استانداری ایلام

استاندار ایلام

گزارش سفر یکروزه استاندار به هلیلان

گزارش سفر یکروزه استاندار به هلیلان


⚡️در مسیر سیمره/ گزارش سفر یکروزه استاندار به هلیلان

⭕️مسیر توسعه هلیلان هموار و افق پیش روی این شهرستان امیدوار کننده است
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر محمد نوذری درحاشیه بازدید از طرح های زیرساختی و پروژه های عمرانی هلیلان با بیان اینکه از برکت وجود انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در دورافتاده ترین مناطق کشور خدمات مطلوبی ارائه شده است، اظهار داشت: ظرفیت های هلیلان بکر و دست نخورده باقی مانده و متناسب با آن زیرساخت های آن توسعه می یابد.

وی با بیان اینکه کارهای خدماتی - عمرانی خوبی انجام شده و یا در حال انجام است گفت: شهرستان هلیلان ظرفیت های عظیمی در حوزه های مختلف نظیر گردشگری، کشاورزی و صنعتی را داراست و نیازمند توجه ویژه به این ظرفیت ها از سوی دستگاه‌های ذی ربط هستیم.

⭕️استاندار ایلام با اشاره به موقعیت هلیلان در مسیر سیمره و بایسته های عمران و آبادانی در این منطقه ابراز داشت: آبرسانی به روستاهای هلیلان در قالب مجتمع ها، بهسازی چشمه ها و خطوط انتقال و نیز تامین آب اراضی کشاورزی با احداث ایستگاه های پمپاژ آب و انتقال آب به اراضی کشاورزی موجب مهاجرت معکوس و رونق دوباره تولید در مناطق محروم می شود.

 وی اضافه کرد : اقدامات دولت در بخش کشاورزی علاوه بر محرومیت زدایی موجب تثبیت روستاها، رونق تولیدات کشاورزی و عمران و آبادانی روستاها می شود.

دکتر نوذری بیان کرد: ساخت مسکن محرومان، توسعه و تکمیل طرح هادی روستاها، تکمیل راههای روستایی و احداث پل ها و راههای دسترسی از جمله اقداماتی است که در راستای محرومیت زدایی و  تثبیت جمعیت در مناطق روستایی هلیلان به انجام رسیده است.

⭕️حوزه آبفا استان

آبرسانی به روستاهای هلیلان گام مهم دولت برای تثبیت جمعیت روستاها
مدیر کل آبفای استان نیز در این سفر با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای هلیلان در حال انجام است، گفت: نزدیک به ۲۱ کیلومتر توسعه، اصلاح و خط انتقال شبکه آبرسانی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان از ابتدای سال گذشته تاکنون در این شهرستان تازه تاسیس تکمیل شده است.

نورالله  تیموری بیان کرد: عملیات آبرسانی به هشت روستای گاودول، ورمله، دار پروشه، چنار، علیقلی، داربید، کرنی، شاران، گل دره و پاتت که فاقد شبکه توزیع و آب شرب بودند در سال ۹۹ با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه بهسازی روستاهای مهدیه، تخم بلوط سفلی وعلیا و ظاهروند که از مطالبات چندین ساله مردم این روستاها بود در سال ۹۹ با اعتباری بالغ بر ۸۲۰ میلیون تومان عملیات آن به اتمام رسید، گفت: آبرسانی به ۱۳ روستای مجتمع داجیونددر حال مناقصه و آبرسانی به روستای بیشی نیز با همکاری امور عشایری و بنیاد علوی در دست اقدام می باشد.
 
⭕️حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام نیز در ادامه گفت: 135 واحد مسکن محرومان در سطح روستاهای شهرستان هلیلان با اعتباری معادل ۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ومبلغ ۳  میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلا عوض به بانک‌های عامل معرفی شدند‌.

حبیب الله محبی اضافه کرد: از محل اعتبارات بنیاد علوی نیز یک میلیاردتومان جهت تکمیل واحدهای مسکن محرومان در این شهرستان پرداخت شده است.
وی از تخصیص ۷ میلیار تومان از محل اعتبارات ملی- استانی، شرکت نفت، محرومیت زدایی وبنیاد علوی برای عملیات اجرای طرح هادی در سطح 18 روستای شهرستان خبر داد و گفت: این عملیات شامل شن ریزی، جدول کشی، کانال سنگی، سنگ فرش معابر ، بیس وآسفالت هزینه خواهد شد

⭕️حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  

مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان نیز در ا امه بیان کرد: از سال  ۱۳۸۶ عملیات این پل آغاز شد، اما به دلایلی کار آن متوقف شد که پس از پیگیری و رایزنی هم اکنون ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آخر تیرماه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با مشارکت کمیته امداد و بنیاد علوی بالغ بر ۶ میلیارد تومان برای احداث این پل هزینه شده است.
دلخواه در ادامه در بازدید استاندار ایلام از عملیات راهسازی پیامن به چنارآباد ( تنگ تیر ) ابراز داشت: این مسیر ۱۰ کیلومتری زردلان سردسیر و گرمسیر را بهم متصل می نماید که در دو قطعه در حال  انجام است، فاز اول این مسیر  به طول پنج و نیم کیلومتر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اواخر تیر ماه به بهره برداری می رسد و یکی از محورهای اصلی شهرستان و راه ارتباطی بین ۳۰ روستا دهستان زردلان است.

وی در ادامه با اشاره به احداث راه روستایی ورمله گفت: این مسیر بطول ۵ کیلومتر عملیات آن  در تیرماه ۹۹ آغاز و اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که برای روکش آسفالت این

مسیر نیز ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

⭕️حوزه جهاد کشاورزی استان
استاندار ایلام در ادامه سفر به هلیلان از ایستگاههای پمپاژ پیامن، داجیوند و کهره بازدید کرد و خواستار تسریع در عملیات اجرایی این طرح های بزرگ کشاورزی که نقش موثری در تولید دارند، شد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان در حاشیه بازدید استاندار ایلام در ایستگاه پمپاژ داجیوندگفت: این ایستگاه دارای ۲ پمپاژ اولیه و ثانویه است که ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه برای ۳ هزار هکتار باغات و اراضی کشاورزی در نظر گرفته شده است.

اقدسی با بیان اینکه طول این خط انتقال تا ایستگاه ثانویه دو منبع تعادل ۱۹ کیلومتری است، گفت: تکمیل این طرح اشتغالزایی ۹۵۰ خانوار را تحت پوشش قرار می دهد‌.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای این ایستگاه هزینه شده و برای بهره برداری فاز نخست آن که یک هزار و ۲۴۵ هکتار را شامل می‌ شود حدود ۷۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
اقدسی در پایان گفت: پمپاژ کشاورزی ۳۱۲ هکتاری میدر نیز سال ۸۶ عملیات آن آغاز و تاکنون چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی با اشاره به طرح زیتون ۵۰۰ هکتاری سرچم هلیلان اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان با همکاری بنیاد مستضعفان و هلدینگ کشت و صنعت شهید مطهری با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان سال ۹۷ آغاز شده و در دو فاز ۲۵۰ هکتاری کار خود را آغاز کرده است و موجبات اشتغالزایی ۴۰ نفر بصورت مستقیم و شش هزار نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم خواهد کرد.

⭕️کلنگ‌زنی فاز ۲ نهالستان پارک جنگلی سیمره با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال اطز درگر برنامه هار استاندار در این سفر بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است