعیت جوان نیازمند کار، تسهیلات و امکانات است که این مهم وظیفه دستگاه‌های اجرایی استان را دو چندان می کند.
الیاس فتاحی با تاکید بر اینکه تکریم سالمندان در جامعه باید فرهنگ سازی شود خواستار توجه به این قشر اسیب پذیر و تامین سلامت انان در شرایط کرونایی حاکم شد.
وی گفت: ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی در تقابل با سبک زندگی نامطلوب غربی یک صرورت است که باید به آن توجه شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در بخشی دیگری از سخنان خود به انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در آستانه برگزاری انتخاباتی مهم و حساسی هستیم که کلیه تدابیر لازم برای برگزاری آن اندیشیده شده است.
وی اضافه کرد: ایلام همواره جزو استان های برتر از نظر  مشارکت مردم در انتخابات است که امیدواریم این مهم در انتخابات پیش رو نیز محقق شود.
فتاحی با بیان اینکه وحدت و همگرایی خوبی در استان حاکم است، افزود: این تعامل و همدلی نتیجه تلاش‌های استاندار ، نماینده ولی فقیه در استان و مردم است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار تاکید کرد: برای سربلندی و اقتدار نظام اسلامی باید در کنار هم برای قطع زنجیره کرونا اهتمام داشته و در انتخابات نیز برای اعتلای ایران اسلامی مشارکت بالا داشته باشیم.
مدیرکل ثبت احوال ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: میزان ازدواج ثبت شده در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۰ حدود ۳۴ درصد کاهش یافته است و این میزان از ۸۷۴ به ۵۷۹ مورد رسیده است.
سید محمدعلی تقوی افزود: کاهش میزان ثبت ازدواج استان در طول سالهای اخیر موجب کاهش نرخ رشد جمعیت و کاهش باروری خواهد داشت.
وی تاکید کرد: سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا میزان فوتی های کرونا در این استان نیز ۳۶ درصد افزایش یافته است که باید تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش رشد جمعیت سالمندی اتخاذ شود.
مدیرکل ثبت احوال ایلام در خصوص میزان نرخ طلاق در استان افزود: میزان طلاق ثبت شده استان در سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته که این آمار موجب رشد منفی جمعیت می شود.
تقوی با بیان اینکه تک فرزندی، کاهش میزان ازدواج و افزایش طلاق در افزایش نرخ جمعیت سالمندی بسیار تاثیرگذار است، گفت: کاهش مرگ و میر و کاهش باروری در سالهای اخیر منجر شده که میزان افراد سالمند بتدریج از افراد زیر ۱۵ بیشتر باشند. 
وی ابراز امیدواری کرد: طرح جامع جمعیت در ۷۷ ماده تدوین شده و در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسیده که در صورت تصویب شورای نگهبان نیز کلیه دستگاه های مرتبط با جمعیت بصورت عملیاتی باید در خصوص رشد جمعیت وارد عمل شوند.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است