استانداری ایلام

علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور

رویکرد جدید دیوان محاسبات بر پایه رفتار فن آورانه و مردم پایه است/تلاش می شود تا با شفاف سازی ها خود مردم در جریان گزارش ها باشند.

رویکرد جدید دیوان محاسبات بر پایه رفتار فن آورانه و مردم پایه است/تلاش می شود تا با شفاف سازی ها خود مردم در جریان گزارش ها باشند.

⭕️رویکرد جدید دیوان محاسبات بر پایه رفتار فن آورانه و مردم پایه است/تلاش می شود تا با شفاف سازی ها خود مردم در جریان گزارش ها باشند.
علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور نیز در این نشست با اشاره به رویکرد جدید دیوان محاسبات بر پایه رفتار فن آورانه و مردم پایه گفت: تلاش می شود تا با شفاف سازی ها خود مردم در جریان گزارش ها باشند.
وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ گزارش از تفریغ بودجه سال گذشته به دیوان محاسبات کشور ارسال شده  و چهارصد مورد از این گزارش ها مربوط به بحث سامانه ها است، اضافه کرد: گزارش تفریق بودجه در مجلس قرائت می شود تا مردم در جریان آن قرار گیرند و در سامانه دیوان نیز قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه هرچه قدر گزارش های مردم از عملکرد مالی دیوان شفاف باشد اعتماد آنها نیز بیشتر می شود، گفت: دیوان محاسبات باید در تلاش باشد اعتماد مردم در مباحث مالی دستگاه ها افزایش یابد تا هم مطالبه گری مردم از دستگاهها تقویت شود و هم یک راه کمک کننده به  دیوان محاسبات باز باشد.
دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: حسابرسی ترک فعل مدیران یکی از اولویت های مهم دیوان محاسبات است و اگر مسئولی نتواند انتظارات مورد نظر را برآورده کند و مرتکب ترک فعل شود توسط دیوان محاسبات مورد پیگیری قرار می گیرد.
کامیار افزود: این دیوان، در کنار توجه دقیق به مساله ترک فعل از ریسک پذیری مدیران دولتی برای بهبود وضعیت اقتصادی، اشتغال و توسعه کشور کاملا حمایت می کند.
وی تاکید کرد: دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی در اوج همکاری متقابل قرار دارند و همکاری دو سویه مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات سبب می شود تا شاهد تصویب یک بودجه عملیاتی و کاربردی در سال های بعدی باشیم.
دادستان دیوان محاسبات با بیان اینکه سند چشم اندازه ۴ ساله آینده دیوان محاسبات کشور تدوین شده است که در این سند مبحث فناوری و اتکا به مردم مورد توجه است، گفت: با استفاده بیشتر از فناوری و ایجاد زیرساخت های لازم می توان جلوی هرگونه تخلف را در دستگاه های اداری گرفت و تعداد تخلفات مالی را نیزکاهش داد.
وی اهمیت دادن به استان ها و شناخت کامل از مسائل و ویژگی های مختلف استان های کشور را از اولویت های مهم دیوان محاسبات در دوره جدید دانست و گفت: شفاف سازی مسائل مالی یکی دیگر از موضوعاتی است که مورد توجه و پیگیری دیوان محاسبات کشور است.
کامیار گفت: مطالبات مجلس از دیوان به حق است که تلاش می شود انجام گیرد.
وی تغییر رویکرد دیوان محاسبات و تهیه سند راهبردی تکمیل سامانه ها را از اولویت ها دانست و گفت: هستند عده قلیلی که با سو استفاده عملکرد نیروهای پر تلاش را زیر سوال می برند، امیدواریم دیوان محاسبات از سند رسی به رسیدگی هوشمند برسند که باید جلو تخلف را بگیریم نه اینکه پس از انجام تخلف دنبال مچ‌گیری باشیم.
دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: ریسک پذیری را در مدیران باید افزایش دهیم و دیوان محاسبات به دنبال این موضوع است تا همکاری بیشتری بین دستگاه ها و دیوان محاسبات ایجاد کند.
وی از مدیران خواست که دیوان محاسبات را به عنوان مزاحم نبینند  زیرا این دیوان دلسوز مدیران است و مدیران سرمایه های کشور هستند و نباید خدایی نکرده به گونه ای باشد که از بیت المال سو استفاده شود.
دادستان دیوان محاسبات در ادامه گفت: استان ایلام را به عنوان استانی شهید پرور و افتخار آمیز می شماریم که  همواره در صحنه دفاع مقدس خوش درخشیده و در میزبانی از زائرین حسینی نیز برای مردم خاطرات خوبی به یادگار گذاشته است.
وی با تقدیر از دست اندرکاران استان در امر انتخابات و حماسه جاودان که با افزایش مشارکت حامی از درایت و شعور و اهمیت آنان به نظام است، امیدواریم در دولت جدید جبران مافات شود و محرومیت زدایی ناشی از سالهای جنگ تحمیلی جبران شود
وی افزود: آرزو می کنیم برای دولت آقای رییسی که نارسایی ها وکاستی ها به بهانه تحریم که نتوانستیم پیشرفت کنیم در دوران جدید از فرصت ها استفاده کنیم و خدمات بیشتری به مردم ارایه دهیم .
🔵آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید دیوان محاسبات استان ایلام امروز چهارشنبه با حضور دادستان دیوان محاسبات کشور، مدیر کل استانهای مجلس، استاندار ایلام و فلاحی نماینده حوزه شمالی مردم در مجلس شورای اسلامی در محل استانداری ایلام برگزار شد.
در این آئین از خدمات آقای محمدی منش تقدیر و محمدرضا پورافغان به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان منصوب شد.


🗓 | چهار شنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰

🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است