استانداری ایلام

استاندار ایلام

منطقه ویژه مهران فرصت های بی بدیلی را پیش روی توسعه استان قرار می دهد

منطقه ویژه مهران فرصت های بی بدیلی را پیش روی توسعه استان قرار می دهد

استاندار ایلام:
منطقه ویژه مهران فرصت های بی بدیلی را پیش روی توسعه استان قرار می دهد

⭕️استاندار ایلام گفت: منطقه ویژه اقتصادی مهران فرصت های بی بدیلی را پیش روی توسعه استان قرار می دهد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: توسعه مناطق ویژه اقتصادی زمینه ساز افزایش صادرات، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذار، انتقال فناوری و افزایش درآمد عمومی می شود.
وی افزود: توسعه مناطق ویژه همواره مستلزم پیامدهایی در بعد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که ضرورت دارد کمیته ای جهت  تعیین تکلیف اراضی منطقه ویژه اقتصادی مهران تشکیل شود تا نسبت به تعیین تکلیف اراضی منطقه ویژه اقتصادی مهران اقدام و حقوق مردم و سهامداران، وضعیت تملک زمین ها و  اهلیت مالکین در این کمیته مشخص شود.
استاندار ایلام از معاون اقتصادی خواست کمیته حقوقی و تخصصی تعیین تکلیف اراضی منطقه ویژه اقتصادی مهران را از سهامداران و نماینده سرمایه گذاران، نماینده دادگستری، جهاد کشاورزی، سازمان همیاری شهرداری‌ها و سازمان صمت تشکیل و جلسات کارشناسی را در اسرع وقت برای رفع این مسأله برگزار کنند، و تا پایان خرداد ماه راهکارها و موانع را مشخص نمایند تا برنامه ریزی لازم جهت توسعه پنطقه ای فراهم آید.
وی با بیان اینکه منطقه ویژه مهران فرصت های بی بدیلی را پیش روی توسعه استان قرار می دهد، گفت: ارتقای سطح اشتغال و افزایش درآمد ملی، ورود تکنولوژی خارجی و دانش نوین مدیریتی، استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی منطقه به منظور حمایت و پشتیبانی از بخش تولید، تلاش برای جلب و تشویق سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری، گسترش و افزایش سطح خدمات فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و درمانی برای ساکنان و در نهایت توسعه همه جانبه و پایدار منطقه ویژه با محوریت توسعه انسانی از جمله مزایایی ازت که می تواند در اینده در دسترس مردم منطقه قرار گیرد.
استاندار ایلام با اشاره به اهلیت سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی مهران گفت: کلیه کسانی که قبلا زمین دریافت کرده اند اگر اهلیت و شرایط سرمایه گذاری را نداشته باشند خلع ید می شوند.
نوذری تاکید کرد: برای کسانیکه خواهان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی مهران هستند باید شرایطی از جمله اهلیت، محرز شدن توان سرمایه گذاری، تخصص فنی، توان مالی و .. تعیین شود تا بتوان براساس زمانبندی و ایجاد تعهد روند پیشرفت و توسعه این منطقه تسریع یابد.
وی با بیان اینکه مدل توسعه ای هر منطقه ویژه اقتصادی باید منطبق و متناسب با شرایط اقلیمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر منطقه باشد، افزود: گروه کارشناسی منطقه ویژه اقتصادی مهران باید پس از مطالعات و نتیجه گیری مطلوب ترین مدل توسعه ای را برای این منطقه تعیین کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است